בגלל הקורונה: כל הטיסות ייצאו מטרמינל 3 והטבות למי שמזמין טיסה כעת

בגלל הקורונה: כל הטיסות ייצאו מטרמינל 3; הטבות למי שמזמין טיסה כעת

הקורונה מביאה איתה קיצוצים, פיטורים, ביטול טיסות והטבות למי שמזמין טיסה עכשיו. אם אתם טסים – שימו לב להודעה לגבי טרמינל 3

נתבג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עקב התפשטות הקורונה, אזהרת המסע שיצאה עבור יעדים ורבים והנחיות הבידוד הביתי – צנח מספר הנוסעים העוברים בנתב"ג. ברשות שדות התעופה מצמצמים באופן מיידי את כוח האדם הזמני ובמקביל גם מרכזים את כל הטיסות הבינלאומיות לטרמינל 3 בנתב"ג. נזכיר כי כבר לפני כמה ימים משרד הבריאות המליץ להימנע מטיסות באופן כללי, ולא רק למדינות שבהן קיימת התפרצות משמעותית של קורונה.

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות רמזו כי יינקטו צעדים נוספים, כולל בידוד לכל מי שחוזר מחו"ל. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר בבירור כי המצב צפוי להיות יותר קשה, וכי הצעדים שנוקטת הממשלה כדי לצמצם ככל האפשר את מספר הנדבקים בקורונה בישראל – יוחמרו. להערכתו, ישראל תצליח לשמור על שליטה.

כמעט כל הפעילות עוברת אל טרמינל 3

לאור זאת, ברשות שדות התעופה הודיעו היום כי כל הטיסות הבינלאומיות של כלל חברות התעופה ייצאו מטרמינל 3, אך הטיסות לאילת עדיין ייצאו מטרמינל 1. זאת, לאחר שבדיוק הסתיימו ההתאמות שבוצעו בטרמינל 1 לקליטת שלושה מיליון נוסעים בהשקעה של כחצי מיליארד ₪.

להלן הפרטים:

  • טרמינל 1 ייסגר לטיסות בינלאומיות החל ממוצ״ש 14 למרץ 2020 ועד סוף חודש אפריל 2020.
  • הפעילות של טיסות החסך (לואו-קוסט) תעבור לטרמינל 3.

שוקלים ביטול טיסה בגלל הקורונה?

נזכיר כי צרכנים שמתמודדים כעת עם שאלות לגבי ביטול טיסה, יכולים לקבל באל על מענה מסוים באמצעות שינוי טיסה ללא קנס לחלק מהיעדים ובחלק מהמועדים. הפרטים בכתבות שפורסמו במדור תיירות כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה.

בנוסף, פרסמנו במדור זכויות הצרכן מדריך עם תשובות לשאלות הנפוצות לגבי ביטול טיסה.

פואנטה בטלגרם

האם כדאי להזמין עכשיו טיסה?

עבור מי שמתלבט אם להזמין טיסה כעת, חברות התעופה וסוכנויות הנסיעות עושות מאמץ להציע תנאי ביטול מפתים.

כך למשל, אל על מאפשרת לבטל טיסות עד 6 שעות לפני ההמראה ויצאה במבצע על טיסות מוזלות.

ישראייר מציעה מבצעים לטיסות ולחבילות של 3 ו-4 לילות בכ-250 דולר לעשרות יעדים. המבצע כולל מדיניות תשלומים מקלה למזמינים במוקד החברה (משלמים כ-50 דולר כעת, ואת היתרה חודש לפני מועד היציאה). במסגרת זו גם יוכלו הלקוחות ליהנות מדמי ביטול עד 7 ימים לפני מועד היציאה ליציאות עד חודש יוני ו- 14 יום למזמינים ליולי אוגוסט.

מדובר במבצע זמני, עד יום חמישי 12.3 או עד גמר המלאי.

