car2go חיפה: רכב שיתופי לפי שעה. משתלם יותר ממונית?

עכשיו גם בחיפה: רכבים שיתופיים להשכרה לפי שעה. משתלם יותר ממונית?

הפרויקט, CAR2GO, כולל 100 מכוניות חשמליות שיחנו בכל רחבי העיר

רכש שיתופי חשמלי בחיפה - מיזם car2go. צילום: יח"צ
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

האם החיפאים יכולים להיפרד מהרכב הפרטי? פרויקט הרכב השיתופי CAR2GO, המאפשר לכל אדם לשכור מכונית בנקודה מסוימת בעיר, להחזירה בנקודה אחרת ולשלם לפי זמן השימוש – יצא היום לדרך בעיר הכרמל.

זאת, זמן קצר לאחר שפרויקט אוטו-תל הושק רשמית בעיר תל אביב.

בחיפה, לעומת תל אביב, יש לפרויקט הזה ערך מוסף, משום שלא רק שמדובר ברכב שיתופי, אלא שהוא גם חשמלי.

קהל היעד הוא בעיקר תושבי חיפה שאינם מחזיקים ברכב פרטי, אך גם אזרחים המגיעים לעיר בתחבורה ציבורית, סטודנטים ואחרים, הזקוקים לנסיעות קצרות ובינוניות בתוך העיר.

אז איך עובד הפרויקט, מי מממן אותו, בכמה מכוניות מדובר ואיפה הן יחנו? הנה הפרטים:

כמה מכוניות כולל הפרויקט?

הפרויקט יכלול 100 מכוניות חשמליות מדגם רנו זואי, כאשר היום כבר החלו לפעול 40 מהן, בחודש הבא יתווספו 40 נוספות ובינואר 2018 יתווספו ה-20 האחרונות.

במשרד להגנת הסביבה מציינים שהרכב הנבחר לפרויקט, רנו זואי, מעניק אורך חיי סוללה של קרוב ל 150 ק"מ נסיעה בין טעינה לטעינה.

כמה עולה השימוש ברכב השיתופי בחיפה?

כל דקת נסיעה עולה 1.20 שקל, ובנוסף יש לשלם דמי מנוי – שאת גובהם לא פרסמו עדיין. בינתיים, בעת ההרשמה ניתנים חודשיים ללא דמי מנוי.

במשרד להגנת הסביבה אומרים כי התמחור שנקבע לשירות משקף תעריף ביניים בין עלות נסיעה באוטובוס לבין עלות לנסיעה במונית, כך שמדובר ב-35%-50% פחות מנסיעה במונית.

איך זה עובד והיכן נרשמים?

יש להירשם לשירות באתר אינטרנט ייעודי באופן חד פעמי בכתובת http://lp.car2go.co.il/on-demand-car-haifa. לאחר ההרשמה, מקבלים הנרשמים כרטיס חכם אישי ותדרוך לגבי השימוש בשירות.

בנוסף, מומלץ להוריד לסמארטפון את אפליקציה הייעודית. בסיום ההרשמה אפשר להזמין את אחת המכוניות ברחבי העיר, כאשר הזמן המירבי לביצוע הזמנה מראש הוא רבע שעה לפני השימוש.

ניתן להוסיף 15 דקות זמן לשמירת הרכב בתשלום של כ-50% מדקת שימוש רגילה.

אפשר גם לבצע את ההזמנה באמצעות מוקד טלפוני, 24/7.

לאחר ביצוע ההזמנה, התושב מגיע אל הרכב שחונה בחנייה ייעודית, מצמיד את הכרטיס החכם על השמשה, או פותח באמצעות המכשיר הנייד את הרכב, מבצע בדיקה שהרכב תקין, מתניע ונוסע.

בתום השימוש, משיב המשתמש את הרכב לכל חנייה ייעודית ברחבי העיר. יש ללחוץ על כפתור סיום הזמנה, והמערכת מבצעת חיוב בהתאם לכמות הדקות שבוצעו.

איפה חונים?

החניה בחניות הייעודיות ללא תשלום, כאשר יחס החניות בהשוואה לרכבים הינו 1 ל-3, כפי שמקובל במיזמים מסוג זה.

במשרד מציינים כי מיקומי החניות נבחרו על-ידי צוות מומחים מאגפים שונים בעירייה, תוך התחשבות במקומות המגורים של התושבים. מיקום החניות הן לרוב במקומות שבהן יש גישה נוחה מכל קצוות השכונה. לרוב נבחרו מקומות בשטחים ציבוריים, בקרבת פארקים ציבוריים ומקומות שבהם יש היצע רב של חניה.

כמו כן, בנוסף למקומות החנייה הייעודים של הפרויקט, בכפוף לחוק עירוני שמאפשר חניה חינם למשך שעתיים לרכבים היברידיים וחשמליים בעיר, העירייה תדאג לספק אישור מיוחד שכל רכבי השירות יוכלו להחנות בכחול-לבן למשך שעתיים ללא עלות.

מי מממן את הפרויקט?

הפרויקט, שהושקעו בו למעלה מ-20 מיליון שקל, ממומן ע"י המשרד להגנת הסביבה, קק"ל, עיריית חיפה ואיגוד ערים, ויופעל על ידי חברת CAR2GO.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות