כ-140,000 לקוחות ישראלים של אתר ASOS יקבלו בקרוב שובר של 5 ליש”ט בזכות פשרה בייצוגית נגד ASOS. מדובר בייצוגית (61273-02-17) שעליה דיווחנו כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה, שהוגשה לאחר שלקוחות ASOS גילו שהמוצרים שהזמינו הפסיקו להגיע אליהם הביתה אלא הגיעו לנקודת איסוף.
בבקשה נכתב כי “חרף התחייבויותיה ומצגיה המפורשים, ASOS דורשת מהלקוחות לאסוף בעצמם את המוצרים מנקודה כלשהי, ובכך מעבירה את נטל האיסוף אל הלקוח עצמו אשר נדרש להשקיע ממשאביו כדי לקבל את החבילה שהזמין. שינוי זה נעשה תוך התנערות מההתחייבויות של המשיבה כלפי לקוחותיה”.
התובע, שיוצג ע”י עו”ד דוד שוורצבאום ועו”ד ליאור טומשין, היה לקוח קבוע של ASOS. בבקשה נכתב כי “חרף ההתחייבויות המפורשות, אסוס הפסיקה לבצע את המשלוחים לכתובת המובטחת, אלא החלה לדרוש מלקוחותיה להגיע נקודת איסוף לשם קבלת המוצרים שהזמינו. בשיטה החדשה, הלקוח מקבל הודעת מסרון (SMS) על הגעת החבילה לנקודת איסוף, והלקוח נדרש להגיע לנקודת האיסוף שהוגדרה על מנת לאסוף את החבילה”.
בתגובתה השיבה ASOS כי אכן שונתה שיטת מסירת החבילות החל מתאריך 12.8.2016. לאחר הגשת הבקשה, התחילו באסוס לכתוב באתר כי המשלוח יגיע לנקודת האיסוף. לכן, הייצוגית רלבנטית רק לקבוצת הלקוחות שנפגעו עד תאריך 5.7.2017.
לפי הסכם הפשרה, כל אחד מהלקוחות הנפגעים, שמספרם עומד על 139,315, יקבל שובר של 5 ליש”ט (24.1 שקל) לרכישה באסוס. ניתן יהיה לממש את השוברים למשך חצי שנה ממועד הנפקתם. פרטי השוברים יישלחו לזכאים לכתובת המיל שאותה הזינו בעת ההרשמה לאתר.
מימוש השוברים לא יותנה בקנייה בסכום מינימלי מסוים, ואפשר יהיה ליהנות מכפל הנחות. בנוסף, אסוס תשלח להם תזכורות לממש את ההטבה.
התובע יקבל גמול של 78,850 ש”ח, ושכר הטרחה לעורכי הדין יעמוד על 236,500 שקל.
קראו עוד באתר חדשות הצרכנות פואנטה
-
הקורקינט החשמלי של שיאומי M365: יצאנו לנסיעת מבחן
-
חוק המזומן: כמה מותר לשלם במזומן ומהם העונשים למי שינסה להתחכם??
-
מה ההבדלים בין גלקסי S9 לגלקסי S9 פלוס ומה עדיף לקנות?
-
פרסום באתר חדשות הצרכנות פואנטה: תוכן שמייצר לידים ונוכחות ברשת