גלקסי S9 וגלקסי S9 פלוס מציעים את המצלמה הסלולרית הטובה ביותר כיום

גלקסי S9 פלוס: המצלמה הכי טובה שאפשר למצוא היום בסמארטפון

צילום בכל תנאי תאורה וצילום בהילוך סופר איטי הם חלק מהתכונות שהופכות את המצלמה של סמסונג גלקסי S9 ו-S9 פלוס למצלמת הסלולר הטובה ביותר בשוק

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עבור צרכנים רבים, איכות המצלמה היא שיקול מרכזי בבחירת הסמארטפון החדש שלהם – ובצדק.

כבר מזמן הפסקנו ללכת לכל מקום גם עם מצלמה וגם עם הסמארטפון, אבל לעתים אנחנו מגלים שהתמונות בסמארטפון מאכזבות – במיוחד בתנאי תאורה לא אידיאליים.

לכן, עבור מי שהצילום בסלולרי חשוב לו, הבחירה בגלקסי S9 של סמסונג, ובמיוחד בגלקסי S9 פלוס, פשוט מתבקשת.

שורה של שדרוגים עברה המצלמה של סמסונג בדגמי הדגל החדשים של החברה – גלקסי S9 וגלקסי S9 פלוס.

אמנם, מבחינה חיצונית הם נראים זהים לדגמי גלקסי S8 וגלקסי S8 פלוס, אך חוויית הצילום שהם מציעים משנה לחלוטין את חוויית השימוש הכללית בשני המכשירים.

מבחינת המפרט, יש כאן שתי מצלמות אחוריות – הראשונה עם 12 מגה פיקסל ומפתח צמצם דינמי של f/1.5-2.4. השנייה גם היא עם  12 מגה פיקסל, ולה מפתח צמצם f/2.4, זום אופטי X2 ומייצב אופטי.

יש כמובן גם מצלמה קדמית (8MP), וצילומי הסלפי מצוינים – גם בחושך.

בנוסף, המצלמה מאפשרת סריקה חכמה, בטכנולוגיה חדשה שמשלבת זיהוי פנים וסריקת קשתית כדי לבטל את נעילת הסמארטפון בקלות, גם בתנאי תאורה חלשה.

המצלמה מאפשרת לבחור גם במצב מקצועי שבו אפשר להגדיר את איזון הלובן, הצמצם וכו' – אבל רוב המשתמשים ברוב המצבים פשוט לא ישתמשו במצב הזה, משום שהמצב האוטומטי מספק תוצאות נהדרות ללא שום מאמץ או מחשבה מצד המשתמש.

הנה למשל דוגמאות לתמונות שממחישות את החדות ואת איכות הצבעים במצב צילום אוטומטי:

איפה הכי זול לקנות סמסונג גלקסי S9 פלוס

כתיבת תוכן איכותי
צילום בגלקסי S9 פלוס על מצב אוטומטי

הצמצם הדינמי שעושה את ההבדל

אמנם גם בגלקסי נוט 8 קיים מערך צילום כפול, אך מה שעושה את ההבדל הוא מפתח הצמצם שיכול להשתנות במצלמה הראשית. הצמצם הכפול תומך במצבים f/1.5 ו-f/2.4. הוא מותקן במצלמה האחורית (Galaxy S9) ובמצלמה אחורית רחבה (+Galaxy S9) – וכך מתאפשר הצילום האיכותי גם בתנאי תאורה בהירים וגם בתנאי תאורה כהים – ביום ובלילה.

למה הכוונה? בתאורה נמוכה, המצלמה משתמשת בצמצם מהיר (f/1.5), ואילו כשהאור בהיר יותר, המצב מתחלף, הצילום איטי יותר (f/2.4) במטרה למקסם את הצגת הפרטים ואת חדות התמונה.

למשתמש כל העניין הזה שקוף, הוא פשוט מצלם ומקבל תמונה מעולה – וזה בדיוק העניין, הפשטות והאוטומטיות שמאפשרות לקחת את המצלמה למסיבה או לטיול לילי ולצלם בטבעיות, כאילו אמצע היום.

סמסונג היא הראשונה ששילבה מפתח צמצם דינמי בסמארטפון – וברגע שמתנסים בתכונה הזאת, מבינים עד כמה היא משנה את חוויית הצילום.

הנה למשל תמונה שצולמה בגלקסי S9 פלוס בלילה במרכז רוקפלר בניו יורק – כשהמצלמה על מצב אוטומטי וללא שום התאמות למצב צילום לילה.

