מזמינים מאמזון? שליח-רובוט ימסור לכם את החבילה - פואנטה

מזמינים מאמזון? שליח-רובוט ימסור לכם את החבילה

אמזון החלה לבצע משלוח באמצעות הרובוט שלה, Amazon Scout, בקליפורניה שבארצות הברית

רובוט אמזון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אמזון לא רק מפתחת משלוחים באמצעות רחפן, אלא גם משלוחים באמצעות רובוט ששמו Amazon Scout, והשלב הראשון יצא לדרך. תושבי דרום קליפורניה הם הראשונים לפגוש שליח-רובוט של אמזון המספק להם את החבילות.

אמזון החלה בניסוי המשלוחים באמצעות רובוטים כבר לפני מספר חודשים בוושינגטון. הרובוט של אמזון מצויד בשישה גלגלים, ובשלב הזה מלווה בבייביסיטר אנושי.



לפני כמה חודשים פרסמה אמזון מודעת דרושים עבור מלווי אמזון סקאוט. בין הדרישות: נכונות לעבוד 10 שעות ביום ומתן מענה לפניות צרכנים באזור.

אמזון Scout פותח ע"י המהנדסים של אמזון. בבלוג של החברה היא פרסמה כי כעת, אחרי שהוא עמד במבחן של משלוחים במגוון תנאי מזג אוויר, החל מסופת שלגים ועד גשם סוחף, היא מתחילה במשלוחים באזור שטוף שמש כמו קליפורניה.

תושבי קליפורניה יזמינו כרגיל, ובין אפשרויות השילוח תעמוד לרשותם האפשרות לקבל משלוח באמצעות הרובוט של אמזון. בשלב ראשון, המשלוחים באמצעות Amazon Scout יבוצעו רק בימי חול בשעות היום.

יש להניח שאזורי המשלוח יורחבו בהתאם להצלחת השלב הראשון.

הרובוטים בכל מקום – משופרסל ועד סופר-פארם

כפי שפורסם בפואנטה חדשות צרכנות, גם בישראל מתרחב השימוש ברובוטים. כך למשל, חלק מהלקוחות כבר פגשו ברשת שופרסל את הרובוט יגאל, שמבצע ספירת מלאי על מדפי הסופר ומשוטט בין הלקוחות.

לקוחות אחרים, שביקרו בבית מרקחת של סופר-פארם, נתקלו ברובוט אחר לצד הרוקחים האנושיים – גם הוא בתפקיד של סדרן. הרובוט מסדר את התרופות במגרות ומפנה את הרוקחים לטפל בלקוחות.

המטרה היא לייעל את העבודה, אך כמובן באותה נשימה עולה החשש מפני החלפתם של עובדים אנושיים ברובוטים.

שילוב הרובוטים מתרחש במקביל להכנסת קופות אוטומטיות לרשתות רבות, החל מהקופות האוטומטיות בסופר-פארם, או הקופות בשירות עצמי בשופרסל ורשת BE, דרך התשלום העצמאי ברשת רמי לוי ועד הקופות באיקאה.

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות