בדקנו: ברוקס Cascadia 12 – נעליים קלות ויציבות לריצת שטח

בדקנו: ברוקס Cascadia 12 – נעליים קלות ויציבות לריצת שטח

החברה מבטיחה נעליים קשוחות וקלות לריצת שטח. האם היא עומדת בהבטחות?

כאשר הגיעו נעלי ריצת השטח החדשות Cascadia 12 של ברוקס לסקירה בפואנטה, צורפה אליהן רשימת הבטחות:

  • שמירה על יציבות הרגל בכל משטח לא ישר בעזרת מערכת Improved Pivot System משופרת, הכוללת תוספת של  ציר חמישי באזור האצבעות.
  • התאמה לתנאי השטח הקשים ביותר ולכל אקלים.
  • עמידות בפני  חדירת חול, סלעים ומים בזכות טכנולוגית Ballistic Rock Shield המותקנת בתחתית סוליית הנעל.
  • שדרוג טכנולוגיית סוליה חיצונית Reconfigured Outsole)) ושיפור יכולת הסחיבה של הנעל.
  • מערכת ריכוך Biomogo DNA Midsole System, השומרת על חלוקת משקל רגל מאוזנת.
  • טכנולוגית Mesh Upששומרת על כף הרגל מאווררת, קרירה ויבשה.

האם כל ההבטחות האלה עמדו במבחן הריצות שביצע במשך כמה שבועות נסיין עתיר ניסיון?

הנה ההתרשמות שהוא שלח, שפטו בעצמכם:

הדבר הראשון שעולה לראש כשרצים עם הקסקדיה 12 של ברוקס בשטח הוא המחשבה 'מעניין'.

מעניין כי בדרך כלל נעלי ריצת שטח כמו הקסקדיה הן קשוחות, חזקות, אבל מורגשת בהן פחות גמישות. למי שרץ הרבה זה עלול להפריע ולאורך זמן ליצור תחושה פחות נעימה. הקסקדיה התגברו על זה בצורה מדהימה והן מצליחות לשלב קשיחות של הסוליה יחד עם גמישות מעולה ומדויקת שלה.

זה קרה כשעליתי על כמה אבנים בריצה. בדרך כלל, יש שתי אפשרויות לתחושה כשאתה רץ על אבנים – או שאתה לא מרגיש כלום כי הסוליה קשיחה מדי (אז יש תחושה של נוקשות לאורך זמן הריצה), או שאתה מרגיש את האבנים טוב מאוד בקשת כף הרגל וזה אומר שהסוליה רכה מדי.

הקסקדיה 12 מצליחות לשלב – אתה לא מרגיש את האבנים, אבל הנעל מתגמשת עם תוואי השטח ונותנת תחושה… כבר כתבנו, מעניינת.

בברוקס מספרים על בולם זעזועים וסוליה עם ארבעה מתלים (מה זה? רכב?), אבל השורה התחתונה היא מאוד טובה, גם בלי התיאורים הציוריים – כיף לרוץ בהן.

 

בברוקס הצליחו להתגבר גם על החיסרון העיקרי של כף הרגל הישראלית הטיפוסית, הרוחב, ונדמה שבדגם Cascadia 12 הם עשו קפיצת מדרגה בתחום הזה. גם כף הרגל הרחבה שלי, שנאבקת במקומות כמו נייקי או אדידס, חשה נוח מאוד בריצה בקסקדיה החדשות.

יחסית לנעל שטח, המשקל לא הורגש שזה כיף וטוב.

בעקב יש מנגנון למניעת החלקה בירידות בשטח, בחלק הקדמי הגנה מצוינת על אצבעות הרגליים מאבנים קטנות שיכולות לפגוע בעת ריצת שטח.

החלק העליון של הנעל גמיש ומאפשר לרגל להתנפח (כמו שקורה לא מעט בריצות ארוכות) מבלי ליצור לחץ על גב כף הרגל  ושומרת על הרגל מרטיבות בימים גשומים, והסוליה, מעבר לגמישות שלה, תופסת מעולה את השטח בעזרת החריצים הבנויים בה, ואפשר לרוץ איתה בלי בעיות בעליות, בירידות וכל תוואי שטח בצורה מאוד בטוחה מבלי לחשוש.

"גם במעבר לכביש שמדי פעם קרה בריצות שלי, הנעל עבדה נהדר. מספיק רכה, לא כבדה, ובהחלט נכנסת לרשימת המועדפים".

משקל הנעל: גברים – 343 גרם; נשים – 298 גרם.

מחיר: 680 שקל.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. אני רץ עם קסקדיה שטח וכביש לא מעט שנים בכל הדגמים. רץ אולטרה מרתונים.

    התקדמתי לברוקס קסקדיה 13 והתאכזבתי.
    הנעל קלה מאוד, אך הסוליה מרגישה דקה מאוד ומייצרת כאבים חזקים בעצמות כף הרגל.
    בדקתי עם חבר שרץ גם אולטרה מרתונים, ורכש דגם זהה והתברר ששנינו מרגישים את אותת הכאבים.

    חזרתי לדגם הקודם קסקדיה 12 והכאבים עברו.
    האם עוד מישהו ניתקל בתקלה הזו של דגם קסקדיה 13 ?

נגישות