כל מה שחשוב לדעת על השתלות שיניים בלייזר

כל מה שחשוב לדעת על השתלות שיניים בלייזר

השתלת שיניים היא סיפור מורכב, אבל גם בתחום הזה הטכנולוגיה מצעידה את היכולות קדימה. הפתרון הנוכחי הוא השתלת שיניים בלייזר – שיטה שמייעלת ומדייקת את הטיפול

השתלת שיניים בלייזר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

טכנולוגיית הלייזר משמשת אותנו למגוון רחב מאוד של מטרות – השתלת קרניות, הסרת שיער, מערכות יירוט טילים, הקלה על כאבים, קריאת ברקודים ועוד ועוד. גם לצורך השתלת שיניים ניתן להיעזר בלייזר כדי להגיע לרמת דיוק מרבית ותוצאות מיטביות, ולכן כדאי לכל אדם שזקוק להשתלת שיניים להכיר את השיטה המתקדמת הזו.

מה זה בעצם השתלת שיניים בלייזר?

השתלות שיניים בלייזר הן השתלות שבמהלכן נעשה שימוש במכשיר לייזר ייעודי. המכשיר הוא תחליף יעיל ומדויק להפליא לאזמל המנתחים, והחלק שלו בתהליך הוא לחשוף את עצם הלסת לקראת ההשתלה עצמה. חשיפת עצם הלסת היא מרכיב חשוב בדרך לשיקום הפה, ובאופן טבעי פעולה זו חייבת להתבצע באופן המדויק ביותר האפשרי כדי לצמצם את תקופת ההחלמה.

עם השתלת שיניים בלייזר מובטח הדיוק המקסימלי ואיתו גם השלמה מהירה של הפעולה בדרך לשלב הבא של ההשתלה.

באילו מקרים כדאי להיעזר בלייזר במהלך ההשתלה?

השתלות שיניים בלייזר הן תהליך מתקדם במיוחד. התוספת של הלייזר, כלומר השימוש בו במקום באזמל המנתחים הרגיל לצורך חשיפת עצם הלסת – כך שאפשר יהיה להחדיר את השתל לנקודה המדויקת שנקבעה עבורו – עשויה לשדרג כל תהליך שיקום פה. מדובר בטכנולוגיה בטוחה לחלוטין, כך שאין חשש להיעזר בלייזר הן עבור מטופלים צעירים והן עבור מטופלים מבוגרים.

כיצד מתנהל התהליך?

בכל מצב שבו חסרה שן או חסרות מספר שיניים, על מנת למנוע מהאדם מבוכה מטעמים אסתטיים, וכדי למנוע פגיעה נוספת בחלל הפה עקב תזוזת שיניים סמוכות או ספיגה של עצם הלסת, הפתרון הוא השתלה מתוכננת היטב. כמו כל השתלת שיניים, גם השתלות שיניים בלייזר מבוססות על אבחון מקצועי ומקיף – שכולל בדיקות של חלל הפה והשיניים, צילומי הדמיה וסקירה של המצב הבריאותי הכללי של האדם (ישנן מחלות כרוניות דוגמת סוכרת שמקטינות את סיכויי ההצלחה של ההשתלה ומחייבות תשומת לב מיוחדת).

על בסיס האבחון ימליץ הרופא המטפל על שיטת ההשתלה האופטימלית ועל סוג השתל, ויכין את תוכנית השיקום המתאימה. ההשתלה עצמה, מעבר לבחירה אם להשתמש בלייזר או באזמל לצורך חשיפת עצם הלסת, יכולה להתבצע בשני אופנים עיקריים: השיטה הקלאסית או שיטת ההעמסה המידית. במקרים שבהם מבוצעת השתלה נרחבת של שורת שיניים שלמה או פה מלא, מומלצת האופציה החדשנית – הליך שנקרא All on 4 (ולפעמים גם All on 6).

בכל מקרה ההשתלה כוללת החדרת בורג או ברגים אל החניכיים, והרכבת המבנה השיקומי הנבחר ביחד עם הכתר על גבי אותו בורג.

האם כל רופא יודע לבצע השתלות שיניים בלייזר?

לא. חשוב להדגיש כי השתלות שיניים בלייזר מתבצעות רק על-ידי מספר מצומצם יחסית של רופאי שיניים. למעשה גם השתלת שיניים בלי לייזר מחייבת מיומנות ספציפית ורק מומחים לשיקום הפה מוסמכים לבצע אותה – וכשמעורב גם לייזר בהשתלה מתעצמת החשיבות של בחירה מושכלת של איש מקצוע בעל ניסיון עשיר ושל מרפאה שיש בה מכשור מתקדם במיוחד.

1
נגישות