הקלף של בזק: סיבים אופטיים במהירות 10GB. בהמשך: 25GB (!)

הקלף של בזק: סיבים אופטיים במהירות 10GB. בהמשך: 25GB (!)

עוד ממש לא הרבה זמן, גלישה בסיבים אופטיים במהירות של 1GB תיראה לנו איטית… בזק מציגה לוח זמנים למהירות שהיום נראית דמיונית, וגם נתב BE

סיבים אופטיים בבזק
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

פעם חשבנו שגלישה במהירות 100MB זה וואו. אחר כך חשבנו שסיבים אופטיים במהירות 1GB זה וואו. ובעוד שנה נגלוש במהירות 10GB בחבילת סיבים אופטיים של בזק – וזה יהיה וואו. אבל גם זה לא יהיה שיא המהירות. בשנת 2027 בזק תאפשר לנו לגלוש במהירות 25GB. למה צריך את זה בעצם? האמת היא שכיום באמת לא צריך את זה, אבל כל הסיפור בטכנולוגיה, ובמיוחד בעשור האחרון – היא שאנחנו אפילו לא יכולים לדמיין אילו יישומים מפתיעים צופן לנו העתיד, ואיזה רוחב פס הם ידרשו.

מה שכן אפשר לדעת כבר כיום, הוא שכדי באמת למצות את המהירות העצומה הזאת, גם המכשירים והציוד בבית יצטרכו לתמוך ביכולת הזאת, החל מהראוטר שיש לצרכנים היום בבית, ועד הטלוויזיה, המחשב והטלפון.

כבר ב-2024: ראוטר WiFi 7 ומהירות 10GB

מי שמצליח לעקוב אחרי ההתפתחויות המהירות בתחום האינטרנט, יודע שכיום המכשירים החדשים תומכים בתקן WiFi 6 או 6E. אבל הדור הבא בדרך: תקן WiFi 7 הוא הדבר הבא בתחום הגלישה האלחוטית. הוא יאפשר שידור אלחוטי מהיר ויציב במיוחד לטווחים קצרים, ויאפשר מהירויות גבוהות במיוחד תוך שימוש במקביל של הרבה מכשירים והזרמת וידאו אלחוטית באיכות 8K.

רוצים להצטרף לסיבים האופטיים?

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעת מחיר:


כדי שהלקוחות של בזק יוכלו באמת להרגיש את המהירות הגבוהה שהחברה תציע להם, הם יצטרכו גם ציוד תואם. בראש ובראשונה, בתוך הבית יידרש נתב תואם – בתקן WiFi 7. התקן החדש יאפשר למהירות הגבוהה שמחוץ לבית להיכנס הביתה – הוא יציב, אמין ומהיר, ומקרב את הענן ללקוח. אם כיום הבית הוא החוליה החלשה מבחינת מהירות הגלישה (בהשוואה למהירות המקורית שהציוד ברחוב מספק), לאחר המעבר לשימוש בנתב בתקן WiFi 7, הבית הופך להיות חוליה חזקה.

לשם כך, בזק משיקה נתב חדש – BE מולטי פייבר. הוא תומך במאות מכשירים בו-זמנית ומבטיח קליטה בכל חדרי הבית. כיום, נתב בי תומך ב-Wifi 6 במהירות של עד 2.5GB. הנתב החדש שיושק ב-2024 יתמוך בווייפיי 7 במהירות של עד 10GB. בשנת 2027 תהיה תמיכה בקצב של 25GB עם ווייפיי 8 ונתב BE 4.

בבזק מבטיחים שהם יתמכו גם בנתבים שאנשים יקנו באופן פרטי ולא יחייבו את הלקוחות להשתמש בנתב שלהם.

ומה עם המחירים? בזק עדיין לא תמחרה את חבילות הגלישה החדשות וגם לא את נתב BE החדש. יש להניח שזה לא יהיה זול, לאור העובדה שגם כיום חבילת סיבים אופטיים בבזק יותר יקרה מסיבים אופטיים פרטנר, סיבים אופטיים בסלקום או סיבים אופטיים בהוט.

סיבים אופטיים: בזק חושפת איזו מהירות הגולשים מעדיפים

רוב הלקוחות של החברה מחוברים כיום לחבילת סיבים אופטיים בבזק של 1GB. קיימת חבילה של בזק פייבר במהירות של 2.5GB – שעליה גם כתבו כאן במדור טכנולוגיה באתר פואנטה בעת ההשקה. אולם, לפי דיווחי החברה, כ-50% מהלקוחות מחוברים לחבילה של 1GB, והיתר ברובם מחוברים למהירויות הנמוכות יותר.

הכי טוב לעקוב אחרינו בטלגרם. לחצו כאן ותישארו מעודכנים > 

כעת, בזק משרטטת את מפת הדרכים שבה היא מאמינה שעולם הסיבים האופטיים יצעד בה. את הפיתוחים הטכנולוגיים היא עושה בשיתוף חברת נוקיה. יחד, הן מבצעות פיילוט הנדסי במעבדות החברה. כאמור, המהירות שהושגה בפיילוט הגיעה לקצב שיא של עד 25 גיגה. זאת, באמצעות טכנולוגיית 25G PON. בכך מצטרפת בזק לחברות הטלקום המובילות בעולם, ביניהן ניהן ,AT&T kpn ,Telefonica ו-FRONTIER.

לדברי מנכ"ל בזק, רן גוראון, זו פריצת דרך עבור בזק בפרט ועבור שוק התקשורת בישראל בכלל.

בואו נהיה חברים בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >


 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות