100 אלף לקוחות הצטרפו לסלקום TV

100 אלף לקוחות הצטרפו לסלקום TV

בזירת הסלולר, רשות ההגבלים העסקיים אישרה את הסכם שיתוף התדרים שלה עם אקספון

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

פחות משנתיים אחרי ההשקה, מודיעה היום סלקום כי יש לה יותר מ-100 אלף מנויים. החבילה שמציעה סלקום עולה כ-100 שקל בחודש בלבד – פחות ממחצית מהתעריף שגובות הוט ו-yes על המסלולים השונים (למעט חבילה צרה שמחירה 119 שקל ונכפתה עליהן על-ידי המחוקק).

השירות של סלקום שונה משל הוט ו-yes, משום שהוא מתבסס על VOD. כדי להתחבר דרושה תשתית אינטרנט ברוחב פס של מינימום 10 מגה לכל ממיר. אגב, עלות ממיר נוסף עומדת על כ-30 שקל למכשיר – כך שמי שמחזיק בשלושה מקלטים, ישלם כ-60 שקל נוסף לעלות הבסיס של 100 שקל לחודש, מה שיכול להשליך גם על עלות התשתית הנדרשת.

סלקום TV זמינה גם כאפליקציה לסמארטפונים וטאבלטים במחיר של כ-40 שקל לחודש. לאחרונה היא חתמה על הסכם עם ערוצי הברודקאסט לשידור התכנים שלהם על גבי האינטרנט – כלומר, ערוצים 2, 10 ,11 ישודרו במלואם גם באפליקצית tv במובייל.

מבחינת תכנים, סלקום עשתה השנה שני מהלכים משמעותיים – ראשית, במאי האחרון – כפי שדיווחתי כאן – היא פתרה את חסם המעבר שמנע מאוהדי ספורט לעזוב את הוט ו-yes, באמצעות הכנסתם ללא תשלום של ערוץ 5 ו-5 פלוס. עד אז כללה החבילה את ערוץ ONE HD. מי שמעוניין בערוצי ספורט נוספים יכול לרכוש בתשלום חודשי של 52 שקל את 5 LIVE HD, 5 GOLD ו- 5 SPORT HD. מדובר בתוספת תשלום גבוהה, אבל היא מיועדת לחובבי ספורט שכנראה כבר היום משלמים להוט או ל-yes סכום נאה על חבילות ספורט.
המהלך השני היה הוספתם של שלושה ערוצי לייף סטייל בתחילת החודש שעבר – שוב, מבלי לייקר את החבילה שמחירה כ-100 שקל בחודש. מדובר בערוצים Food Network, travel channel ו-Fine Living מבית חברת הפקת התוכן האמריקנית סקריפס (Scripps). הערוצים משודרים באיכות FullHD ובעברית, וכוללים תוכניות בישול, עיצוב הבית, עיצוב אופנה, טיולים וכדומה (לקריאה נוספת לחצו כאן).

כשסלקום מגייסת, הוט ו-yes סובלות מנטישה

קצב גיוס הלקוחות של סלקום TV מרשים – ברבעון השני היא דווחה על 87 אלף לקוחות והיום כבר מדובר ב-100 אלף. חלק גדול מהלקוחות מגיעים אליה מהוט ו-yes. מבין שלוש החברות, הגדולה ביותר היא הוט (819 אלף בתי אב) ואחריה yes (עם 623 אלף בתי אב). הוט, כידוע, מציעה גם טריפל – ואילו yes לא יכולה בגלל הגבלות החוק. גם סלקום מציעה טריפל, והוא זול במחצית מזה של המסלול הקלאסי של הוט (150 שקל בסלקום לעומת 300 שקל בהוט). יש לציין כי הוט ו-yes סובלות מנטישה של לקוחות – ברבעון האחרון נטשו את הוט 3,000 לקוחת ואת yes נטשו 6,000.

בזירת הסלולר: התקדמות בעסקת סלקום-אקספון

במקביל, בזירה אחרת, סלקום – שלפי הודעתה מחזיקה ב-2.82 מיליון מנויים נכון לסוף יוני 2016 – מודיעה היום כי רשות ההגבלים העסקיים אישרה את הסכם שיתוף התדרים שלה עם אקספון, מה שיחזק את מצבה הכלכלי. מבחינת הצרכנים, המשמעות היא שתהיה חברת סלולר שישית – אקספון, כך שאם חברת גולן טלקום תקרוס – התחרות תיפגע מעט פחות.

פחות משנתיים אחרי ההשקה, מודיעה היום סלקום כי יש לה יותר מ-100 אלף מנויים. החבילה שמציעה סלקום עולה כ-100 שקל בחודש בלבד – פחות ממחצית מהתעריף שגובות הוט ו-yes על המסלולים השונים (למעט חבילה צרה שמחירה 119 שקל ונכפתה עליהן על-ידי המחוקק).

השירות של סלקום שונה משל הוט ו-yes, משום שהוא מתבסס על VOD. כדי להתחבר דרושה תשתית אינטרנט ברוחב פס של מינימום 10 מגה לכל ממיר. אגב, עלות ממיר נוסף עומדת על כ-30 שקל למכשיר – כך שמי שמחזיק בשלושה מקלטים, ישלם כ-60 שקל נוסף לעלות הבסיס של 100 שקל לחודש, מה שיכול להשליך גם על עלות התשתית הנדרשת.

סלקום TV זמינה גם כאפליקציה לסמארטפונים וטאבלטים במחיר של כ-40 שקל לחודש. לאחרונה היא חתמה על הסכם עם ערוצי הברודקאסט לשידור התכנים שלהם על גבי האינטרנט – כלומר, ערוצים 2, 10 ,11 ישודרו במלואם גם באפליקצית tv במובייל.

מבחינת תכנים, סלקום עשתה השנה שני מהלכים משמעותיים – ראשית, במאי האחרון – כפי שדיווחתי כאן – היא פתרה את חסם המעבר שמנע מאוהדי ספורט לעזוב את הוט ו-yes, באמצעות הכנסתם ללא תשלום של ערוצים 5 ו-5 פלוס. עד אז כללה החבילה את ערוץ ONE HD. מי שמעוניין בערוצי ספורט נוספים יכול לרכוש בתשלום חודשי של 52 שקל את 5 LIVE HD, 5 GOLD ו- 5 SPORT HD. מדובר בתוספת תשלום גבוהה, אבל היא מיועדת לחובבי ספורט שכנראה כבר היום משלמים להוט או ל-yes סכום נאה על חבילות ספורט.
המהלך השני היה שסלקום הוסיפה שלושה ערוצי לייף סטייל בתחילת החודש שעבר – שוב, מבלי לייקר את החבילה שמחירה כ-100 שקל בחודש. מדובר בערוצים Food Network, travel channel ו-Fine Living מבית חברת הפקת התוכן האמריקנית סקריפס (Scripps). הערוצים משודרים באיכות FullHD ובעברית, וכוללים תוכניות בישול, עיצוב הבית, עיצוב אופנה, טיולים וכדומה (לקריאה נוספת לחצו כאן).

כשסלקום מגייסת, הוט ו-yes סובלות מנטישה
קצב גיוס הלקוחות של סלקום TV מרשים – ברבעון השני היא דווחה על 87 אלף לקוחות והיום כבר מדובר ב-100 אלף. חלק גדול מהלקוחות מגיעים אליה מהוט ו-yes. מבין שלוש החברות, הגדולה ביותר היא הוט (819 אלף בתי אב) ואחריה yes (623 אלף בתי אב). הוט, כידוע, מציעה גם טריפל – ואילו yes לא יכולה בגלל הגבלות החוק. גם סלקום מציעה טריפל, והוא זול במחצית מזה של המסלול הקלאסי של הוט (150 שקל בסלקום לעומת 300 שקל בהוט). יש לציין כי הוט ו-yes סובלות מנטישה של לקוחות – ברבעון האחרון נטשו את הוט 3,000 לקוחת ואת yes נטשו 6,000.

בזירת הסלולר: התקדמות בעסקת סלקום-אקספון
במקביל, בזירה אחרת, סלקום – שלפי הודעתה מחזיקה ב-2.82 מיליון מנויים נכון לסוף יוני 2016 – מודיעה היום כי רשות ההגבלים העסקיים אישרה את הסכם שיתוף התדרים שלה עם אקספון, מה שיחזק את מצבה הכלכלי. מבחינת הצרכנים, המשמעות היא שתהיה חברת סלולר שישית – אקספון, כך שאם חברת גולן טלקום תקרוס – התחרות תיפגע מעט פחות.

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות