אוכל רטוב או אוכל יבש לחתולים – מה עדיף?

אוכל רטוב או אוכל יבש לחתולים – מה עדיף?

מתלבטים בין אוכל יבש לחתולים לבין אוכל רטוב? קבלו כמה נקודות למחשבה לפני שאתם מחליטים

אוכל יבש לחתולים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

איזה אוכל יהיה העדיף ביותר עבור החתול שלכם? ברוב המקרים, הבחירה המרכזית היא בין אוכל רטוב לבין אוכל יבש לחתולים. לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות לצד חסרונות, ולכן הבחירה צריכה להתבסס על כמה שיקולים. התזונה של החתול חשובה ואפילו קריטית כדי לשמור על בריאות החתול, ולכן כדאי להקדיש לבחירת סוג האוכל את הזמן הדרוש.  לאחר שתקראו את המאמר, תוכלו להיכנס אל חנות חיות אינטרנטית לביצוע הרכישה.

יתרונות של אוכל יבש לחתולים

רוב בעלי החתולים נוהגים להעדיף עבור החתול שלהם אוכל יבש. אחת הסיבות היא שהוא מאוד נוח לאחסון. בנוסף, הוא מכיל את כל מה שהחתול צריך. למעשה, רוב האפשרויות הן כאלה שמביאות יתרונות תזונתיים רבים, וחוסכים לבעל החתול את כל כאב הראש בנושא הזנת החתול. מדובר בדרך נקייה והיגיינית להאכיל את החתול, קל לשלוט בכמות המזון וקל גם לנקות. האוכל הזה גם פחות מפריע לסביבה מבחינת הריח שהוא מפיץ. עבור מי שמעדיף אוכל יבש לחתולים, יש אפשרויות רבות על המדף בטעמים שונים, כמו משל טעם עוף ודגים, טעמי בשר ועוד. ניתן להזמין אריזות גדולות שיחסכו את ההתעסקות בנושא בתדירות גבוהה ויגיעו עד פתח הבית ללא מאמץ.

יתרונות של אוכל רטוב לחתולים

לצד האפשרות של אוכל יבש לחתולים, ישנה כידוע אפשרות של אוכל רטוב לחתולים. האוכל הרטוב יהיה ברוב המקרים טעים יותר לחתול שלכם. מדובר על מזון משודרג, אשר מכיל כמות גדולה של נוזלים, בשונה מהאוכל היבש שלא מכיל נוזלים כמעט. יש לו ריח עז יותר, כמובן. גם כאן תוכלו למצוא הרבה אפשרויות על המדף בכל חנות חיות אינטרנטית. מדובר בקופסאות שימורים שמגיעות בגדלים שונים ובטעמים שונים.

לעתים נראה שעדיף לקנות אריזה גדולה, אך מגלים שאם מנסים להשתמש באריזה גדולה כדי לתת לחתול כמה ארוחות, הוא מסרב לאכול מפני שהמזון מאבד מהטריות. לכן, לפעמים עדיף לקנות כמה אריזות קטנות במקום אחת גדולה. כדאי גם לבדוק כמה מרקמים לפני שמחליטים איזה מזון לתת לחתול באופן קבוע. בנוסף, כדאי לשים לב שסוגי המזון מותאמים לגיל החתול ולמצבו הבריאותי, כך שמדי פעם שווה לבדוק אם המזון עדיין מתאים לו. בכל מקרה, אתם ודאי מכירים את החתול שלכם הכי טוב, ותוכלו לדעת מהי העדפה שלו.

תזונה משולבת היא הפתרון

אז איך תדעו אם לבחור אוכל רטוב או אוכל יבש לחתולים? התשובה היא שאינכם צריכים לבחור. רוב בעלי החתולים פשוט עושים שילוב בין אוכל יבש לבין אוכל רטוב. אמנם יש חתולים עקשנים שאינם מוכנים לוותר על אוכל רטוב ו/או על אוכל יבש, אבל לרוב זה מתאפשר. במקרה כזה, אתם והחתול נהנים מהיתרונות של האוכל היבש ומשלבים אותם עם היתרונות של האוכל הרטוב. פתאום תוכלו לראות איך החתול שלכם אוכל את האוכל שלו בהנאה רבה. חנות חיות אינטרנטית תאפשר לכם לרכוש מגוון רחב של אפשרויות ותיתן לכם גם טיפים חשובים.

מתחילים בצורה הדרגתית

הגעתם למסקנה כי התזונה המשולבת היא הנכונה עבור החתול שלכם? מעולה, כעת הגיע הזמן שבו תשלבו זאת בחיי היומיום של חתולכם. נדגיש כי מוטב להתחיל לבצע את השינויים בצורה הדרגתית, אל תעשו אותם בצורה דרסטית. אם עד כה רכשתם אוכל יבש לחתולים, מוטב כי תשלבו בצורה מועטה אוכל רטוב. ככל שעוברים הימים, כך תוכלו להגדיל את כמות האוכל הרטוב שאותו אתם מכניסים לקערת האוכל. המטרה היא להגיע למצב שבו תהיה חלוקה שווה בין אוכל רטוב ליבש.

1
נגישות