נניח שאתם רוצים להזמין אונליין חולצה שממש אהבתם ברשת H&M.
במאה ה-21 זה מתבקש, נכון? אלא שהרשת הבינלאומית לא מאפשרת לעשות זאת כאן בישראל, וגם לא במדינות רבות בעולם.
למעשה, רק ב-43 מתוך 69 המדינות שבהן יש לרשת חנויות פיזיות, היא מאפשרת גם הזמנה אונליין.
זאת, בעת שהצרכנים כבר מזמן עברו לדיגיטל ואימצו מותגים כמו asos.
לכן, לאור נתונים כספיים לא מוצלחים של הרשת, היא הודיעה שבכוונתה לסגור 170 סניפים ברחבי העולם ולפתוח סניפים של מותגים אחרים שבבעלותה (כמו COS ו-AFOUND), וכן לחזק את מכירות האונליין של H&M.
כיצד היא תחזק את המכירות? באמצעות פתיחת חנויות דיגיטליות במדינות שהיא לא פועלת בהן עדיין.
האם ישראל ביניהן? לא ממש… לפני ישראל, כך מסתבר, יש כמה מדינות אחרות בתור.
H&M אונליין – האם גם בישראל?
בשנה הקרובה תפתח H&M חנויות דיגיטליות בכמה מקומות, ביניהם הודו, סעודיה ואיחוד האמירויות. היעד הגדול שאותו רוצה H&M לכבוש בשנה הקרובה הוא סין, והיא תחל לפעול שם באתר הסחר TMALL, המיועד לתושבי סין, הונג קונג, מקאו וטייוואן ושייך לקבוצת עלי באבא.
ומה עם H&M אונליין ישראל? אנחנו כנראה לא בתוכניות של רשת האופנה הבינלאומית כרגע.
כאמור, כל זאת בעקבות הדוחות שפרסמה הרשת, המצביעים על גידול של 4% במכירות בשנת 2017 במקביל לירידה של כ-13% ברווח לאחר ניכוי מס. מניות הרשת בשבדיה ירדו אתמול ב-7%.
במקביל, הזעם הציבורי סביב הפרסומת השנויה במחלוקת שבה ילד כהה עור דגמן חולצה שעליה הכיתוב ״הקוף הכי גזעי ביער”, התחלף בזעם על גרביים שמקושטות בסמל הנראה כמו אותיות המילה ״אללה״ בערבית.
ב-H&M מכחישים שהדמיון הזה מכוון, אבל הורידו את כל הגרביים מהמדפים לאור פניות שהגיעו לרשת ומתוך רצון לא לפגוע בלקוחות המוסלמים של הרשת.
בשורה התחתונה, נראה שזו ממש לא תקופה טובה בשביל H&M.