אחד מי יודע: 8 טיולי משפחות בארץ בפסח

אחד מי יודע: 8 טיולי משפחות בארץ בפסח

לאן נוסעים? קבלו המלצות לטיולים משפחתיים בישראל, חלקם ממש ליד הבית. החל מגני יהושע ועד תל דור, נחל עמוד ועין גדי

המלצות לטיולים משפחתיים בישראל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מאת: שלומית דרור

פסח בפתח וכידוע פסח הוא חג הטיולים הגדול. החופש הקטן גדול של הקטנים גורר חופש גדול מדי של הגדולים ואם לא רוצים לטפס על הקירות – כדאי למצוא מקום אחר לטפס עליו, ומהר. בשנה שעברה שברנו ליוון, אבל השנה החלטנו שאנחנו לא מוותרים על הארץ והכנו רשימה של מקומות שאנחנו מתכננים לבקר כבר בפסח הזה. חלק מהמקומות שחשבנו עליהם קרובים, אחרים רחוקים יותר, אז את ההכנות המקדימות כבר התחלנו יחד עם ניקיונות פסח.

את הרכב כבר דאגנו לשפצר – לקראת הימים הקשים שהולכים לעבור עליו. למה דאגנו? דאגנו לאפשרות לארגון מהיר של דברי הילדים: שתיה, חטיפים, משחקים, וידאנו שיש ברכב ערכה מלאה לטיפול במקרי עזרה ראשונה בסיסית וששום תרופה לא פגה תוקף, בדקנו שיש לנו ביטוח חובה בתוקף לכל הנהגים (השנה הצטרף נהג חדש לחבורה) ושגם הביטוח המקיף לרכב חי וקיים. לפני שנתיים היה לנו רק ביטוח צד ג', ליתר בטחון אם הרכב פוגע ברכוש של צד שלישי, אבל עכשיו כשהקורונה כבר מאחורינו והרכב חדש – חשוב לוודא שאנחנו מכוסים גם למקרים בהם הרכב ייפגע אז יש לנו ביטוח מקיף, שבתוכו כלול צד ג'. לא ויתרנו גם על מפה – אנחנו סומכים על ווייז אבל זה מעסיק את הילדים שיכולים לעקוב אחר התקדמות הנסיעה.

2 דקות מהבית וממש כמו בטבע

המקום הראשון שאנחנו מתכננים לבקר בו הוא גני יהושע – ממש כאן ליד הבית, אבל בסגנון אחר. גני יהושע מציעים מבחר של מקומות בילוי וטיול: גן הסלעים, גן הקקטוסים, מרכז הצפרות, הגן הטרופי ואפילו יוגה לילדים – וזה בלי לקחת בחשבון אפשרות להשכיר סירה באגם המלאכותי או לטפס את המתקנים בפארק השעשועים (בן העשר עלול לעקם את האף ולטעון שהוא כבר גדול מדי לזה). ישבנו וחשבנו איך בכל זאת מנצלים מקום כל כך מזמין ומגוון שבכל זאת ירגיש גם לילדים כמו יציאה אמיתית לטבע ואאורקה! נדלקה הנורה מעל לראש: שילוב הביקורים הללו עם חווית קמפינג לתפארת, ואולי אפילו לשלב הופעה בפארק.

דאגנו לאפסן ברכב אוהל בן רגע, סיר מתאים, וכמה כסאות מתקפלים. בחניון הלילה במקורות הירקון אפשר למלא מים, להדליק מנגל ואפילו מדורה, יש במקום מקלחות ושירותים ואפשר לקנות במקום עצים למדורה כך שאפילו זו לא בעיה.

גנן גידל דגן בגן בא ילד וקטף את הדגן

ב"קטופותי" בבית לחם הגלילית יש מגוון ירקות העונה, כמו ברוקולי וכרוב, גזר ואפונה, תותי שדה וראשוני עגבניות השרי וכמובן גם שמיר ושומר, פטרוזיליה וכוסברה ש(הזדמנות מצוינת ללמד את הילדים להבדיל בין פטרוזיליה וכוסברה).

בקטופותי קוטפים ירקות מהשדה הביתה, מאכילים גדיים, מטפסים על טרקטורים ויכולים אם ממש רוצים לקנות בצק ולהכין לבד פיתה.

האפשרות השנייה קרובה יותר, אבל מגוונת פחות, תותלאנד בהוד השרון. כמו שהשם מרמז, שם נצא עם מלא הסל תותים, אבל גם שם אפשר למצוא ברוקולי וצנון, חסות וחרדל, בצל ירוק וקולורבי וגם תפוזים ועגבניות שרי. בני המקום דוגלים בנשנושים, אז יש תשלום אחיד לנשנושים בשדה. מה שקורץ לנו דווקא שם זה שמלבד פינות ישיבה מוצלות יש כאן גם חלקות ייעודיות לבעלי מוגבלויות.

להכין את מגפי הבוקרים והכובע

תכנון נוסף שיש לנו לחול המועד הקרוב הוא להפוך לבוקרים ליום אחד ולהצטרף לאחד מטיולי הרכיבה בחוות הסוסים רנצ'ו מניס שבציפורי: על סוסים או פוני לילדים או בכלל בטיול משפחתי בעגלה רתומה לסוס בנוף הגלילי המשגע, אולי עם התותים והירקות שקטפנו קודם בקטופותי שקרוב.

היי דרומה, היי דרומה לעין גדי

על עין גדי עצמה לא צריך להרחיב את הדיבור – אחד המקומות המקסימים בארץ, וגם בין המוכרים שבהם אבל אנחנו רוצים להתרכז דווקא בלילה. אנחנו משפחה חובבת קמפינג אבל לאחרונה התחילו להופיע אתרי גלמפינג ברחבי הארץ, ואחד מהם הוא ממש שם – בחאן של עין גדי. אוהל משפחתי ל-5-6 איש (אפילו אם הבת הגדולה תביא איתה חברה) – אוהל, שימו לב, מחומם או ממוזג, עם מזרונים, שמיכות וכריות, תאורה פנימית, נקודות חשמל ואפילו פינת ישיבה פרטית מחוץ לאוהל – ממש כמו ללכת עם ולהרגיש בלי.

מובן שבמתחם יש גם שירותים ומקלחות עם מים חמים, אזורי בישול עם מקררים, משטחי עבודה וכיריים חשמליים (הסיר נשאר באוטו מהקמפינג הקודם), לובי מרכזי עם פינות ישיבה, עמדות טעינה, ערסלים ונוף שלא נגמר, Wi Fi, שולחנות פינג פונג וסנוקר, ואפשרות להבערת אש (כאן העצים והמנגל – עלינו). בקיצור, אפשר לבקר גם בנווה המדבר אבל אפשר גם לעשות בטן גב בטבע המשודרג מאד הזה שכאן.

מצודה ותיקה טרייה עם שיפודים בבוסתן

עוד גיחה היא לגן הלאומי מגדל צדק שבראש העין (אפשר לשלב עם ביקור בתותילאנד). מדובר בגן לאומי רחב עם אפשרויות טיול רבות, חלקן מונגשות וגולת הכותרת היא המצודה שבה, שנכון להיום רק הקומה הראשונה פתוחה למבקרים. בעתיד יפתחו כאן עוד מסלולי טיול, עוד מתחמים וגם הקומה השנייה תפתח לביקורים כך שאנחנו שוקלים אם להגיע השנה או לדחות מעט את הנסיעה עד לשנה הבאה. מה שבטוח הוא שאם נגיע לסביבה אז נקפוץ לשיפודי הבוסתן או ליוסף הדייג שבראש העין כי בגן הלאומי הזה אסור להבעיר אש ועם כל הכבוד לתותים – זה לא מחזיק ארוחת צהרים למתבגרים.

כי בכל דור ודור – תל דור

פסח מסמל עבורנו את מעבר בין עונות: וכמו שעוברים מקרמבו לקרטיב, עוברים מקניון מחומם לים. חוף דור הוא החוף האידיאלי לפסח. המים עדיין קרים מדי לשחייה וזה מצוין כי החוף ממילא אינו מוכרז והשחייה בו אסורה כך שהפיתוי לא קיים. אז מה בכל זאת יש לנו כאן? טיילת עם שפע של נוף ותחתיה לגונות עמוסות חיים ימיים, בעלי חיים וצמחים, מגוון מסלולי טיול, שרידי נמל ועיר, יונקים ימיים וצבי ים, מוזיאון המזגגה שבו אפשר לראות זה לצד זה תערוכות קרמיקה וזכוכית לצד ממצאים ארכיאולוגים.

אם הילדים ירצו אקשן, יש גם מרחב בריחה במקום – בעקבות העוגן האבוד. חוף דור מספיק קרוב הביתה, אבל אם הילדים יבקשו עוד קמפינג – אז חניון לילה חוות משמר הכרמל ממש קרוב.

מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות?

זו שאלה שאפשר לשאול כל יום בנחל עמוד, כי כל יום וכל עונה מסלול הטיול כאן משתנה, ובכל יום ובכל עונה הוא תמיד נשאר מקסים. באזור מבנים עתיקים, מעיין איתן נובע ושופע, בוסתן ושחזור חקלאות מסורתית, בריכות מים צלולים, מערות פרהיסטוריות, מצוקים, מצפורים וציפורים דורסות. הצמחייה משתנה בהתאם לעונה אך בכל עונה התחושה היא של טיול רגוע בגן קסום. אם רוצים את החוויה במלואה – גם לכאן אפשר להביא את האוהל ולישון בחניון הלילה. למי שחסר אפילו אפשר להשכיר כאן אוהל משפחתי ומזרונים.

ג'ו והוולקנו – ג'ובות פורחות ביער מהאגדות

בצפון רמת הגולן יש תופעת טבע שממש כדאי לראות – הג'ובות שביער אודם. סדרה של 23 מכתשים שנוצרו כתוצאה מפעילות וולקנית באזור. הם פורחים במיוחד בעונת האביב. אחד המסלולים קצר ונגיש, ומביא אותנו ישירות אל הג'ובה הגדולה – מכתש בקוטר של 250 מ' ובעומק של 60 מ' עם שלל צמחייה עבותה בתחתיתו. באביב נראה לא מעט סחלבים פורחים באזור ובשילוב סל פיקניק מרשים ושמיכה – זה יכול להיות יום מלא ומשגע לכל המשפחה.

כפי שאתם רואים אנחנו מסודרים. אין מצב שניתן לילדים לטפס עלינו או שנטפס על הקירות, במקום זה מצאנו מגוון מקומות בהם נוכל לטייל עם הילדים, ואפילו בלי לשבור תוכנית חסכון.

תגובות: 0

נגישות