מיהם חברי המועדון שיקבלו מתנה נקודות נוסע מתמיד של אל על?

מיהם חברי המועדון שיקבלו מתנה נקודות נוסע מתמיד של אל על?

אל על הפלתה לרעה לקוחות ישראלים שהצטרפו למועדון הנוסע המתמיד. בעקבות ייצוגית, יינתן פיצוי בנקודות. האם הפיצוי הולם? תביעות ייצוגיות בפואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

זה לקח יותר מ-4 שנים, אבל כעת ייצוגית נגד אל על מסתיימת בפיצוי לחברי מועדון הנוסע המתמיד. מדובר בפיצוי לא גדול, במיוחד ביחס לדרישה המקורית של התובעות, אבל זו הפשרה שהושגה. 20 נקודות מועדון נוסע מתמיד יינתנו לכ-11 אלף חברים. שווי הנקודות הכולל: כ-770,000 ש"ח.

חברי המועדון הישראלים שילמו – הזרים לא

לפני 4 שנים פרסמנו כאן במדור תביעות ייצוגיות באתר פואנטה כי הוגשה נגד אל על בקשה לתביעה ייצוגית נגד אל על, לאחר ששתי נוסעות אחיות גילו שאל על מפלה נוסעים ישראלים לרעה.

שתי האחיות הצטרפו למועדון הנוסע המתמיד באותו מועד, אך האחת עשתה זאת באתר באנגלית והשנייה באתר בעברית. לאחר ההצטרפות, נדהמו לגלות שבעוד שהראשונה לא נדרשה לשלם דולר אחד, השנייה שילמה 25 דולר.

אל על נוסע מתמיד עברית

אפליה נגד ישראלים באל על

השתיים החליטו לא לקבל כמובן מאליו את האפליה נגד הישראלים – שהם כמובן רוב חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על. הן הגישו בקשה לייצוגית נגד אל על (ת"צ 51826-12-16).

עורכי הדין שלהן, עו"ד חן שטיין ועו"ד ליאת שטיין, העריכו את הנזק שנגרם ללקוחות ב-60 מיליון שקל.

אל על: "זו הייתה תקלה נקודתית שנמשכה שנה וחצי"

אל על מצדה טענה כי הייתה תקלה טכנית, וכי מי שנרשם חינם לא קיבל את ההטבה של 30 נקודות הטיסה שקיבלו המצטרפים בתשלום.

לטענת אל על, רק 3,471 לקוחות יכלו להירשם כמנויים ללא תשלום. מה שמוזר הטענות אל על הוא שלטענתה אמנם מדובר בתקלה, אך תקלה זו לא נמשכה יום או יומיים, אלא כשנה וחצי, מדצמבר 2015 ועד פברואר 2017.

אל תפספסו. היכנסו וקבלו עדכונים חמים בטלגרם >

לכן, קבוצת הזכאים לפיצוי וקבלת נקודות הנוסע המתמיד היא קבוצת הנרשמים למועדון בתקופה זו בלבד.

הסדר הפשרה התקבל בפברואר 2020 ואושר ע"י שופט המחוזי בתל אביב חאלד כבוב בינואר 2021. לפי הפשרה בייצוגית נגד אל על, אופן הרישום באתר באנגלית ובאתר בעברית יהיה זהה, אך אל על תוכל להציע מבצעי הצטרפות ייחודיים.

20 נקודות מתנה לחברי מועדון הנוסע המתמיד: פשרה סבירה?

בסופו של דבר, הושגה פשרה בייצוגית, ולפינ אל על תעניק 20 נקודות נוסע המתמיד לחברי המועדון – אולם רק 11,008 חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על ייהנו מהפיצוי. מדובר בחברים שהצטרפו ושילמו דמי הצטרפות בין דצמבר 2015 לפברואר 2017. הנקודות יועברו אליהם באופן אוטומטי, וניתן ה\להשתמש בהן לשדרוג כרטיסי טיסה, רכישת כרטיסם להופעות ועוד. תוקף הנקודות הוא לשלוש שנים.

אמנם השופט כבוב הגדיר את הפשרה כהוגנת וסבירה, אולם לטעמי היא אינה הולמת את המעשה המקומם של אל על. מדובר במועדון לקוחות עצום, שמהווה מקור הכנסה אדיר בשביל אל על. אפליית הנוסעים הישראלים היא סוג של תקיעת סכין בגב, שכן אם אותם נוסעים היו מצטרפים למועדון דרך האתר בעברית, הם לא היו משלמים כלל. הטענה שמדובר בתקלה נשמעת לי מופרכת.

שוב ושוב נראה שמשתלם לחברות ענק לפגוע בצרכנים בשיטת מצליח. במקרה הרע לא יעלו עליהם, במקרה הטוב יגישו נגדם בקשה לייצוגית שתסתיים בפשרה לא כואבת.

היה לכם מעניין? שתפו חברים! ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

יש לנו עוד חדשות צרכנות בפואנטה

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות