השיבושים באל-על נמשכים בערב החג

השיבושים באל-על נמשכים בערב החג

לא ייאמן מה עברו נוסעים שטיסתם התעכבה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

פוסט של נוסע אל על, נמרוד דוויק, שאמור היה לטוס לניו יורק באל על אמש, מגולל סיפור שלא ייאמן על התנהלות חברת התעופה אל על, שמשקיעה את מיטב מאמציה בשכנוע הקהל הישראלי שהיא חברת התעופה הלאומית.

הטיסה, שתוכננה לאמש בשעות הערב, נדחתה לשעה 06:00 בבוקר היום. לאחר מכן היא נדחתה שוב ל-10:30 ובסוף יצאה בשעה 12:30. אפשר רק לדמיין את התסכול, חוסר האונים והלחץ המטורף שהיו נתונים בהם מאות אנשים שכבר חודשים מתכננים את החופשה המיוחלת הזאת.

לדוויק ולעוד מאות נוסעים היו תוכניות לחגוג את ראש השנה בארה"ב. מן הסתם, לכל נוסע ונוסע יש תוכניות משלו – לחלקם יש טיסות המשך ולמרביתם יש משפחה או חברים שממתינים להם – אלא שסכסוך העבודה הנצחי באל על מטרפד להם את התוכניות, מבלי שמישהו בחברה כנראה באמת מתייסר בשאלה איזה נזק הוא גרם לכל אותם אנשים.

הנה דברים שפרסם דוויק בעמוד הפייסבוק שלו בסביבות השעה 08:00:

"שמונה שעות ממועד הטיסה הרשמי שלי, עדיין לא עליתי על טיסת אל על לניו יורק. מסתבר שלאל על יש עיצומים מול הטייסים והצוות על רקע נושאי שכר. הטיסה שיועדה לחצות, נדחתה לשש בבוקר ולאחר מכן לעשר וחצי בבוקר, עשר וחצי שעות מהמועד המובטח. הסיבה הרשמית – הטייס הישראלי הודיע שהוא חולה ולא התייצב.
ככל הנראה יעלו אותנו על טיסה של חברת תעופה זרה. מחכים לראות אם הטייס הפורטוגזי יסכים לטוס. מישהו אמר שביתה איטלקית?

"האם הבטיחו פיצוי? לא. אין מקור סמכות בשטח שייתן תשובות מסודרות, צוות דיילות שמאלתרות. לא התבצע אפילו תדרוך מסודר באנגלית לתיירים.

"זה ערב חג, כנראה המועד הטוב ביותר בשביל לדפוק לקוחות.
"מעבר לאי הנעימות יש ציבורים שסובלים ממש מהעניין. שומרי המסורת והחרדים נותרו בישראל והם לא יבלו עם יקירהם את החג. אף אחד מהם לא רצה לקחת את הסיכון שכל טיסה חלופית תנחת אחרי כניסת החג. היו כאן גם כמה סיפורים עצובים, מישהי שרק רוצה להגיע לבית החולים לבקר את הבן שלה. קבוצה של חבר'ה שחיפשו את הרב שלהם כדי שיאשר להם שזה לא נורא לקחת את הסיכון של תנועה בחג. ממש היו על סף דמעות. "הרבה זוגות צעירים עם תינוקות טרוטי עיניים וסחוטים. וכמובן הרבה משפחות שתכננו חופשה משפחתית שמחה בארה"ב".
כזכור, סכסוך העבודה באל על גורם למאות נוסעים ביום לאחר, להפסיד זמן יקר, להפסיד ימי חופשה ולסבול בהמתנה ממושכת. רבות מהטיסות לא רק יוצאות באיחור אלא אף לא מתבצעות כלל בידי טייסי אל על אלא בחברות תעופה זרות שמספקות טיסות צ'רטר. לפני מספר ימים פרסמתי כאן כתבה על כך שאל על מככבת במקום האחרון מבין 40 חברות תעופה מבחינת כמות האיחורים – כאשר 63% מטיסותיה איחרו בחודש אוגוסט.לאור התנהלות זו, זכתה החברה גם להיכלל בסרטון סיכום השנה של פואנטה, ולא בהקשר חיובי כמובן.
תגובת אל על: "הטיסה יצאה לניו יורק לפני שעה. אל על עושה כל שניתן על מנת להביא את נוסעיה ליעדם".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות