עריכת הסכם גירושין על-ידי טוען רבני

עריכת הסכם גירושין על ידי טוען רבני

אם החלטתם להתגרש, עולה השאלה מי יערוך את הסכם הגירושין – טוען רבני או עורך דין. לכל אחד מאנשי המקצוע הללו יש יתרונות – קבלו נקודות למחשבה

הסכם גירושין טוען רבני
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ׁ(תוכן מקודם)

עריכת הסכם גירושין יכולה להיעשות לבד, אך האם הדבר מומלץ? האם עדיף לשכור את שירותיו של עורך דין או של טוען רבני לעריכת הסכם גירושין?

הסכם גירושין לא עושים לבד

בהסכם גירושין נהוג לציין כמה מזונות משלמים על ילד אחד, האם תהיה משמורת משותפת או שמא האם תהיה המשמורנית ולאב יהיה רק הסדרי שהות. למעשה' הסכם גירושין הינו הסכם שיסדיר את המשך חייכם לאחר שתפרקו את התא המשפחתי.

מכאן עולה חשיבותו של עריכת ההסכם בצורה מקצועית, עד כדי כך שניתן לומר שהסכם הגירושין הינו ההסכם המשמעותי ביותר בחייכם.

למותר לציין שאין לערוך את ההסכם לבד בצורה חובבנית, גם אם נדמה לכם שאתם מצליחים לחסוך אלפי שקלים עבור עריכת ההסכם.

הסכם גירושין – טוען רבני או עורך דין?

כעת עולה השאלה האם עדיף לערוך הסכם גירושין על-ידי טוען רבני או עורך דין, כאשר לכל אחד ישנם מעלות וחסרונות.

מחד, עורך דין יכול לסייע לכם בדברים נוספים שתצטרכו בהליך הגירושין, כמו אישור הסכם גירושין בבית המשפט. מאידך, טוען רבני שיודע היטב את הדין העברי, יוכל לערוך לכם את ההסכם שיהיה מתאים גם לפי כללי ההלכה.

יש לא מעט אנשים שמעדיפים לפנות בנושא גירושין לטוען רבני שיערוך עבורם את ההסכם, כדי להיות רגועים שהסכם הגירושין נעשה בצורה מקצועית המתאימה גם לפי ההלכה.

את ההסכם תוכלו לאשר בבית הדין הרבני, כך שאין חשש מפני אי אישור ההסכם בבית המשפט. יתרה מכך, אישור הסכם גירושין בבית הדין הרבני נוח יותר מבחינה טכנית מאשר אישור ההסכם בבית משפט, כיוון שתוכלו במועד אחד לבצע פתיחת תיק גירושין ברבנות יחד עם אישור ההסכם ולא יהיה צורך לבוא לשתי ערכאות שונות.

איך בוחרים טוען רבני לעריכת הסכם גירושין

בחירת טוען רבני לעריכת הסכם גירושין היא עניין מאתגר ולעתים קשה להכריע מי יהיה איש המקצוע. מחד, יש שיטענו שכיוון שמדובר בהסכם גירושין, ולא מדובר בהליך גירושין מורכב, הרי שניתן להתפשר על טוען רבני זול. מאידך, יש שיטענו כי כדאי לשכור את שירותיו של טוען רבני מומלץ גם אם התעריף גבוה יותר.

התשובה לכך תלויה במורכבות של ההסכם. אם מדובר בהסכם גירושין שאינו מורכב, הרי שניתן להתפשר ולשכור את שירותיו של טוען רבני זול. אם מדובר בהסכם מורכב, הרי שיש לבחור בטוען רבני מומלץ.

דבר נוסף שחשוב לדעת כי בעוד שכשאתם שוכרים את שירותיו של הטוען הרבני לניהול הליך גירושין מסורבל, מומלץ לכם לבחור טוען רבני קרוב לאזור מגוריכם, הרי שכשאתם בוחרים טוען רבני לעריכת הסכם מתוך רשימת טוענים רבניים אין משמעות לאזור הגאוגרפי שמתגורר הטוען הרבני.

כך שלמעשה גם אתם מתגוררים בצפון או בדרום אתם יכולים לשכור את שירותיו של טוען רבני במרכז.

1
נגישות