ייצוגית נגד איזי ג'ט: לא מחזירה את דמי הנמל במקרה של ביטול טיסה

ייצוגית נגד איזי ג'ט: לא מחזירה את דמי הנמל במקרה של ביטול טיסה

נוסע ישראלי שנאלץ לבטל את טיסתו, הגיש ייצוגית על סך של כ-11 מיליון שקל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ידוע שהטיסות באיזי ג'ט זולות, כאשר חלק מהמודל שלה כחברת לואו קוסט הוא שבתמורה למחיר הנמוך, הלקוח מוותר על גמישות הכרטיס או על ביטול של הטיסה תוך קבלת החזר כספי.

את הנתונים האלה לוקחים הטסים בחשבון בעת ההזמנה, אך בקשה לייצוגית נגד החברה חושפת התנהלות מעוררת תמיהה: גם את דמי הנמל – שאותם easyJet לא אמורה לקחת לעצמה אלא להעביר אל הרשויות – החברה אינה מחזירה במקרה של ביטול.

לפי הבקשה, ת"צ 5301-02-18, שהוגשה ע"י עו"ד מיכאל אדלר למחוזי מרכז, איזי ג'ט לא רק שלא משיבה את הכסף, אלא אף מסתירה בפרסומיה כי הנוסעים שלא מימשו את כרטיסיהם זכאים לקבל את מסי הנמל חזרה.

מדובר בעשרות דולרים לנוסע, והתביעה עומדת על כ-11 מיליון שקל.

לפי הבקשה, איזי ג'ט הטיסה בשנת 2017 כ-800,000 אלף ישראלים, מה שמעמיד אותה במקום הרביעי והמכובד בהיקף הטסת נוסעים בין חברות התעופה הפעילות בישראל.

התובע, ישראלי בן 34, הזמין בראשית ינואר כרטיסי טיסה לברלין באיזי ג'ט לו ולבת זוגו, אך נאלץ לבטל את הטיסה.

לאחר הביטול, נודע לו כי חלק מהסכום ששילם למעשה אינו מגיע אל איזי ג'ט אלא מופקד אצלה לצורך העברתו לרשויות המס בישראל ובגרמניה כמסי נמל.

מדובר בסכום כולל של כ-38$ (131 שקל) על כל כרטיס, כלומר כ-262 שקל על זוג כרטיסים.

הוא פנה אל איזי ג'ט כדי שתשיב לו את הכסף וכדי לקבל נתונים על מספר הנוסעים שלא קיבלו את כספי מיסי הנמל לאחר שביטלו את טיסתם, אך לא קיבל מענה.

להערכת התביעה, מדובר ב-12,000 נוסעים בשנה שהיו זכאים לקבל את מסי הנמל חזרה ולא קיבלו אותם, כלומר, 84,000 נוסעים ב-7 שנים. לפי הערכה של 130 שקל לאדם, עומדת התביעה על סך של 10,920,000 שקל.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות