אל תתעצלו: אלה הדברים שכדאי לכם להספיק לפני סוף השנה ושווים אלפי שקלים - פואנטה

אל תתעצלו: אלה הדברים שכדאי לכם להספיק לפני סוף השנה ושווים אלפי שקלים

אף אחד מאיתנו לא אוהב לצאת פראייר, אז קדימה: רגע לפני סיום שנת המס – בדקו אם מגיע לכם כסף, אם יש לכם קופונים בארנק ואם ימי החופשה שלכם עלולים להימחק

סוף שנת המס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סוף 2018 היא לא רק סוף השנה האזרחית, אלא סוף שנת המס. אם זה נשמע לכם מפחיד, או לחילופין, אם זה נשמע לכם כמו משהו שלא קשור אליכם – חכו רגע. בין אם אם אתם שכירים ובין אם עצמאים, כדאי שתנצלו את הימים המעטים שנותרו כדי להציל כספים שאתם זכאים להם.

בנוסף, לא כדאי לשכוח כי בימים אלה מוצעים מבצעים רבים, כך שמי ששקל אם לקנות כל מיני מוצרים – זה הזמן לעשות זאת – החל מרכישת רכב חדש ועד הצטיידות בבגדי חורף. אפילו בתחום הסלולר מציעים כעת הנחות, לעתים של מאות שקלים, על מכשירים פופולריים, אז עדיף לא לחכות לתחילת ינואר ולהצטער.



ההמלצה הזאת, אגב, רלבנטית מאוד לעצמאים – שיכולים לרכוש כעת מוצרים ושירותים בהנחה ולהכניס אותם להוצאות של שנת 2018.

מה עוד חשוב להספיק לעשות לפני סוף השנה?

מימוש קופונים והטבות

לעתים קרובות, אנו רוכשים שוברים או אפילו מתנה המוגבלת עד סוף השנה. בדקו היטב אם יש לכם בארנק שוברים כאלה וממשו אותם.

ניצול או דחיית ימי חופשה

לפי החוק, כל עובד זכאי למספר ימי חופשה מינימליים בשנה. החוק אוסר על צבירת ימי חופשה, אלא אם כן העובד מימש לפחות 7 ימים בשנה והמעסיק מתיר לו להעביר את שאר הימים לשנה העוקבת. גם הצבירה הזאת מוגבלת לשלוש שנים בלבד. לכן – בדקו עם המעסיק שלכם מה מצב ימי החופשה שנצלו וכמה תוכלו לצבור.

תיאום מס

ייתכן שעבדתם במקומות עבודה שונים במהלך השנה. במקרה כזה נוכו משכרכם מס הכנסה ודמי ביטוח לאומי בשיעור מרבי. חשוב לעשות תיאום מס לפני סוף השנה, כדי שהמעסיק ינכה משכרכם מס מופחת ויחזיר לכם סכומים עודפים. את תיאום המס אפשר לעשות באינטרנט.

החזר מס לשכירים

לעתים קרובות שכירים זכאים להחזר מס – ומדובר בהחזר 6 שנים אחורה. לכן, עד סוף שנת 2017, אפשר לקבל החזר מס על השנים שחלפו מאז 2012. החל מ-1.1.2019, אפשר יהיה לבקש החזר רק על 2013 ואילך. יש סיכוי טוב שמגיע לשכירים החזר מס בגין נקודות זיכוי נוספות, עבודה לא רצופה לאורך שנת המס ועוד – ושווה לבדוק.

האם אתם זכאים למענק עבודה?

מענק עבודה הוא סכום שהמדינה נותנת לאנשים שעבדו ולא הגיעו לסף הכנסה מסוים. אמנם, צריך היה להגיש את הבקשה עד 26.12.18 באמצעות הדואר – אך במקרים מיוחדים אפשר לעשות זאת גם אצל פקיד שומה עד סוף דצמבר.

האם הפקדתם כסף לפנסיה?

זוכרים את חוק פנסיה לעצמאים, אשר סוקר כאן באתר פואנטה בהרחבה? אם אתם עצמאים, בשנה החולפת הייתם אמורים להפריש סכום מינימלי לפנסיה. עצמאים רבים לא עשו זאת – בין אם משום שלא ידעו ובין אם משום שלא היו להם אמצעים לכך. מי שלא עשה זאת חייב להסדיר זאת עד סוף השנה.

האם הפקדתם כסף לקרן השתלמות?

אם אתם עצמאים, או אפילו גם שכירים וגם עצמאים – אל תפספסו את הטבת המס שאפשר לקבל בגין הפקדה לקרן השתלמות. הפקדת עד 11,745 שקל בשנה לקרן השתלמות נחשב להוצאה מוכרת לצורך הטבות מס הכנסה.

האם הפקדתם מספיק כסף לקופת הגמל?

אם ברצונכם להפקיד כספים לקופת גמל להשקעה, דעו שאפשר להפקיד עד 70,000 ש"ח מהסכום לפני סוף חודש דצמבר, וכך ליהנות מהטבות המס.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות