תקנות חדשות: צרכן לא ישלם קנס על ביטול ביטוח רכב ויוכל לתבוע ללא חשש

בשורות לנהגים: אפשר לבטל ביטוח רכב ללא קנס ולתבוע את הביטוח ללא חשש

בשורה טובה לנהגים: חברות הביטוח לא יקנסו את הלקוחות על ביטול ביטוח רכב, ולא יוכלו לייקר את הפוליסה בכל מקרה של תביעה

ביטול ביטוח רכב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כל מי שיש לו ביטוח רכב יודע שבמקרה של תאונה, כדאי לו לחשוב פעמיים אם לתבוע את הביטוח. חברות הביטוח מייקרות את הפוליסה למי שהגיש נגדן תביעה, והתוצאה היא שלקוחות רבים גם משלמים על ביטוח הרכב כל השנה וגם לא תובעים את הביטוח אלא סופגים את הוצאות התיקון בעצמם. כעת רשות שוק ההון והביטחון משפרת את תנאי המבוטחים בצורה משמעותית.

דוח היסטוריית תביעות לא יכלול תביעות ביטוח בסכומים קטנים (מתחת ל-5,000 ש"ח) ולא יכלול תביעות שבהן התקבל החזר מצד שלישי ולא היו באשמת המבוטח. שינוי זה יסייע למבוטחים שבעבר לא הצליחו לרכוש ביטוח בשל תביעות קטנות או בגין תביעות שלא היו באשמתם.

רוצים לעבור חברה? לא ייגבה קנס על ביטול ביטוח רכב

גם בנושא הקנס על ביטול ביטוח רכב רשות מטפלת כעת רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. חברות ביטוח ייאלצו לבטל את הקנס על ביטול פוליסת הביטוח, כך שהשיקול הכספי כבר לא יהיה כל כך מרתיע מבחינת מבוטחים שרוצים לעבור מחברה לחברה.

כך לדוגמה, מבוטח ששילם על הביטוח 4,000 ש"ח, ומבקש ביטול ביטוח רכב לאחר 9 חודשים מסיבה כזו או אחרת, יקבל החזר כספי של 1,000 ש"ח במקום 644 ש"ח.

התקנתם אביזרי בטיחות ברכב? קבלו פיצוי

עוד נכלל בהוראות כי מבוטח יהיה זכאי לפיצוי בגין מערכות בטיחות מתקדמות שהתקין ברכב, על אף שהן לא חלק מהמפרט המקורי, זאת בשל הפחתת הסיכון.

הרישיון לא חודש? זו לא סיבה לדחות תביעה

חברות הביטוח אוהבות לדחות תביעות של מבוטחים בנימוקים שונים. כעת קובעת רשות שוק ההון כי חברות הביטוח לא יוכלו לדחות תביעה במקרים של אי חידוש רישיון נהיגה מסיבות טכניות או בשל חוב להוצאה לפועל.

מתי כל הטוב הזה קורה?

חשוב להבין שנושא הקנס למבוטחים הוא עיוות שהצרכנים סובלים ממנו כבר שנים ארוכות. למעשה, כבר בשנת 2007 פנתה המועצה לצרכנות אל המפקח על הביטוח וביקשה את התערבותו בנושא הקנס הלא הוגן על צרכנים שמבטלים ביטוח בטרם סיום השנה. כעת, כשאנחנו בשנת 2021, רשות שוק ההון סוף סוף מטפלת בכך.

אולם, למרות שמדברים על הדברים האלה כבר הרבה שנים, ברשות מתכוונים לתת לחברות הביטוח עוד כמה חודשי התארגנות. הן יגישו לרשות שוק ההון פוליסות מעודכנות ורק לאחר שיאושרו, יתחילו לשווק אותן לציבור הרחב.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות