טוסטר או קומקום הם כנראה לא המוצרים הכי יפים במטבח שלכם, אבל זה כי עדיין לא הכרתם את המוצרים של בוגטי למטבח. יצרנית רכבי היוקרה הצרפתית Bugatti מלבישה את האביזרים היומיומיים האלה על פי צו האופנה – ופתאום תמצאו את עצמכם מכינים המון תה, קפה וטוסטים, רק כדי לא לצאת מהמטבח. המוצרים המעוצבים של בוגאטי, כמו מוצרים של אלפי יצרנים מכל העולם לכל צרכי הבית והאירוח, הוצגו גם השנה בפני אלפי המבקרים בתערוכת אמביינטה בפרנקפורט.
זוהי אחת התערוכות הגדולות בעולם בתחומה, מקום המפגש של ספקים, יצרנים, משווקים, יבואנים ויצואנים מתחומים רבים ומגוונים. הפריטים המרהיבים והיקרים של בוגאטי הם כמובן רק דוגמה אחת, יוקרתית וקטנה, מתוך רבבות המוצרים שהוצגו בתערוכה, החל ממכונת קפה ועד קופסאות פלסטיק.
תערוכת Ambiente בפרנקפורט
גם בעידן האונליין – אם אתה לא שם, אתה לא קיים
העולם כולו הולך לאונליין והכול אפשר היום לראות בווידאו ולסגור בזום, ועדיין – היתרון של ביקור או הצגה בתערוכה כמו אמביינטה בפרנקפורט ברור. המסה הגדולה, האפשרות לקבל את כל המידע במקום אחד, היכולת לא רק לראות אלא גם להרגיש – לכל אלה שמור מקום של כבוד גם בעידן העסקים מרחוק. אפילו בעולם של פגישות זום והזמנות אונליין, אין כמו מראה עיניים, תחושת הידיים ושיח אנושי כדי להכיר את כל הניואנסים. נכון לשנה זו התערוכה כבר הסתיימה (9-11 בפברואר 2025), אבל זה הזמן לשריין מקום לתערוכה של השנה הבאה.
במקביל ל”אמביינטה” מוצגות ב-Messe בפרנקפורט שתי תערוכות ענק נוספות – האחת של עולמות היצירה (CREATIVE WORLD) והשנייה של מוצרי חג המולד (CHRISTMAS World). יחד הן מתפרסות על פני מספר בניינים ומספר קומות. לשם השוואה, מדובר בשטח הגדול פי עשרה מגני התערוכה .
ביריד שנמשך בכל שנה מספר ימים, השתתפו כ-5,000 חברות. יותר מ-150 אלף קניינים הגיעו לראות, לחוש ולסגור עסקאות, כמה מאות מתוכם הגיעו מישראל.
החל ממחברות בכל עיצוב שאפשר להעלות על הדעת ועד בקבוקים רב פעמיים בכל גודל וצבע – עבור כל מי שעוסק בתחום, ביקור בתערוכה הוא ביקור חובה לצורך קשרים עסקיים וחשיפה למוצרים שנמצאים בכל בית בעולם.
תערוכת אמביינטה ב-Messe פרנקפורט
מטאבון ומכונת קפה ועד פחים וסכינים
כאמור, מדובר בשלוש תערוכות המתפרסות על פני שטח עצום, כך שבלתי אפשרי להיחשף לכל הביתנים בכל הקומות בכל הבניינים בכל התערוכות ביום אחד. גם יומיים יהיו מעט מדי. מגוון הביתנים עצום וכדאי להיערך מראש. אתר האינטרנט של התערוכה מספק הרבה מידע שמאפשר לתכנן את ההרשמה ואת הביקור. הביתנים כמובן מרוכזים באזורים נושאיים, כך שמי שמתעניין למשל בתחום של מטבח חוץ, טאבון או גריל, ליין, ימצא את כל החברות הרלבנטיות בביתנים הסמוכים ויוכל לקבל תמונה מלאה.
באזור של הסכינים, למשל, ישנו ריכוז עצום של ביתנים של סכיני שף, החל מ-ARCOS ועד מותגים יפניים איכותיים עם קולקציות עשירות. במקרים רבים, מציעים בדוכנים עמדת התנסות בסכינים.
נינג’ה בכל מקום במטבח


בין המציגות בתערוכה השנה אפשר היה למשל למצוא את Ninja האמריקאית, שהשיקה לאחרונה בישראל את מכונת הקפה שלה ועוד קודם לכן את סדרת Woodfire שכוללת טאבון נינג’ה ומעשנה. בישראל נמכרים מוצרי נינג’ה בייבוא רשמי וגם בייבוא מקביל הרבה יותר זול.
כדי להדגים את המוצרים, בישלו נציגי נינג’ה בביתן עצמו והגישו למבקרים את התוצרים, מה שכמובן מייצר התעניינות, חשיפה ותנועה בלתי פוסקת.
עם זאת, נראה שהדגש של נינג’ה הפעם היה דווקא לא על מוצרי החשמל, אלא על המוצרים האחרים – החל ממחבתות וסירים ועד מגוון בקבוקים תרמיים.
טאבון WITT
עם אבן מסתובבת

לא מעט טאבונים הוצגו בתערוכה, מה שמעיד על כך שהטרנד הטעים הזה לא חם רק בארץ, אלא במדינות רבות.
בין היתר הציג המותג Witt את הדגם החדש של הטאבון עם האבן המסתובבת (שכבר נמכר בארץ) – Witt Etna Rotante. האבן המסתובבת מונעת מצב שהפיצה נשרפת בקצוות. מבער כוח שנמצא מתחתיה משדרג את האפייה ומייצר אחידות.
סנו עושה ניקיון
גם באירופה
מאחד עד עשר, עד כמה לדעתכם מוצרים של סנו יכולים לשמח אתכם? אבקת כביסה סנו מקסימה, נוזל כלים ספארק, חומר ניקוי לכיריים…
כל אלה מן הסתם מוצרים שאתם נפגשים איתם יום יום במטבח או במרפסת השירות מבלי להסתער עליהם בחיוך, אבל כשאתם נפגשים איתם באמצע תערוכת ענק בגרמניה – כל היחס שלכם משתנה.

תחושה חמימה של גאווה לאומית, שלא ידעתם שתוכלו אי פעם לחוש ביחס למוצרי ניקוי, ממלאת אתכם. התחושה הזאת מתעצמת כשמסתבר שסנו הישראלית כבר כבשה לה מקום של כבוד בבתים רבים ברומניה ובמדינות נוספות באירופה. רוצים להמר מהו המוצר הכי חזק שלה בקרב הצרכנים הרומנים? אני למען האמת לא הצלחתי. מדובר בתרסיס סנו מסיר השומנים פורטה פלוס…
כאמור, כל יצרנית מכל מקום בעולם – הודו, טורקיה, יפן וכן הלאה – העוסקת בתחום המוצרים לבית, מגיעה מדי שנה לתערוכת אמביינטה במרכז הירידים העצום בפרנקפורט (Messe Frankfurt). כך גם סנו. כדי להמשיך ולהתרחב, מעצמת הניקיון הישראלית הציגה השנה לראשונה את מוצריה בתערוכה – ולא מדובר רק במוצרי הניקיון, כמובן, אלא גם במותגי ההיגיינה והרחצה שלה, הכוללים בין היתר את נקה 7 ואת “כיף”.
סנו כמובן לא הייתה החברה הישראלית היחידה שם. בין החברות הנוספות היו סטארפלסט ודורנת.
CURVER של כתר
פח מיחזור מחומרים ממוחזרים

אחד הביתנים הגדולים בתערוכה היה של חברת Curver – יצרנית מוצרי הפלסטיק האירופאית הענקית שנרכשה בשנת 2005 ע”י חברת כתר הישראלית. בעידן שבו רבים מהצרכנים הולכים ומסתייגים ממוצרי פלסטיק, בלטו המוצרים של “קרבר” עם כיתוב באותיות קידוש לבנה: חלקם מיוצרים מ-70% פלסטיק ממוחזר, ואפילו מ-100% פלסטיק ממוחזר.
יש משהו מנחם בלרכוש פח מיחזור – מפלסטיק ממוחזר…
סחוטים מההליכה?
קבלו כוס מיץ בדוכן של Kuvings

מותג מוכר נוסף שזכה להרבה תשומת לב היה Kuvings הקוריאני. מסחטות המיצים של המותג נחשבות ליקרות יחסית, אבל מתהדרות בפטנטים ובטכנולוגיה ששומרת על הערכים התזונתיים, כמו טכנולוגיית ואקום המונעת חמצון מזון ומשמרת את הוויטמינים. המבקרים התבשרו שצפויה השקת ליין מסחטות מוזל של המותג – ייתכן שיוצגו כאלה בתערוכה של השנה הבאה.
קומקום חשמלי או תכשיט?
הביתן של בוגאטי מהפנט את המבקרים



לא פשוט לבלוט בתוך מאות הביתנים כאשר המוצרים שאתה מציג הם מוצרים שגרתיים, אלא אם כן בכל מוצר שגרתי שכזה יש טאץ’ מיוחד. את הטאץ’ הזה אפשר למצוא בכל פריט של BUGATTI. כאמור, מותג היוקרה הזה מביא את העיצוב היוקרתי שלו לכל פריט יומיומי במטבח, החל מקומקום חשמלי מצופה בפאייטים בהדפס חברבורות ועד טוסטר במגוון עיצובים שהופכים את המטבח ללא פחות שיקי משאר החדרים בבית.
אגב, חלק מהפריטים הללו נמכרים בישראל (במחירים התואמים את המיצוב היוקרתי).
חזרה לבית ספר וכלי כתיבה

בעידן של מסכים ולפטופים, כבר יש פחות ופחות צורך במחברות ובכלי הכתיבה. בעבר הוצגו בתערוכה הזאת יותר פריטים מהעולמות הללו, והשנה נוכחותם פחתה – בהתאם לביקוש שהולך ופוחת.
בכל זאת אפשר עדיין למצוא מגוון ביתנים המציגים עטים, כלי כתיבה, קופסאות אוכל, בקבוקים רב פעמיים וכל פריט אחר שקשור לעולמות בית הספר, שיבטיחו שתדעו מבעוד מועד מהם הטרנדים שילוו גם את ילדי ישראל לגן ולבית הספר בעתיד הקרוב.
שלוש תערוכות – שפע של הזדמנויות
כאמור, אמביינטה היא אחת משלוש תערוכות המוצגות במקביל ב-Messe בפרנקפורט. התערוכה השנייה היא Creative World – והיא עוסקת בכל עולמות היצירה, והשלישית היא Christmas World – המוקדשת לחג המולד.
בכל אחת מהן יש ביתנים רבים לראות ואפשרויות רבות לעסקים ישראליים כמציגים. כך למשל, אם נדמה לכם שתערוכת חג המולד פחות רלבנטית לעסקים ישראלים, הרי שזה לא מדויק. היותה של ישראל ארץ הקודש מעניק לה פוטנציאל עסקי עצום. יצרנים ישראלים ואמנים שמתמחים במוצרים מארץ הקודש המעניינים את העולם הנוצרי בהחלט יוכלו לייצר במקום קשרים עסקיים. לא מעט עסקים המשווקים לתיירים או פונים לקהל הנוצרי ימצאו שם כיוונים עסקיים מעניינים.
מעבר לכך, יש מוצרים, כמו תאורה ייחודית או נרות עם תאורת לד שנראים בדיוק כמו נרות דולקים, שבהחלט יכולים להימכר גם בארץ בלי קשר לחג המולד, כקישוטים לחגים, מסיבות ועוד.
בשורה התחתונה, עבור כל מי שעוסק בעולמות האירוח, כלי הבית, מוצרי אמבט, עיצוב ועוד – מדובר בתערוכות שחשוב להגיע אליהן פעם בשנה – לראות ולהיראות.
תכננו את הביקור
היעזרו באתר ובאפליקציה
כמות הביתנים העצומה ברחבי התערוכות, שכאמור חולשות על כמה בניינים ובכל בניין על פני כמה קומות, מחייבת את המבקרים לבוא ממוקדים. מומלץ להיכנס לאתר ו”לעשות שיעורי בית”. בכניסה אמנם מחולקות מפות, אבל הדבר הנכון והיעיל יהיה להוריד את האפליקציה ולתכנן בעזרתה את הסיור בצורה מושכלת, כך שלא תיזכרו באיזשהו תחום או ביתן שאתם מעוניינים בו אחרי שכבר התרחקתם לקומה אחרת או לבניין אחר.
יהאפליקציה נוחה מאוד לשימוש, מספקת מידע ומאפשרת לפלח את הנושאים, לשמור את המועדפים ולנהל את הזמן בצורה מיטבית.