>> לחצו להזמנה – מסכות פנים הגייניות – מארז בגדלים שונים >>

>> לחצו להזמנה – מארז מסכות רפואיות N95 >>

דוגמה אחרת היא של אתר הכרטיסים Live Tickets, המתמחה במכירת כרטיסים לאירועי ספורט ומוזיקה בכל העולם. האתר מציע כרטיסים הכוללים אפשרות ביטול. השירות החדש, הניתן לכלל האירועים המתקיימים באירופה, יאפשר לרבבות ישראלים לרכוש כרטיסים עליהם יינתן החזר כספי של 92% לכרטיס במקרה של ביטול מכל סיבה שהיא. באתר מציינים באופן לא מפתיע כי יש כעת הזדמנות לבניית חבילה זולה עם אפשרות ביטול של הטיסה, המלון והכרטיסים. ״בסיטואציה שנוצרה, בה מרבית חברות התעופה והמלונות מאפשרים ביטול עסקה בתנאים נוחים, החלטנו ליישר קו ולאפשר לקבל לקוחותינו את האפשרות להבטיח את מקומם באירוע הספורט והמוזיקה הגדולים באביב והקיץ של 2020", אומר יוסי אלפסי, מנכ"ל Live Tickets. "למעשה, הלקוחות משריינים את עצמם מפני עליית המחירים שצפויה להיות בכלל ענף התיירות מיד לאחר סיום משבר הקורונה".

פואנטה

ההפסדים של אל על גדלים

המשבר באל על מחריף, ככל שהקורונה מתפשטת והתיירות נעצרת. היום מודיעה אל על לבורסה כי היא ההפסדים שלה יהיו גדולים יותר מכפי שחשבה. החברה צופה בשלב זה ירידה בהכנסותיה בטווח של כ-140 עד 160 מיליון דולר, וזאת בגין חודשים ינואר ועד אפריל 2020 (כולל), מתוכם כ- 80 עד 90 מיליון דולר בגין הרבעון הראשון לשנת 2020. זאת, לפני שנלקחה בחשבון הנחיית משרד הבריאות לאסור כניסת אזרחים זרים מצרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה.

להערכת החברה, הירידה כאמור צפויה להתקזז בחלקה עם צמצום בהוצאות התפעוליות שלה. בהתאם, החברה מעריכה בשלב זה כי ההשפעה של הירידה כאמור על תוצאות החברה בגין החודשים ינואר עד אפריל 2020 (כולל) צפויה להיות בטווח של כ- 70 עד 90 מיליון דולר, מתוכם כ- 35 עד 45 מיליון דולר בגין הרבעון הראשון לשנת 2020.

צמצומים ברשות שדות התעופה

מוקדם יותר הודיעה רשות שדות התעופה כי היא מוציאה לחופשה ללא תשלום 70% מכלל העובדים זמניים. בהודעת הרשות נמסר כי ההחלטה התקבלה "לאחר דיונים כואבים וקשים בין ההנהלה לוועדי העובדים, ולאחר ניתוח הפעילות בנמל התעופה בן גוריון ובנמל התעופה רמון".

עוד נמסר כי "כדי לצמצם את הפגיעה בעובדים בעלי משפחות, הוחלט להוציא קודם את הרווקים מבין העובדים".

העובדים הבכירים של רשות שדות התעופה יספגו גם הם ירידה בשכר: "ההנהלה הבכירה ויתרה על 50% מהפריון השנתי לשנת 2019", נמסר מהרשות. "בקרב עובדי הביטחון של רש"ת יצומצמו המשרות – לחלקיות המשרה שווה ערך ל 150 משרות. עובדי היום יצאו לארבעה ימי חופשה".

בנוסף, בוטלו באופן גורף השעות הנוספות לכלל העובדים, בוטלו ההכשרות ובוטלו הגיוסים של עובדים ועובדים ארעיים שהיו אמורים לחזור לקראת עונת הקיץ 2020. בנוסף הוחלט על ביטול של קורסים ונסיעות בתפקיד לחו"ל.

תהיו נחמדים – תעשו לנו לייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

עוד כתבות מעניינות בפואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות