דיוטי פרי בים המלח? קניון ים המלח הפך לקניון ללא מע"מ גם לתיירים ישראלים - פואנטה

דיוטי פרי בים המלח? קניון ים המלח הפך לקניון ללא מע"מ גם לתיירים ישראלים

קניון ים המלח, שמאכלס מותגים יוקרתיים כמו טומי הילפיגר, טימברלנד, ארמני ועוד, מבטיח לישראלים הנחה בגובה המע"מ. תיירים יכולים לקבל החזר במקום

קניון ים המלח
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קניון ים המלח (Dead Sea Mall) הפך לקניון ללא מע"מ גם לישראלים. עד כה, הקניון העניק פטור ממע"מ לתיירים, וכעת נהנים כל הקונים – ישראלים ותיירים – ממחירים ללא מע"מ. לא מדובר ביוזמה של מדינת ישראל אלא ביוזמה פרטית. את ההנחה מסבסדים הנהלת הקניון והסוחרים. נכון לעכשיו, מדובר בפטור ממע"מ לשנתיים, כאשר הנחת המע”מ לא חלה בעת מבצעי סוף עונה, וניתנת בכפוף לתקנון המופיע באתר החברה.



בקניון ים המלח נמכרים מותגי על כדוגמת בוס, פנדורה, ארמאני אקסצ'ינייג, טומי הילפיגר, קלווין קליין ומותגי יוקרה נוספים. עם הקמת הפרויקט הציע הקניון, לראשונה בישראל, עמדת החזר מע"מ לתיירים. בקניון מדווחים כי מדי שנה מגיעים לים המלח כ-3 מיליון תיירים, ועמדת ההחזר שהוצבה בקניון מאפשרת להם לחסוך את ההמתנה בנתב"ג. עד כה, רק באילת ניתן פטור ממע"מ, וזו מן הסתם אחת הסיבות המרכזיות להצלחתו של קניון מול הים באילת.

שואב שוטף

לדברי עו"ד חגי אדורם, נציג חברת ברקליס, יזמית קניון ים המלח, החברה ממשיכה בקו שהחלה כאשר יזמה מהלך ייחודי וראשון בישראל להקמת עמדת החזר מע"מ לתיירים כבר בקניון. כעת יהיה קניון ללא מע"מ לכולם – גם לתיירים וגם לנופשים הישראלים". אדורם מדגיש שמאחר שהקניון מעניק הנחה בגובה המע"מ ולא פטור רשמי ממע"מ, התיירים למעשה מרוויחים פעמיים: הם גם מקבלים הנחה בגובה המע"מ וגם זכאים להחזר מע"מ שנגבה בפועל, דבר שאין לו תקדים גם לא באילת". הכוונה היא שאם מוצר מסוים נמכר ב-100 שקל אחרי הנחה בגובה המע"מ, התייר יכול עדיין ללכת עם הקבלה ולקבל החזר על המע"מ.

למעשה זהו יהיה הקניון הראשון בישראל מחוץ לאילת אשר יהיה קניון ללא מע"מ.

קניון ים המלח
קניון ים המלח – הנחה בגובה המע"מ. צילום: יח"צ

קניון ים המלח הינו פרויקט מסחרי מהמקוריים והיוקרתיים שנעשו אי פעם בישראל. הקניון בנוי על 15 אלף מ"ר בעל שתי קומות מסחר ומונה כ-100 חנויות.

בהקמתו של הקניון הושקעו כ-300 מילון ₪ והחנויות הושכרו למותגים יוקרתיים, ביניהם פנדורה, קולומביה, פולו ראלף לורן, טימברלנד, טומי הילפיגר, ארמני אקסצ'יינג', CK ובוס.

בין שוכרי הקניון ניתן למצוא את מותגי האיכות: BOSS, ARMANI EXCHANGE, POLO RALPH LAUREN, COLUMBIA, PANDORA, TIMBERLAND , CK , TOMMY  , PAUL & SHARK

רשימת החנויות והמוצרים המלאה המשתתפים בהנחת המע"מ מופיעה בתקנון המפורט הנמצא באתר החברה בכתובת  www.deadseamall.co.il.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה



 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. אם אני לא טועה רונן מרדכי גרין הוא היזם של הפרויקט הזה..עשה גם ממה ששמעתי פרויקטים גדולים באילת..שיהיה בהצלחה! שאפו

נגישות