אושר החוק שנותן למשטרה סמכויות אכיפה על חסימת רכבי נכים גם במקומות פרטיים

אושר החוק שנותן למשטרה סמכויות אכיפה על חסימת רכבי נכים גם במקומות פרטיים

לא רק חסימה של חניית נכים – גם חניה באופן שלא מאפשר לנכה להיכנס / לצאת מהרכב, ולא רק בחניה ציבורית אלא גם בחניה פרטית או בבניין מגורים, הוכנסו לחוק חניית נכים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחת הבעיות המקשות רבות על נכים צפויה להיפתר עם חקיקת חוק חדש.

לפי החוק, שעבר היום בקריאה שנייה ושלישית ונוגע לחניה פרטית וחניה ציבורית, חניית רכב תהיה עבירה פלילית אם הרכב חוסם רכב אחר או עומד ליד רכב נכה באופן שאינו מאפשר לנכה להיכנס או לצאת מרכב הנושא תג נכה. כך, למשטרה תהיה סמכות אכיפה לעניין זה.

תופעה של מכוניות החונות בחניית נכים היא תופעה מכוערת, ובין היתר יש לעתים ניסיון להילחם בה באמצעות שיימינג – צילום הרכב החונה והפצת הסרטון ברשתות החברתיות.



אלא שישראלים רבים כנראה לא לוקחים בחשבון שלעתים גם אם הם חונים כחוק בסמוך לרכב נכה, אך חונים בצמוד אליו – גם אז הם מייצרים עבור הנכה מצב בלתי אפשרי, שכן הוא אינו יכול להיכנס לרכב שלו או לצאת ממנו.

בין אם דבר כזה נעשה במכוון ובין אם לאו, מן הראוי לפתור את הבעיה הזאת, וייתכן שאכיפה משטרתית תעשה את העבודה.

בדברי ההסבר נכתב: "הסדרי התנועה הקיימים מסדירים את תנועת כי הרכב, החניה ואת תנועת הולכי הרגל. אין על פי הוראות הדין כיום סמכויות אכיפה ברורות לשוטרים ופקחים עירוניים בחניונים בבניינים משותפים. כפועל יוצא מכך, דיירים הנתקלים ברכב החונה שלא על פי הסדרי התנועה, נתקלים בפני שוקת שבורה בבואם לטפל במטרד הבטיחותי".

בנוסף, מוצע להסמיך את שר התחבורה והבטיחות בדרכים, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לקבוע תקנות לעניין איסור חניה במקום חניה פרטי.




היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. 1. לעניות דעתי ואיני בא לחלוק על דעת מלומדים, תווי חניה מחולקים להרבה מאוד אנשים שאינם נכים במלוא מובן המילה.
    2. יש הרבה אנשים שעושים שימוש לרעה בתו, לדוגמא ליד הקאנטרי קלאב מגיעים אנשים שמשתמשים בתו החניה של הבעל או האישה הנכים שנשארו בבית והם "זוכים" בחניה קרוב לשער הכניסה. לפני כחודש וחצי ראיתי גברת חונה בחניית נכים ותו החניה על שם גבר. לשאלתי, ענתה שזה בעלה. אסור לך לחנות אמרתי לה והתשובה המפתיעה שלה הייתה אצבע משולשת.
    אף אחד לא אוכף את הנושא.

נגישות