חיילות נשלחו למלונית קורונה עם גברים שמטרידים אותן

מחדלי הקורונה בצה"ל: חיילות נשלחו למלונית קורונה עם גברים שמטרידים אותן

נמשכים מחדלי הקורונה בצה"ל: חיילות במלונית קורונה אזרחית מתלוננות שהגברים במקום מציעים להן הצעות מיניות, אלכוהול וסמים. בנוסף, הן לא מקבלות מענה רפואי

מחדלי הקורונה בצה"ל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה הייתם אומרים אילו בתכם הייתה נדבקת בקורונה בצבא, ואז נשלחת לבידוד במתקן אזרחי עם מאות גברים מבוגרים שחלקם מטרידים אותה? המצב המדאיג הזה מתרחש ברגע זה במלונית קורונה בירושלים. מחדלי הקורונה בצה"ל נמשכים כאילו לא חלפה שנה מאז המגפה פרצה לחיינו. ראשית, מספר הנדבקים הגיע הבוקר לשיא של 3007 חולים בגלל היעדר בידוד וקמצנות בבדיקות. שנית, לא רק שמספר הנדבקים הולך ועולה, אלא שצה"ל לא נערך לתת מענה למספר האסטרונומי של החולים. התוצאה היא שאין מקום לאכלס את כל החיילים החולים. כתוצאה מכך, עשרות חיילות נשלחו לפני מספר ימים לבידוד במלון גולד בירושלים – מתקן אזרחי שבו הן מוצאות את עצמן בחיכוך מאוד לא נעים, בלשון המעטה, עם גברים מבוגרים שמטרידים אותן.

למעשה, צה"ל שלח את החיילות הללו למתקן אזרחי ללא שום גורם צבאי שדואג להן שם. נערות צעירות שמהוות טרף קל לגברים שנמצאים רחוק מהבית – ואף אחד לא טורח להקשיב להן או להגן עליהן.

מחדלי הקורונה בצה"ל – החיילות במלונית סובלות מהטרדות

"האזרחים פה מציעים לנו סמים, אלכוהול, אומרים לנו לבוא לחדרים שלהם", מספרת אחת החיילות ל"פואנטה". לדבריה, היא ועוד כ-80 חיילות שנדבקו בקורונה בצבא, שהו עד אתמול בכפר ההחלמה של צה"ל באשקלון, המיועד אך ורק לחיילים. אולם, מפאת הזינוק במספר החיילים חולי הקורונה, הן נשלחו אתמול למלונית הקורונה גולד בירושלים – שם נמצאים מאות אזרחים, ביניהם גברים מבוגרים שפונים אל החיילות בהצעות שמפחידות אותן ומטרידות אותן.

פואנטה בטלגרם

לכאורה, אמורה להיות הפרדה בין החיילות לאזרחים, אבל הגברים במקום יושבים באין מפריע בשטחים המיועדים לחיילות.

"אנחנו מרגישות בסכנה ובמצוקה, חוששות לעצמנו ולפרטיות שלנו. האזרחים במתקן רובם מבוגרים בני 50 שמטרידים אותנו. בנות הוטרדו פיזית. יש כאלה שנגעו בהן כשניסו להתחיל איתן, הסתכלו להן על הגוף. אמרו לחיילת "בואי תשבי איתנו בחדר". יש גברים שיושבים במעלית ופשוט נוסעים מקומה לקומה. גברים נכנסים לנו לקומה ומטיילים פה. גברים מטפסים לחיילות למרפסת מלמטה בלי אישור והסכמה ומנסים שוב ושוב". גבר ששוהה כאן שאל אותי אם אנחנו חיילות וכמה אנחנו פה, ואמר "ואוו הולך להיות כיף".
"למה אנחנו צריכות לשמוע דברים כאלה? להיות איתם באותו חדר אוכל או באותה מעלית צפופה? אנחנו חוששות, מרגישות מאוימות".

לדברי החיילת, כאשר הן התלוננו על כך, לא קיבלו מענה: "כשאמרנו שאנחנו חוששות מהאזרחים, הם אמרו שאין להם איך למנוע אבל במידה ויקרה משהו אז שנתקשר לחמ"ל, שאף פעם לא עונה לנו. אנחנו פה בלי מפקדים, בלי רס"ר, בלי מענה רפואי".

חולות קורונה ללא מענה ללא מרפאה

כאמור, החיילות לא נשלחו למלונית לשבוע נופש, אלא משום שהן חולות. מן המצופה היה שיינתן להן מענה רפואי, אך מאחר שמדובר במתקן אזרחי – הן נופלות בין הכסאות: "המענה הרפואי היחיד שיש זה מענה טלפוני, ולוקח הרבה זמן עד שהם עונים לך לטלפון, כשביקשתי לראות רופא, אמרו לי לשלוח תמונות בוואטס אפ. אלה תנאים מחפירים ואף אחד לא עושה עם זה שום דבר".

