🎗️
תארו לעצמכם שאתם מזמינים חבילה מחו”ל ומגלים שאתם משלמים יותר ממה שתכננתם, עד כדי כך שהעסקה כבר הרבה פחות משתלמת מכפי שנראתה בתחילה. זה בדיוק מה שקרה לישראלים שהזמינו מוצרים מחו”ל, וגילו שההוצאה גבוהה יותר מהמתוכנן בגלל עלויות שגבתה חברת השילוח פדקס בגין “דמי טיפול”, “ניטול” ו”אחסנה”. מה זה ניטול? לא ברור, ומאחר שהלקוחות לא ידעו מראש על סכומים שייגבו עבור שירותים אלה, זה עלול לעלות לפדקס ביוקר. הרשות להגנת הצרכן מתכוונת להטיל קנס על פדקס בגובה 368,640 ₪, אלא אם כן פדקס תערער תוך 45 יום והערעור שלה יתקבל.
בפדקס מציינים כי הפנייה אליה נעשתה לפני כשנתיים וכי הפרסום שהרשות בחרה להוציא כעת לתקשורת מפתיע ואף לא הוגן, משום שהבסיס לטענות שגוי וסותר את חוק הגנת הצרכן. בכוונתה של פדקס להציג טענות כבדות משקל המבוססות על החוק ועל הפסיקה.
קנס על פדקס
צרכנים חויבו בסכומים מופרכים
הרשות לא פירטה את גובה הסכומים שנגבים ללא הכנה מוקדמת מהצרכנים, אך לפואנטה התברר שלעתים הסכומים הללו מגיעים עד 500 ש”ח, מה שהופך הזמנות רבות ללא משתלמות לחלוטין.
נזכיר כי פדקס מספקת שירותי שילוח אווירי הכוללים איסוף משלוחים מחו”ל שהוזמנו על ידי צרכנים בארץ, שינועם לישראל והפצתם לכתובת המזמין.
צרכנים אשר רכשו מוצרים מאתרים שונים בחו”ל, נדרשו לשלם לאחר הגעת המוצר לארץ את דמי המיסים והאגרות הקבועים בחוק וכן תשלום נוסף לחברה עבור שירותים שונים כגון דמי טיפול, ניטול ואחסנה – ללא שביקשו במפורש לקבל שירותים אלה וללא שהתבקשה לכך הסכמתם.
החברה ביצעה את השירות ורק לאחר מכן יצרה קשר עם הצרכן וביקשה ממנו לשלם בעבורו – כך מסבירים ברשות, ומוסיפים: “בכך פגעה החברה ביכולתו של הצרכן לקבל החלטה האם להתקשר עם החברה בעסקה, דבר העולה לכדי השפעה בלתי הוגנת, על פי חוק הגנת הצרכן”.
אל תגידו שעוד לא הוספתם לנו עוקב באינסטגרם! לחצו כאן 🙂
אהבתם? יש לנו קבוצה בפייסבוק שתתאים לכם. הצטרפו כאן 🙂
וחשוב לנו שתעקבו אחרינו גם בטלגרם. יש הפתעות שאנחנו שומרים רק לשם. הצטרפו 🙂
ברשות לא מפרטים את רשימת האתרים שמהם בוצעו ההזמנות של הלקוחות שהתלוננו, אך כידוע, הישראלים נוטים להזמין במגוון אתרים, החל מאסוס ונקסט ועד עלי אקספרס,טימו או שיין.
למרות שמדובר בהתנהגות שיטתית, הרשות להגנת הצרכן בחרה לתת הנחה של 20% על הקנס המקורי, שעמד 460,080 ₪, וזאת משום שאין לחברה הפרות קודמות המוכרות לה.
כאמור, פדקס יכולה לערער במשך 45 ימים.
תגובת פדקס: “הבסיס לטענות שגוי”
מפדקס ישראל נמסר: “הופתענו מאוד לקבל בחודש יולי 2024 את הודעת הרשות להגנת הצרכן על כוונתה להטיל עיצום כספי על החברה, זאת שנתיים ויותר מאז פנייתה אלינו בנושא. הבסיס לטענות הרשות שגוי לחלוטין ואף סותר את דיני הגנת הצרכן הישראלי.
“פדקס מקפידה הקפדה יתרה על קיום דרישות החוק ותקנות הגנת הצרכן, פועלת כמקובל בתחום פעילותה ובהתאם לפסיקות קודמות של בית המשפט המחוזי בנושא.
“הפרסום מטעה בעצמו לחשוב שפעולותיה של פדקס אינן חוקיות בעוד שאנו נמצאים בשלב מקדמי בלבד בו טרם הוגשו טיעוני התשובה של פדקס לטענות הרשות. גם החלטת הרשות לאחר מכן אינה מהווה סוף פסוק ולפדקס תעמוד הזכות לפנות לערכות שיפוטיות לערעור על החלטת הרשות המנהלית.
“אנו סבורים כי הפרסום של ההליך טרם קבלת מענה מפדקס אינו ראוי, ומציג בפני הקוראים מצג מטעה כאילו הדין כבר הוכרע בעוד שהאמת היא שלפדקס טענות הגנה כבדות משקל המבוססות על החוק והפסיקה”.