פואנטה - קידום באמצעות תוכן

מיקוד חי: פתאום כל תמונה נראית כיצירת אמנות

אחת התכונות שאני משתמשת בהן בטלפון של סמסונג גלקסי S9 פלוס לא מעט היא זו שנקראת בעברית "מיקוד חי", ובאנגלית Live Focus.

כך, לאחר שבוחרים בפונקציה הזאת במצלמה, אפשר לחדד או לטשטש את הרקע מאחורי האובייקט המצולם, ומה שיפה הוא שאפשר גם לשחק עם רמת הטשטוש אחרי הצילום. כל הדבר הזה מתבצע בפשטות, תוך החלקת האצבע על הסמן, כאשר בעת הצילום עצמו המשתמש מקבל אינדיקציה אם עליו להתקרב לאובייקט.

בסמסונג גלקסי S9 קיים מצב ששמו מיקוד בררני, שבו אפשר לטשטש את הרקע כאשר מצלמים אובייקט ממרחק של עד 50 ס"מ. כדי לעשות זאת יש להעביר את המצלמה למצב "צילום בררני", ולאחר הצילום אפשר לבחור האם האובייקט יהיה חד והרקע שמאחוריו מטושטש – או להפך.

פואנטה דפנה הראל כפיר
תמונה שצולמה במיקוד חי בגלקסי S9 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר

סופר סלואו מושן (Super Slow Motion)

מה שעוד יש כאן הוא צילום וידאו סופר איטי (720p@960fps) – וכשמתנסים בו מבינים למה הכוונה ב"super slow motion". אפשר לראות את טיפות הגשם יורדות להן אט אט מן השמיים, את פתיתי השלג שצונחים ואת המים הזורמים בנהר לפרטי פרטים.



אימוג'י אישי מונפש בגלקסי S9

סמסונג מציעה כאן תכונה חמודה נוספת -אימוג'י אישי מונפש. כדי ליצור אימוג'י מצלמים תמונת סלפי, והמכשיר סורק את הפנים ויוצר דמות מונפשת עם גוף. את האימוג'י אפשר להלביש, להחליף לו את התסרוקת ולהוסיף לו משקפיים.

הדמות שמתקבלת אמנם לא דומה לחלוטין למשתמש, אבל עדיין מאפשרת נגיעה אישית, משום שאפשר ליצור סרטונים ולשלוח אותם דרך וואטס אפ או פייסבוק מסנג'ר.

מהירות וחדות

תכונה נוספת בולטת במצלמה הזאת היא המהירות – וזה ודאי ישמח מאוד הורים לילדים קטנים שלא מוכנים לעמוד ולו לרגע לטובת הצילום, או את מי שאוהב לצלם ספורט או בעלי חיים בתנועה.

את ההמחשה הכי טובה לכך קיבלתי כאשר בטיול בארצות הברית נפגשתי עם סנאים חמודים וזריזים.

בעוד שכולם סביבי ניסו לצלם את הסנאים התזזיתיים ונחלו אכזבה, הנה התוצאה של הצילום בגלקסי S9 פלוס, שממחישה את המהירות ואת החדות:

קידום באמצעות תוכן
צילום סנאי בתנועה בגלקסי S9 פלוס
בשורה התחתונה, עבור מי שאיכות הצילום עומדת בראש מעייניו כאשר הוא בוחר סמארטפון, גלקסי S9 ו-S9 פלוס הם בחירה מעולה. מי שחשוב לו מאוד להשתמש ב"מיקוד חי", יצטרך לשלם יותר ולרכוש את ה-S9 פלוס, אך גם מי ש"יסתפק" בגלקסי S9 יפיק תמונות מעולות בכל תנאי תאורה (כולל תמונות מעולות מרחוק בלילה באופן אוטומטי, בלי צורך להעביר את המצלמה לצילום במצב לילה).
תגובות: 1

  1. רכשתי את הסלולרי סמסונג S9+ כללית אני מאוד מרוצה. אבל יש לי שאלה בנוגע לצילום בהילוך איטי. כשניסיתי לצלם בהילוך איטי המצלמה צילמה "רק" 2 שניות בהילוך איטי ומיד עברה לצלם בהילוך רגיל. איך אני יכול להאריך את הצילום האיטי ביותר מ 2 שניות? תודה.

נגישות