חיילות נאלצות לחלוק מיטה זוגית

החיילות מספרות כי הן קיבלו חדרים זוגיים עם מיטה זוגית: "אני נמצאת בחדר קטן וצפוף עם מישהי שאני לא מכירה, וצריכה לישון איתה במיטה זוגית. בנוסף לכך, המקום היחיד שאפשר לצאת אליו זה המרפסת – שם יש אזרחים שמטרידים אותנו. בכפר נופש היו את כל התנאים הנורמליים להחלמה, ובעיקר לא חששנו לעצמנו. אנחנו צריכות עזרה לצאת בדחיפות מהמתקן הזה, ושלא ישלחו לכאן עוד חיילות".

תגובת דובר צה"ל: "התלונות נבדקות, בריאות המשרתים תמיד לנגד עינינו"

"בעקבות עלייה בתחלואה בקרב המשרתים, הועברו כ-70 חיילות למלון ההחלמה 'גולד' בירושלים, כדי לספק מענה מיטבי למחלימים, וזאת בנוסף למענה במתקן ההחלמה באשקלון.

"החיילות שוכנו בקומות נפרדות מהאוכלוסייה האזרחית והושמה אבטחה שתוודא את קיום ההפרדה. "בנוסף, נפתחה עבורן מרפסת לנוחיותן בלבד, וכלל הארוחות הגיעו במיוחד לקומות שלהן, כדי למנוע מגע עם יתר יושבי המלון.

"עם העברתן של החיילות למלון בוצע תדריך מפורט באשר לנהלים החדשים וניתנו להן כלל דרכי הפניה לגורמי המקצוע בכפר המחלימים, אשר ימשיכו לספק להם מענה, גם באמצעות הגעה פיזית, במקרה הצורך.

מבצעים בפואנטה

"לצוות פיקוד העורף הצטרפו שתי חיילות מהמשטרה הצבאית המלוות אותן בשהייתן, וזאת בנוסף לחמ"ל צבאי הקיים במלון ומאויש 24 שעות.

"לאחר מספר שעות מרגע הצבתן, התקבלו שתי תלונות מצד החיילות השוהות במלון. החיילות התלוננו על הטרדות שבוצעו ע"י מספר אורחים.
עם קבלת התלונות חמ"ל פיקוד העורף פתח מידית בנוהל אירוע חריג והגיעה משטרה למקום תוך זמן קצר לתחקר את המעורבים.

"צה״ל פועל על מנת לפנות בהקדם את החיילות למתקן שהייה למשרתי צה״ל בלבד, וישאף לשמר זאת, בהתאם למצב התחלואה בארץ.

נציין כי צה״ל רואה בחומרה אירועים מסוג זה, ולא נאפשר פגיעה מכל סוג במשרתי צה"ל.

"בריאות המשרתים עומדת תמיד לנגד עינינו, ונעשה כל שידרש על מנת לדאוג להם לתנאים הולמים גם בסביבה האזרחית".

החיילות טוענות שתגובת דובר צה"ל אינה מדויקת: "ממש לא הייתה הפרדה בקומה שלנו בין החיילות לאזרחים. החיילות שהגיעו לכאן קיבלו שתי קומות, אשר אחת מהן מאוכלסת גם בגברים".

מחדלי הקורונה בצה"ל מתחילים בבידוד פיקטיבי

כאן באתר פואנטה טיפלתי בעבר בהרחבה במחדלי הקורונה בצה"ל, ובפרט במחנה 80. במהלך הסגר השני צה"ל הדביק את בתי בקורונה באופן רשלני, לאחר שהטיל עוצר יציאות שרירותי והפך את מחנה 80 למדגרת קורונה. אנו ההורים יצאנו למאבק מיד כאשר היה ברור שצה"ל פועל בניגוד להנחיות משרד הבריאות, אך רק כאשר היה מאוחר מדי וכמעט כל החיילות נדבקו, הוחלט להיענות לדרישתנו להוציא את החיילות לבידוד ביתי.

מחדלי הקורונה בצה"ל

מי שמחפש את הסיבות למחדלי הקורונה בצה"ל, צריך להבין שהטיפול במגפת הקורונה בצה"ל כושל בכל הרבדים.

אין בידוד אפקטיבי

חשוב להבין שצה"ל לא מסוגל לספק לחיילות ולחיילים תנאים של בידוד אמיתי. הצבא היצירתי בעולם המציא את המושג "בידוד מסגרתי" – שמשמעותו שהייה משותפת ויצירת שרשרת הדבקה אינסופית.

מונעים בדיקות מחיילים

בדיקת קורונה באזרחות היא כיום זמינה ונגישה לכל אזרח, גם אם איו לו חום או סימפטומיים קלאסיים. בצה"ל מתקמצנים על הבדיקות, לא ברור מדוע. חיילים מתקשים לקבל בדיקות גם אם הם נמצאים במוקד הדבקה.

התעלמות מתלונות חיילים

לעתים קרובות החיילים מתלוננים שהם לא מרגישים טוב, אך לא זוכים ליחס ראוי מהמפקדים.

היעדר טיפול הולם במחלימים

ומה קורה לאחר שהחיילים מוגדרים "מחלימים"? כלום. אין שום מעקב אחרי החיילים, והם חוזרים ליחידות גם אם הם סובלים מתופעות לוואי מתמשכות כמו חולשה, כאבי ראש, כאבי שרירים ועוד.

אל תשמרו את הכתבה לעצמכם… תהיו חברים, שתפו את הכתבה!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות