בני ערובה: נוסעי אל על ממשיכים לשלם את מחיר הסכסוך בחברה ולהיתקע בלי טיסות

בני ערובה: נוסעי אל על ממשיכים לשלם את מחיר הסכסוך בחברה ולהיתקע בלי טיסות

הנוסעים זועמים, אלפים נתקעו והחברה ממשיכה לככב בראש רשימת החברות המאחרות

"מה זה צריך להיות??? תמצאו פתרונות, לא מעניין כרגע מי צודק – אתם או הטייסים. או שתשביתו את כל החברה או שתמצאו חברה תעופה אחרת שתבצע את הטיסות האלו.
אי אפשר לחיות ברולטה רוסית!!! אני רכשתי 4 כרטיסים לטיסה בעוד שבועיים כשהכרטיס עלה בעשרות אחוזים יותר מחברות תעופה אחרות.
מה אני צריך לעשות עכשיו? לבטל מראש ותגבו את עלות הביטול… או להמתין עד ליום הטיסה ולהתפלל שלא תהרסו לי את החופשה שחסכתי לה זמן רב…?"

את הדברים הללו כתב לקוח זועם של אל על בדף הפייסבוק שלה, בתגובה להודעה המקוממת שהחברה עצמה פרסמה בדף שלה בזו הלשון: "בשל עיצומי הטייסים והתעקשותם לטוס רק בכיוון אחד, בוטלה היום טיסה 333 לבריסל וטיסת החזור 332 מבריסל לתל אביב. החברה תשיב לנוסעים את כספם. עיצומי הטייסים פוגעים זה חודשים ארוכים בפעילות החברה. העיצומים מתבטאים בחוסר ההיענות של הטייסים לאייש טיסות ולטוס כטייסים פעילים הלוך וחזור ודרישה לטיסה רק בכיוון אחד. צר לנו על הפגיעה בנוסעים אך אין בידינו כל ברירה אלא להחזיר את הסדר על כנו ואת החברה לפעילות סדירה".

שערוריית אל על, שאותה אני מלווה כבר חודשים ארוכים בכתבות רבות – הגיעה השבוע לשיא חדש. טיסה אחר טיסה – אל על מבטלת ומבטלת. השבוע, למשל, היו אלה טיסות לבריסל, לביג'יין ולהונג קונג – וטיסות חזרה מיעדים אלה. אלפי נוסעים נתקעים, טסים בטיסות של חברות אחרות ושרויים בחוסר ודאות מקומם – והכול בגלל סכסוך ממושך שהופך אותם לבני ערובה הן של ההנהלה והן של הטייסים.

הטונים הולכים ועולים – ונראה שאיש לא סופר את הנוסעים. כך למשל השיבו הטייסים להודעת החברה מהיום: "דיבורים לחוד ומעשים לחוד. הנהלת אל על ו"חבורת קלאבמרקט", בהוראת בעלת השליטה תמי בורוביץ', מוציאים מזה שבוע תוכנית פעולה שכל כוונתה היא השמדת החברה, המוניטין ונאמנות הלקוחות – כפי שקרה ב"קלאבמרקט". שלא יטעו את הציבור: יש טייסים זמינים, אך מנכ"ל החברה מעדיף להקפיץ אותם בזמנם הפנוי לטיסות לא מתוכננות בהתראה של שעות תוך דרישה לשהות של כל הימים. היום הדרישה הייתה שטייס יבטל כוננות מתוכננת בחייל האוויר ביום שבת ויבצע טיסה עד יום ראשון. למרות שאותו טייס הסכים לבצע את הטיסה הלוך להונג קונג ולחזור מיד לביצוע המילואים, הטיסה בוטלה. זו הקומבינה ולא אחרת. לא הייתה סיבה אמיתית לביטול הטיסה להונג קונג".

מקום ראשון מהסוף באיחורים

זה המקום לציין כי גם באוקטובר אל על המשיכה לככב במדד האיחורים במקום ה-39 והאחרון מבין 39 חברות תעופה – כך לפי אתר flightstas.com העוקב אחר טיסות של עשרות חברות תעופה. כידוע, אין זה מקרה חריג אלא מגמה מתמשכת שמשקפת זלזול מרתיח בנוסעים. כבר חודשים ארוכים מאוד שאל על מבטלת טיסות, מעבירה את הנוסעים לטיסות חכורות עם צוותים זרים ומודיעה לנוסעים לעתים ממש ברגע האחרון כשהם מגיעים אל השער. לא ברור מדוע ממשיכים הנוסעים לרכוש כרטיסים בחברה שבה רק כשליש מהטיסות יוצאות בזמן באופן קבוע.

תזכורת: אפשר לטוס למזרח הרחוק עם חברות מתחרות

ביטולן של הטיסות לבייג'ין ולהונג קונג נעשה בזמן מאוד לא טוב מבחינת אל על. כפי שפרסמתי כאן לאחרונה, כבר כמה חודשים שאפשר להזמין טיסות לבייג'ין עם חברת היינאן איירליינס – לרוב במחירים נמוכים יותר מאלה של אל על. גם להונג קונג תחל תחרות בקרוב, וגם כאן המתחרה הא חברה רצינית ואמינה – קתאי איירליינס. בכל מקרה, הסיכוי לאיחור, לדחייה או לביטול הטיסות בחברות הללו שואף לאפס, בניגוד לסיכוי באל על.

זה המקום להזכיר גם את המהלך השנוי במחלוקת שעשתה אל על לאחרונה, כאשר החליטה לגבות 10 דולר לכל כיוון ממי שמבקש לבחור מושב בטיסה. 

{CONTENTPOLL ["id": 2]}

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות