התלונות על דואר ישראל הצטברו, משרד התקשורת התעצבן

הגעתם לדואר והיה סגור? ייתכן שזה יעלה לדואר יותר ממיליון שקל

בעקבות תלונות על דואר ישראל, בעיקר על סניפים סגורים בתקופת הקורונה, משרד התקשורת מבקש להטיל עיצום תקדימי בגובה 1.1 מיליון שקל

תלונות על הדואר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




כבר שנים שיש תלונות על דואר ישראל, בין היתר על תורים ארוכים. בתקופת הקורונה בדואר ישראל צמצמו משמעותית את שעות הפעילות, מה שקומם אזרחים רבים. כעת משרד התקשורת מודיע לדואר כי בכוונתו להטיל על החברה עיצום בגובה של 1.1 מיליון שקל בשל הפרות חמורות, ביניהן סגירת סניפים בשעות הפעילות, צמצום ימים ושעות קבלת קהל בניגוד לרישיון ופגיעה חמורה בשירות חיוני לציבור.

בדואר טוענים כי הטענות אינן מוצדקות וכי היו סניפים שנסגרו בגלל בידוד שהעובדים הוכנסו אליו לאחר שבסניפים שהו חולים פעילים. לכן, בכוונת הדואר לערער (ראו בהמשך)

התלונות על דואר ישראל והסנקציה שבעקבותיהן

מדובר בעיצום כספי גבוה וחריג, שמבחינת משרד התקשורת מבטא את החומרה שבה הוא רואה את התנהלות החברה, התנהלות שהביאה לגל תלונות על דואר ישראל.

 



 

כאמור, ההפרה המרכזית היא שבמהלך הסגר השלישי חברת הדואר צמצמה שעות וימי פעילות ב-44 יחידות דואר בניגוד להוראות הרישיון.

במקביל, התקבלו תלונות רבות מהציבור ומגורמים שונים על זמני המתנה ארוכים מאוד שיצרו התקהלויות ביחידות הדואר.

עוד עלה מבדיקת משרד התקשורת כי לקוחות שהזמינו תור מראש מצאו עצמם מגיעים ליחידת הדואר ומוצאים אותה סגורה מבלי שחברת הדואר טרחה להודיעם על סגירת היחידה.

 

"אלה הן הפרות חמורות שפגעו בשירות חיוני לציבור בתקופת מגפת הקורונה", אומרת מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר-בן חורין. "בשנה האחרונה הציבור התמודד עם מגפת הקורונה וסגרים לתקופות ארוכות שהביאו לעלייה חדה בהזמנת חבילות אונליין, ולצורך מוגבר בשירותי בנק הדואר (קצבאות, תשלומים וכד'), כך ששירותי הדואר היו חיוניים במיוחד לציבור הישראלי. " לא נאפשר מצב שאזרחים מגיעים לסניף דואר סגור בשעות הפעילות".

הפרטת דואר ישראל בדרך

כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, בימים אלה מתקיים תהליך הפרטת דואר ישראל שבמסגרתו 20% יימכרו למשקיע ישראלי או זר. במשרד התקשורת אומרים כי דווקא בשל כך, הוא מציב לנגד עיניו את שיפור רמת ואיכות שירותי הדואר.

פואנטה בטלגרם

 

במסגרת המעבר של הדואר לידיים פרטיות, ובהיעדר תחרות אמיתית לדואר ישראל, החשש במשרד התקשורת הוא שהשירות בדואר יידרדר.

כעת, לאחר תהליך בדיקה שביצע מינהל הדואר, החליט מינהל הדואר במשרד התקשורת להמליץ להנהלת המשרד לפתוח בהליכי אכיפה נגד חברת דואר ישראל.

תגובת דואר ישראל: "נערער על הכוונה"

בהמשך להודעת משרד התקשורת, חברת דואר ישראל דוחה מכל וכל את הטענות. מדובר בתקופת הקורונה והסגר, בה התחלואה הייתה בעיצומה. ביחידות שנסגרו שהו חולי קורונה מאומתים, שאילצו את הדואר לסגור זמנית את היחידות, עקב כניסת עובדים לבידוד בהוראת משרד הבריאות, ומתוך אחריות לשלום עובדינו ולקוחותינו.

"משרד התקשורת עודכן בזמן אמת על כל אחת מהיחידות שנסגרו בתקופה זו, והודעה על כך פורסמה באתר הדואר וביחידה שנסגרה לידיעת הציבור. ברוב המקרים היחידות נפתחו מחדש למחרת היום. בכוונתנו לערער על הכוונה להטיל עיצומים על חברת הדואר בעיתות הקורונה".

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות