מהו גודל אקווריום מומלץ? כל מה שצריך לדעת לפני רכישת אקווריום בפעם הראשונה

מהו גודל אקווריום מומלץ? כל מה שצריך לדעת לפני רכישת אקווריום בפעם הראשונה

אקווריום
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

דגים הם לא חיית מחמד רגילה… אם אפשר לקרוא להם חיית מחמד. רבים מאמצים אותם מתוך אהבה אדירה לים ולאסתטיקה שהם מוסיפים לבית. בבתים של אנשים שהחליטו לקחת את התחביב צעד אחד קדימה, ניתן למצוא גודל אקווריום עצום גם מקיר לקיר. אם גם אתם מעוניינים להכניס הביתה דגים צבעוניים ויפים, שעל הדרך גם יעניקו רובד נוסף לעיצוב, אספנו כמה טיפים שיעזרו לכם לרכוש את האלמנט החשוב ביותר – האקווריום שיהווה בית לדגים החדשים שלכם.

גודל אקווריום הוא לא הפרמטר היחיד שיש לקחת בחשבון

לפני שבוחרים גודל אקווריום, יש לקחת בחשבון כמה דגשים שיעזרו לכם לבצע בחירה נכונה וטובה יותר עבור הדגים שלכם:

אילו דגים תכניסו לאקווריום?

ישנו מגוון עצום וכמעט מסחרר של דגי נוי, שלא כולם זקוקים לאותם תנאים של מחייה. ברגע שמחליטים לרכוש אקווריום, יש לבחור בדגים אשר להם סגנון חיים דומה על מנת שלא ליצור כאוס או לפגוע באורח החיים של אחד הזנים שייכנסו אליכם הביתה.

דגי ים, דגים טרופיים ודגי מים מתוקים… לכל אחד מהם צרכים שונים שאם לא יסופקו, הדגים כמובן ייפגעו.

מיקום האקווריום

ברגע שמבינים כמה דגים נרצה ומבררים לגבי תנאי המחייה הדרושים להם, יש לחשוב על המקום שבו נציב את האקווריום. יש לזכור להשאיר מקום לכבלים וציוד שהם חלק בלתי נפרד מכל העסק, כגון תאורה, פילטר ומזון שיימצא בקרבת מקום בכדי שלא נצטרך לחפש יותר מידי כשמגיעה שעת ההאכלה.

חומר גלם – אקריל או זכוכית?

יש לקבוע גם את חומר הגלם ממנו יהיה עשוי האקווריום. הזכוכית לרוב עמידה יותר בפני שריטות אבל גם כבדה יותר. אקווריום מאקריל הוא פשוט יותר, וגם קל יותר. ההמלצה הטובה ביותר היא לבחור בהתאם לתנאי הבית והמקום שבו נהיה מעוניינים להציב את האקווריום.

הקמה

זכרו שהקמה של אקווריום – בעיקר אם אתם מהמשקיעים שמעוניינים בעיצוב אישי ייחודי, לוקחת זמן גם אם מדובר בגודל קטן יחסית. אי אפשר פשוט להכניס את הדגים לביתם החדש ולאחל להם הצלחה. יש לצייד אותו קודם כל בפילטר, מקומות מסתור, למלא אותו במים כמובן ולוודא שהם בטמפרטורה המתאימה לדגים שיגיעו בקרוב. יש להפעיל את האקווריום כשהוא רק מדגים למשך שבועיים שלושה על מנת להעביר את המים תהליך מסוים שמכין אותם לקראת בואם של הדגים באופן סופי ומוחלט.

תנאי מחייה לא פחות ממעולים

לאחר שבחרנו גודל והמוצר מוכן ומזומן, יש לרכוש ציוד לאקווריום כדי להשלים את החבילה ולהכין את הבית החדש לדגים שלכם, על הצד הטוב ביותר.

כעת כדאי לברר אודות פילטרים מתאימים, מקומות מסתור לדגים שזקוקים לכך, וכמובן באוכל איכותי. אל תשכחו לברר מתי צריך להאכיל את הדגים ובאיזו כמות, שכן הדבר עלול להשפיע על בריאותם באופן ישיר.

1
נגישות