השתלת שיניים ממוחשבת – היתרונות ושלבי הביצוע

השתלת שיניים ממוחשבת – היתרונות ושלבי הביצוע

השתלת שיניים ממוחשבת היא הדבר הבא בתחום שיקום הפה. איך היא מתבצעת, כמה היא עולה והאם אפשר לבצע אותה ביום אחד?

השתלת שיניים ממוחשבת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

האפשרות להשלים שיניים חסרות בפה קיימת כבר כמה עשורים, כשלאורך הזמן שיטות ההשתלה הולכות ומתקדמות יותר ויותר. השתלת שיניים ממוחשבת נחשבת לגולת הכותרת נכון ליום, ואצלנו במרפאת ד"ר הכהן תוכלו לעבור אותה על ידי מיטב המומחים לדבר. כיצד ההשתלה מבוצעת ומהם היתרונות שלה לעומת השתלה רגילה? הנה כל המידע.

השתלת שיניים ממוחשבת – כיצד היא מבוצעת?

כאמור, השתלת שיניים ממוחשבת נחשבת לסוג ההשתלה המתקדם ביותר בימינו, דבר שמתבטא בפועל במספר שלבים עיקריים:

טומוגרפיה ממוחשבת

בשלב הראשון, פיו של המטופל נסרק ומופקים צילומי .CT לאחר מכן הנתונים מועברים לתוכנת מחשב ייעודית שמכינה מודל תלת ממדי שמציג לרופא באופן מדויק את המידות, החתכים וחישובי המרחקים של עצמות הלסת.

אפיון הנתונים

בשלב הבא, הרופא מנתח את הנתונים מהמודל ועל פיהם הוא יכול לקבוע את נקודות ההשתלה המתאימות ביותר, לבחור את סוג השתלים המתאים ביותר ואפילו לספק למטופל הדמיה של כיצד תיראה התוצאה הסופית. באופן זה המטופל יכול לבחור מבין מספר אפשרויות את החיוך שעליו תמיד חלם, עם פה מלא שיניים מתפקדות לחלוטין.

יצירת סד השתלה

השתלת שיניים ממוחשבת מבוצעת באמצעות סד מיוחד אשר מיוצר בהתאמה אישית למטופל. זהו למעשה השלב הבא, שבו נתוני הסריקה הממוחשבת מועברים למעבדה לשם ייצור הסד, אשר כולל בתוכו סימונים ופתחים בזוויות והמיקומים המיטביים להשתלה (כפי שקבעו הרופאים), מה שמייעל את כל התהליך.

ההשתלה עצמה

מבוצעת באמצעות הסד והיא כוללת שימוש בשתלים שונים, בהתאם לתוכנית הטיפול שנקבעה.

היתרונות של השתלות שיניים ממוחשבות

השתלות שיניים ממוחשבות מספקות יתרונות רבים, הן למטופל והן לרופא המבצע:

אחוזי הצלחה גבוהים יותר

התכנון המפורט והמדויק מראש, חוסך לא מעט טעויות ולמעשה משפר משמעותית את תוצאות ההשתלה.

סיכוי נמוך לסיבוכים

הסיבוכים המיוחסים להשתלות שיניים כוללים דימומים, אי קליטת השתל, התפתחות דלקת באזור ההשתלה, פגיעה בעצבים העוברים לאורך עצמות הלסת, פגיעה בסינוסים ועוד. ההשתלה הממוחשבת הינה מדויקת ביותר כך שהסיכוי לאותם סיבוכים פוחת משמעותית.

החלמה מהירה יותר

בשל הדיוק של השיטה, השתלת שיניים ממוחשבת מבוצעת בדרך כלל ללא תפרים וחתכים, כך שתהליך ההחלמה קצר הרבה יותר לעומת השתלת שיניים רגילה.

התייתרות תהליכים מקדימים

ההשתלה הממוחשבת מאפשר לנצל טוב יותר את עצמות הלסת, על ידי זיהוי המיקומים הטובים ביותר להחדרת השתלים, מה שמונע הליכים מקדימים יקרים וארוכים, דוגמת הרמת סינוס.

הדמיה

כאמור, באמצעות תוכנת המחשב המטופל יודע מראש כיצד תראה התוצאה הסופית של ההשתלה, כך שלא צפויות הפתעות לא נעימות בסיומו של התהליך.

יש לציין כי כל שלעיל תלוי במידה משמעותית בניסיון והידע המקצועי של הצוות הרפואי ועל כן חשוב מאוד לבחור בטובים ביותר ולא להתפתות להצעות זולות למיניהן של מרפאות עלומות שם. אצלנו במרפאת ד"ר הכהן תמצאו את מיטב המומחים ואנחנו מוכרים בכל רחבי הארץ באיכות הטיפולים שלנו.

זמן ההחלמה לאחר השתלה ממוחשבת והאפשרות של יום אחד בלבד

עוד אפשרות מתקדמת שהתווספה לאורך השנים בעולם השתלות השיניים, היא לעבור השתלת שיניים ביום אחד בלבד. גם במקרה של השתלת שיניים ממוחשבת הדבר יכול להתבצע, גם כאשר מדובר בהשתלה של סט מלא של שיניים. כמובן, שהביטוי "יום אחד" מתייחס ליום ההשתלה עצמו ולא לתהליך המקדים של האבחון והאפיון שנדרש לשם הכנת הסד, מה שיכול להימשך בין מספר ימים לשבועות ספורים.

מבחינת זמן ההחלמה, כאמור, במקרה של השתלה ממוחשבת הוא קצר משמעותית וכולל מספר ימים שבמהלכם קיימת אפשרות לנפיחות בחניכיים, כאבים קלים ודימומים, אך אין מה להשוות את תדירותם וחומרתם לכאלה שמופיעים לאחר השתלת שיניים רגילה.

כמה עולה השתלת שיניים ממוחשבת?

השתלת שיניים ממוחשבת נחשבת ליקרה יותר מאשר השתלת שיניים רגילה, אך עדיין ניתן לומר כי היא משתלמת יותר. הסיבה לכך היא האפשרות לעבור השתלת שיניים גם כאשר עצם הלסת אינה רחבה ועבה מספיק, מבלי שיש צורך לעבור תהליכים מקדימים יקרים ומתישים. כמובן שישנם הבדלי מחיר בין מטופל למטופל, בהתאם למצב הפה, כמות השיניים שרוצים להשתיל וכו'.

גם סוג השתלים והכתרים שייבחר משפיע על המחיר הסופי של ההשתלה, מאחר וניתן למצוא אותם באיכויות שונות לגמרי. בכל מקרה, אצלנו במרפאת ד"ר הכהן מציעים לכם מחירים משתלמים והוגנים עבור כל סוג של השתלת שיניים, עם אפשרות לפריסת תשלומים נוחה ללא ריבית. צרו איתנו קשר ותקבלו את כל הפרטים.

1
נגישות