מהשלכות קורונה וירוס: אל על מבטלת את הטיסות להונג קונג

מהשלכות קורונה וירוס: אל על מבטלת את הטיסות להונג קונג

בעקבות החשש מקורונה וירוס: הפסקת טיסות אל על לסין הוארכה עד אפריל ומצמצמת טיסות לתאילנד. ומה לגבי טיסות השקת טיסות אל על ליפן?

החזר מאל על
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קורונה וירוס ממשיך לשגע את העולם ולגרור ביטולי טיסות. לאחר שאל על הודיעה על ביטול הטיסות לסין כבר לפני כשבועיים, כעת היא מודיעה על ביטול טיסות להונג קונג וצמצום טיסות לתאילנד. גם חברת אמריקן איירליינס הפסיקה זמנית את טיסותיה להונג קונג, אך לגבי שאר היעדים במזרח נראה שאל על מקדימה את החברות האחרות.

לדברי מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין מסר היום כי החברה מבצעת התאמות מסחריות בקשר ללוח הטיסות ליעדי המזרח הרחוק. מטוסים אשר יהפכו זמינים, יופנו לתגבור לוח הטיסות לצפון אמריקה ואירופה, בדגש על תקופת חג הפסח".

אילו שינויים חלים בטיסות אל על בגלל הקורונה?

כאמור, תחת הכותרת "התאמות מסחריות", אל על מעדכנת על שינויים נוספים בלוח הטיסות למזרח הרחוק בקרוב. עם זאת, השקת טיסות אל על ליפן – אשר כפי שפרסמנו בפואנטה מהווה מבחינת אל על למהלך היסטורי – לא בוטלה.

  • בייג'ינג – בהמשך להודעה על הפסקה זמנית של הטיסות עד לתאריך 25/3/20, תוקף ההחלטה הוארך עד ליום 24/4/20.
  • הונג קונג – בהמשך להודעה קודמת על מדיניות החברה המאפשרת ללקוחות לשנות או לבטל ללא תשלום דמי טיפול, שינוי וביטול את כרטיסיהם, החברה החליטה היום על הפסקה זמנית של הטיסות עד לתאריך 20/3/20.
  • בנגקוק – החברה ממשיכה את פעילותה היומית אך תצמצם הפעילות בחלק מהימים, משתי טיסות, לטיסה יומית אחת.
  • טוקיו – החברה נערכת לחנוך הנתיב ההיסטורי ליפן ב-11/3/20 כמתוכנן.

למה זכאים לקוחות אל על?

לאור הרחבת היעדים שאל על ביטלה את הטיסות אליהם – מספר הצרכנים שצריכים להתמודד עם ביטול טיסה עלה משמעותית בהשוואה למצב של לפני כמה ימים.

באל על מבטיחים שהחברה תסייע ללקוחותיה המחזיקים בכרטיסים לטיסות שהשתנו או בוטלו, במציאת חלופות. ככל שניתן יהיה, תקדים אל על את חידוש הטיסות בנתיבים לבייג'ינג והונג קונג מוקדם מהתאריכים שנמסרו.

תזכורת: המלצת משרד הבריאות להימנע מטיסות

לפני מספר ימים המליץ משרד הבריאות להימנע מטיסות לתאילנד, הונג קונג, דרום קוריאה ועוד מספר מדינות במזרח הרחוק. מאחר שלא מדובר באזהרת מסע רשמית, קיימת בעיה לצרכנים שהזמינו טיסות ליעדים אלה – במידה שהטיסות אינן כלולו בטיסות אל על שבוטלו.

בדיקת פואנטה מול המועצה לצרכנות מעלה שכל עוד הרשויות בישראל לא מוציאות הנחיה חד משמעית, צרכנים שיבטלו טיסה ולא יקבלו החזר כספי – יצטרכו לתבוע את החברה ולקוות שהשופט יכיר בסיטואציה ככוח עליון שמנע את הנסיעה ויפסוק כי מגיע להם החזר כספי.

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות