עכשיו גם בזק מוכרת סמארטפונים ומבטיחה מחיר משתלם. האמנם? בדקנו

עכשיו גם בזק מוכרת סמארטפונים ומבטיחה מחיר משתלם. האמנם? בדקנו

בזק החלה לשווק סמארטפונים של סמסונג ושיאומי, בקרוב תשווק גם את וואווי ואייפון. היא מאפשרת לשלם דרך חשבון הטלפון – אבל שימו לב להשוואת המחירים של פואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי שנכנס לאתר של בזק, עשוי להתבלבל לרגע ולחשוב שהוא נכנס לאתר של חברת סלולר או של באג. בימים אלה החברה מתחילה לשווק לא רק חבילות טלפוניה או תשתית אינטרנט, אלא גם סמארטפונים. בין המכשירים – דגמים של סמסונג, כמו סמסונג גלקסי S9, גלקסי S9 פלוס וגלקסי NOTE9, וכן דגמים של שיאומי, כמו הפוקופון ושיאומי Redme Note 6 PRO. גם סמסונג גלקסי S10, שיושק ב-22.2, יימכר דרך בזק – וזו תהיה הזדמנות לבדוק אם היא עומדת בהבטחתה להיות זולה יותר מחברות התקשורת האחרות.

בהמשך ייכנסו לקטלוג גם דגמי אייפון ודגמים של וואווי (Huawei), כמו וואווי מייט 20 פרו שנסקר בפואנטה לאחרונה.

למכשירים ניתנת אחריות לשנה על-ידי היבואנים הרשמיים.

תשלום דרך חשבון בזק מקפיץ את המחיר

התשלום על סמארטפונים בבזק יכול להתבצע במחיר מזומן (עד 12 תשלומים) או בפריסה ל-36 תשלומים. בשני המקרים, הלקוח בוחר אם לשלם דרך כרטיס אשראי או דרך חשבון הבזק שלו (חשבון הטלפון שהוא משלם מדי חודש), אלא שיש כאן נקודה חשובה שלא בטוח שהלקוחות ישימו אליה לב: מי שמחליט לשלם דרך חשבון הטלפון, משלם מאות שקלים יותר.

כך למשל, לקוח שרוכש גלקסי NOTE9 דרך בזק ומשלם עליו דרך חשבון הטלפון שלו ולא דרך חברת האשראי – משלם על המכשיר 400 שקל יותר(!).

אגב, גם פרטנר משתמשת בטריק הזה – שבו היא מאפשרת פריסה לתשלומים או דרך חברת האשראי או דרך החשבונית – כאשר תשלום ב-36 תשלומים דרך החשבונית מקפיץ את המחיר הסופי של המכשיר בקרוב ל-200 שקל נוספים.

הנה מספר דוגמאות:

כמה תשלמו על גלקסי NOTE9 אם תקנו בבזק?

מזומן – עד 12 תשלומים 13 עד 36 תשלומים
דרך חברת האשראי כ-3550 שקל כ-4680 שקל
דרך חשבון הטלפון כ-3950 שקל כ-4860 שקל

כמה תשלמו על סמסונג גלקסי 9 פלוס אם תקנו בבזק?

מזומן – עד 12 תשלומים 13 עד 36 תשלומים
דרך חברת האשראי כ-3060 שקל כ-3960 שקל
דרך חשבון הטלפון 3456 שקל 4284 שקל

האם הסמארטפונים בבזק זולים יותר? שימו לב למספרים

בזק מבטיחה להיות זולה יותר מחברות התקשורת האחרות, אבל השוואה מגלה שזה לא ממש כך, במיוחד כאשר משלמים דרך בזק ולא דרך כרטיס האשראי ופורסים את התשלום ל-36 תשלומים – שיטה שכאמור מייקרת מאוד את העסקה.

בנוסף, אם משווים את בזק לחנויות אחרות – ולא לחברות הסלולר, מגלים פער עצום. לכן, מומלץ לבדוק היטב את כדאיות העסקה.

דוגמה למחירי גלקסי NOTE9 בנפח 128 ג'יגה בבזק ואצל המתחרות:

KSP סלקום בזק פלאפון הוט מובייל
עד 12 תשלומים 3250 3490 כ-3550 בכרטיס אשראי

כ-3950 דרך חשבון בזק

3,690 – עד 6 תשלומים

3990 – 7-12 תשלומים

3,700 – עד 18 תשלומים
13-36 תשלומים 3250 3816 כ-3960 בכרטיס אשראי

4284 דרך חשבון בזק

5,108

 

היעד של בזק: לכבוש נתח שוק גדול

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, מסביר מדוע החליטה בזק להיכנס לתחום מכירת הסמארטפונים: "שוק מכירת מכשירי הסלולר ע"י מפעילות הסלולר הגדולות בישראל, מוערך בכ-2.5 מיליארד שקל בשנה. מדובר במהלך אסטרטגי עבור בזק, ובכוונתה להיות שחקן משמעותי ולכבוש נתח שוק גדול והולך בתחום".

 

ומסתבר שלבזק יש תוכניות נוספות. לדברי קרן לייזרוביץ, סמנכ"לית שיווק וחדשנות בבזק, מכירת מכשירי הסלולר היא הסנונית הראשונה בשורה של מהלכים שמתכננת החברה כחלק מאסטרטגיה של הרחבת סל המוצרים והשירותים המוצעים ללקוח.

האם יש לחברת בזק סיכוי לכבוש נתח שוק משמעותי? לא בטוח, לאור המחירים הלא אטרקטיביים בענף שהוא מאוד תחרותי. בשורה התחתונה, בזק לא מביאה בשורה. בזק מציגה מחיר דומה לזה של חברות הסלולר האחרות – לעתים נמוך יותר כשמדובר במחיר למזומן, וממש לא אטרקטיבי כשמדובר במחיר לתשלומים דרך חשבון הטלפון. בהשוואה לחנויות הפרטיות – בזק רחוקה מלהיות משתלמת.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות