תהליך ההחלמה מניתוח הקטנת חזה

תהליך ההחלמה מניתוח הקטנת חזה

ניתוח הקטנת חזה הוא ניתוח יחסית נפוץ, אך אין המשמעות שמדובר בניתוח פשוט. חשוב להקפיד על ההנחיות כדי להבטיח החלמה מלאה

החלמה מניתוח הקטנת חזה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

תקופת ההחלמה הראשונית מניתוח הקטנת חזה אורכת בדרך כלל שבועות ספורים בעזרת טיפול נכון. בדרך כלל, חשוב להקפיד על הנחיות כלליות שנוגעות לרחצה, לתמיכה בשד באמצעות חזייה מתאימה שיש לרכוש במיוחד, הימנעות ממאמץ, משחות מסוימות ועוד. הדרך שבה המנתח עשה את הניתוח והפעולות שתנקטי על מנת להחלים, ישפיעו על תקופת ההחלמה. על המנתח להסביר את הדברים מראש לפני קבלת ההחלטה על הניתוח, כדי שתוכלי להיות מוכנה למה שצפוי לך.

כמובן, כמו בכל ניתוח, חשוב ללמוד היטב את הנושא מבעוד מועד ולהיערך עם מה שדרוש כדי לטפל בעצמכן בצורה טובה מספיק. המנתח הפלסטי שתבחרי צריך להרחיב בפנייך על אופן ביצוע הניתוח ולהסביר באופן מפורט על תקופת ההחלמה, כך שתדעי לקראת מה את הולכת. המידע הזה חיוני לקבלת ההחלטה ולתכנון לוח הזמנים בעת התכנון של ניתוח הקטנת חזה.

בשלב שאחרי הניתוח, המנתח צריך לפרט אילו תרופות עלייך ליטול ואילו משחות עלייך למרוח כדי לסייע להחלמה ולהפחתת הסיכון לזיהום. ייתכן שבשלב ראשון יושארו נקזים שיפנו הפרשת דם ונוזלים מאזור הניתוח.

מתייעצים עם המנתח

יש חשיבות למיקום ולדרך שבה המנתח יעשה את החתך בחזה, בשל הששפעה על הצלקת שתישאר ועל תחושותייך בתקופה שלאחר הניתוח.

יש כמה שיטות לביצוע ניתוח הקטנת חזה, והשיטה שתיבחר תלויה בגודל ובצורת השד ההתחלתית וכן בגודל השד הרצוי לאחר הניתוח. לפיכך, חיוני להתייעץ עם המנתח ואולי אף עם כמה מנתחים כדי לקבל את ההחלטה במי את בוחרת לבצע את הניתוח.

בנוסף, חשוב שלאחר הניתוח המנתח ינחה אותך בצורה מדויקת כיצד לזהות סימנים מדאיגים באזור הניתוח ובתחושה הכללית, כך שתדעי לזהות נורות אדומות ולהגיע לטיפול בעת הצורך.

אגב, הצלקות הן קבועות, אך הן ייטשטשו בהדרגה.

כמובן שתקופת ההחלמה לא צריכה להיות הגורם המכריע בקבלת ההחלטה אם לעבור את הניתוח הזה או לא. יש עוד לא מעט שיקולים שצריכים להילקח בחשבון, החל מהסיבות שבגינן אתן מלכתחילה שוקלות את הניתוח ועד העלויות. לאחר שקלול כל השיקולים, תוכלו לגבש הערכה מדויקת לגבי הכדאיות של ניתוח מהסוג הזה בעבורכן.

אין צורך לחשוש מהניתוח עצמו

מאחר שהניתוח מתבצע בהרדמה, במהלך הניתוח לא תחושי בכאבים. חשוב לדעת שמדובר בניתוח מורכב שצריך להיות מבוצע על-ידי איש מקצוע מיומן. הקטנת השד מותאמת למבנה השד, תוך הרחקה של רקמת עור, שומן ובלוטת השד. כל זאת, תוך שמירה על בריאות השד ועל בריאות המטופלת.

כמובן, ככל שתשקיעי יותר בלמידת הנושא ובבחירת מנתח שילווה אותך מהרגע הראשון, תוכלי רגועות יותר בעת הניתוח. בסופו של דבר, ההחלטה על הקטנת חזה אינה החלטה שמקבלים כלאחר יד, והסיבות שבגללן יצאת לדרך הזאת יכולות להיות אסתטיות או רפואיות.

רק לאחר שתהיה לך תמונה ברורה יותר אודות אשר עתיד להתרחש במהלך ולאחר הניתוח, תוכלי לקבל החלטה ולהיות שלמה איתה במאת האחוזים.

כאמור, לניתוח הקטנת חזה החלמה לא ארוכה, אך טיב ההחלמה ומהירותה תלויים במידה רבה בהקפדה שלך על הנחיות הרופא.

1
נגישות