אוטותל - מיזם המכוניות השיתופיות בת"א - מציע הנחות לרגל ההשקה

אוטותל – מיזם המכוניות השיתופיות בת"א – מציע הנחות לרגל ההשקה

בלי לשלם על הדלק אבל עם מחיר של 1.20-1.70 שקל לדקת נסיעה – האם תאמצו את אוטו תל? אגב, לרגל ההשקה יש פטור מדמי מנוי לחודש הראשון

צילום: דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בתום תקופה של פיילוט ולמרות מחאתם של תושבים רבים על הפקעת מקומות חניה יקרים מפז, יוצא היום לדרך מיזם המכוניות השיתופיות בתל אביב "אוטו תל" באופן רשמי.

אוטו תל, בדומה לשירות האופניים השיתופיות תל-אופן, מאפשר לקחת את הרכב מנקודה מסוימת בעיר ולהחזיר אותו בנקודה אחרת, כאשר מובטחת להם חניה חינם במקומות רבים בעיר.

בחודשים האחרונים תל אביביים רבים הביעו התגדות למיזם, בשל הקשיים העצומים למצוא חניה בעיר. בעמוד הפייסבוק "תושבי תל אביב נגד הפקעת חניות של אוטותל" שנפתח כעמוד מחאה, חברים כבר יותר מ-1,400 איש.

אולם, למרות המחאה, עיריית תל אביב ממשיכה במלוא המרץ, ואת סיום הפיילוט היא חוגגת באירוע שאליו מוזמנים הנהגים שהשתתפו בו – הקרנה חינם של הסרט מכתוב בדרייב אין בתל אביב.

איך זה עובד?

כדי להשתמש בשירות אוטו תל יש להוריד את האפליקציה ולהירשם.

ההרשמה מצריכה הזנה של פרטים אישיים, צילום של רישיון ומסירת פרטי תשלום. לאחר ההרשמה מקבלים הביתה כרטיס מגנטי (אפשר גם לאסוף אותו פיזית).

לאחר ההרשמה, המשתמש יכול לגשת לרכבי אוטו תל ולפתוח אותם ע"י הקשת קוד אישי באפליקציה או העברת הכרטיס המגנטי על השמשה.

כדי לאתר רכב ולהזמין אותו יש להיעזר באפליקציה. בכל מקרה, לפני הנסיעה מומלץ לבדוק שהרכב נקי וללא חבלות – ובמידה שיש בעיה, מומלץ לדווח עליה.

עלות השימוש ברכב משתנה בהתאם למסלול שבחר המשתמש, כאשר מי שבוחר במסלול קבוע משלם דמי מנוי של 40 שקל בחודש ו-1.20 שקל לכל דקת נסיעה, ומי שבחר במסלול מזדמן משלם דמי מנוי של 10 שקלים בחודש אך דקת הנסיעה שלו יקרה יותר ועולה 1.70 שקל. גם עצירת ביניים זולה יותר לבעלי המסלול הקבוע – 60 אגורות לדקה, לעומת 0.85 לבעלי מסלול מזדמן.

לרגל ההשקה, בזמן הקרוב המצטרפים לשירות יקבלו פטור מדמי מנוי בחודש הראשון והתשלום יהיה על דקות השימוש בלבד.

תעריפי אוטו תל

כאמור, עיריית תל אביב הפקיעה מאות חניות שהיו חניות ציבוריות לטובת צי המכוניות של אוטו תל, במטרה לעודד את השימוש ברכב השיתופי. לפי העירייה, יש פי שניים מקומות חניה בהשוואה למספר המכוניות.

חשוב לזכור שמאחר שמדובר ברכב שיתופי, על המשתמש לשמור עליו היטב, לא ללכלך אותו ולא לקבל קנסות. כל דבר כזה יגרור הוצאה נוספת, לפי התעריפים הבאים:

חריגה אוטו תל

חשוב גם לשים לב כי תעריפי השימוש ברכב עולים ל-3 שקלים לדקה כאשר מרחיקים אל מחוץ לגבולות המוגדרים בשירות, כך שתל אביביים ששוקלים להיפרד מהרכב הפרטי שלהם אבל צריכים לנסוע הרבה מחוץ לעיר, ככל הנראה לא ימצאו באוטו תל פתרון חסכוני. 

בסופו של דבר, הפתרון רלבנטי בעיקר למי שזקוק לנסיעות קצרות בתוך העיר, וגם אז ייתכן שישתלם לו יותר לנסוע במונית – תלוי ביעד, בתדירות השימוש ובמסלול שהוא בוחר.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות