איך לחמם את הבית? פואנטה מביאה טיפים שיחסכו בחשמל

איך לחמם את הבית? פואנטה מציגה טיפים שיחסכו בחשמל

חשבון החשמל נוסק בחורף, וזה הזמן לבדוק מהו אמצעי החימום היעיל ביותר ואיך כדאי לחמם את הבית. החל ממזגן, דרך רדיאטור ועד מערכת חימום תת רצפתי – פואנטה בודקת

איך לחמם את הבית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בחודשי החורף חשבון החשמל קופץ בשל השימוש בתנורים ובמזגנים, בוילר ומייבשי כביסה. את העלייה בחשבון החשמל לא ניתן למנוע, אבל אפשר להפחית במקצת באמצעות בחירה באמצעי החימום החסכוניים יותר והתנהלות חכמה יותר בבית. אין כמעט מי שלא שואל את עצמו איך לחמם את הבית בצורה יעילה, במיוחד לאור העובדה שכאן בישראל מערכת חימום כמו הסקה מרכזית אינה קיימת. אגב, מי שמתלבט לגבי חימום הבית בגז, כדאי שיידע שחימום בחשמל זול יותר מאשר חימום בגז. באופן ספציפי, אם משווים חימום בגז לחימום באמצעות מזגן – מדובר בפער גדול מאוד, כאשר חימום במזגן זול בכ-80%. בעבר פרסם משרד התשתיות תחשיב שלפיו השיטה הזולה ביותר לחימום היא מזגנים מפוצלים בכל חדר.

בנוסף, מעבר לבחירה באמצעי חימום יעיל עם צריכת חשמל נמוכה, חשוב לעשות עוד כמה פעולות, כמו בדיקת האיטום בבית. בסופו של דבר, גם המכשיר הכי יעיל יאבד מיעילותו אם החום יברח החוצה.

בנוסף, מומלץ למקם את התנור כך שיבטיח פיזור חום אופטימלי באזור הרצוי. כדי להימנע מאיבוד חום, עדיף לא למקם את התנור קרוב לחלון ולקיר חיצוני, למניעת.

הנה כמה טיפים לחימום הבית בצורה יעילה וחסכונית.

אז איך לחמם את הבית?

מבין אמצעי החימום החשמליים, חימום במזגן הוא החסכוני ביותר. לפי נתוני חברת החשמל, חימום הבית באמצעות מזגן חסכוני פי שניים ואף פי שלושה משימוש ברוב תנורי חימום למיניהם – תלוי כמובן במזגן עצמו, בגודל החדר וכולי.

 

מחיר צריכת חשמל
מזגן קטן לחדר ילדים 1,200-3,000 ₪ כ-70 אגורות לשעה
מזגן גדול לסלון 3,600-7,000 ₪ כ-1.1-1.50 ₪ לשעה
מקרן חום 100-350 ₪ כ-1.1 ₪  לשעה
רדיאטור 200-900 ₪ כ-1.30 ₪ לשעה
תנור ספירלה 100-400 ₪ כ-1.30 ₪ לשעה

מה חשוב לדעת על חימום במזגן?

  • דירוג אנרגטי: רצוי לרכוש מזגן בעל דירוג אנרגטי קרוב ל-A. למעשה, השיקול המרכזי צריך להיות הנתון המופיע בתוויות האנרגיה. ההפרש בהוצאות יכול להגיע עד 10% ויותר!
  • גודל הבית: יש להתאים את המזגן לגודל החדר, וכן לבידוד הגג והקירות החיצוניים. בקומות נמוכות נדרש מזגן בעל תפוקת חום קטנה יותר מאשר בקומה שמתחת לגג.
  • אינוורטר: כפי שפירטנו בעבר בכתבת מדריך לקניית מזגן כאן באתר פואנטה, מזגן הפועל בטכנולוגיית אינוורטר חסכוני יותר ממזגן רגיל, משום שהוא שומר על טמפרטורת חדר קבועה ומווסת את צריכת האנרגיה בהתאם לדרישת הקירור או החימום. אמנם, מזגן אינוורטר עשוי להיות יקר יותר ממזגן רגיל, אך בראייה לטווח רחוק, בהנחה שאתם משתמשים במזגן כל השנה, בחורף ובקיץ, לאורך שנים, ייתכן שכלכלית הוא משתלם יותר.
  • I FEEL: רצוי לנצל את תכונת I FEEL במזגן כדי לשמור על הטמפרטורה הרצויה בבית, העומדת על 20-18 מעלות צלזיוס.
  • הגברת העוצמה: כל מעלה מגדילה את צריכת החשמל בכ-5%.
  • תריסי המזגן: בניגוד לקיץ שבו ממולץ לכוון את תריסי המזגן למעלה, בחורף יש לכוון את תריסי המזגן כלפי מטה, מכיוון שהחום עולה למעלה.
  • תחזוקה שוטפת: יש לנקות את המסננים ואת פתחי האוורור באופן קבוע ולוודא שאינם חסומים.

מה חשוב לדעת על תנורי ספירלה?

נתחיל בעובדה שתנורי ספירלה לא בטיחותיים ובכל מקרה מומלץ שלא להשתמש בהם בשל כך.

מעבר לזה, בחברת החשמל מזכירים שתנורי ספירלה הם בזבזני חשמל גדולים במיוחד. תנור כזה מפיק 0.95 קילוואט חום מכל קילוואט חשמל שהוא צורך, לעומת מזגן בדירוג אנרגטי A, המפיק 4 קילוואט חום מכל קילוואט חשמל שהוא צורך.

טורנדו

מה חשוב לדעת על רדיאטור

למרות שחימום במזגן הוא מהיר וזול יותר, רבים לא אוהבים אותו משום שהוא מייבש את האוויר ומשום שמדובר בחום שמתנדף מהר. אחת החלופות היא רדיאטור. רדיאטור מייצר חום נעים ללא תחושת היובש שנובעת מהפעלת מזגן, אך צריכת החשמל של רדיאטור גבוהה פי 2.5 בהשוואה למזגן.

פואנטה טלגרם

מה חשוב לדעת על מקרן חום

מדובר באמצעי חימום זול – אך יחסית בזבני בחשמל. היתרון שלו הוא שהוא מפיק חום עים אשר מורגש מיד עם ההפעלה. עם זאת, הוא מתאים בעיקר לחדר קטן או בינוני.

מה חשוב לדעת על מפזר חום?

חימום במפזר חום מספק פתרון נקודתי לחדרים קטנים ובינוניים. היתרון הוא שמדובר במוצר קל וקומפקטי אשר קל לנייד ממקום למקום. החיסרון הוא שגם כאן מדובר בצריכת חשמל גבוהה בהשוואה למזגן.

מה חשוב לדעת על מערכת חימום תת רצפתי?

מערכת חימום תת רצפתי פועלת באמצעות חוטי חשמל או צינורות מים חמים שמונחים מתחת לרצפה. מדובר באמצעי חימום יעיל שמספק חום נעים. למעשה, יש למערכת חימום תת רצפתי הרבה יתרונות. למשל, מבחינת עיצוב, מדובר באמצעי חימום שבעצם לא קיים בחלל הבית, משום שהוא נמצא מתחת לרצפה. כך, הוא לא תופס מקום ולא מכער את החדר. בנוסף, הוא שקט.

הבעיה היא שעלות התקנת המערכת גבוהה יחסית, והיא רלוונטית רק למי שנמצאים בשלבי תכנון או בנייה של בית. התקנת מערכת חימום תת רצפתי חשמלית בבית של 100 מ"ר עולה כ-15,000 שקל ויותר. העלות תלויה במספר החדרים בבית, משום שנדרש בקר חום לוויסות הטמפרטורה ועלותו כ-350 שקל.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה

פואנטה




דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות