נגיף קורונה: איך הוא משפיע על חבילות מסין וקניות אונליין?

נגיף קורונה: איך הוא משפיע על חבילות מסין וקניות אונליין?

האם מסוכן לפתוח חבילות מסין בגלל וירוס קורונה? רבים חוששים לפתוח הזמנות מסין או לקנות אונליין באתרים סיניים. פואנטה עם התשובות

דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נדמה ששאלת גורלן של חבילות מסין מעסיק רבים מהישראלים אפילו יותר מאשר וירוס קורונה עצמו… הווירוס ממשיך להתפשט בסין ומחוצה לה, ויש לכך השלכות רבות. כידוע, הטיסות לסין נעצרו כמעט כליל וגם הטיסות ממנה, אבל זה הרבה יותר מזה. חבילות מסין הוזמנו על-ידי צרכנים בכל העולם, וחלקן הגדול התעכב בעיקר בשל חופשת ראש השנה הסיני. כעת הן מתחילות להגיע – והצרכנים תוהים אם מסוכן לפתוח חבילות מסין ואם מסוכן לקנות אונליין מאתרים סיניים. מצד אחד, קיים חשש בקרב חלק מהישראלים (ולא רק ישראלים) לקנות אונליין בעלי אקספרס, גירבסט ואתרים סיניים אחרים, אבל מצד שני, חלק מהקבוצות להזמנת חבילות מאתרים שונים חזרו לפעילות רגילה, לאחר אתנחתא שהן לקחו לרגל החופשה בסין.

חבילות מסין – לפתוח או לא לפתוח?

חשוב להפריד בין החשש מהידבקות לבין החשש שהחבילות פשוט לא יגיעו. נכון לעכשיו, אין שום עדויות לכך שיש סכנת הידבקות דרך החבילות עצמן, וגם משרד הבריאות לא אוסר על קבלת חבילות מסין או על פתיחת חבילות שכבר הגיעו. גם בעולם היו צרכנים שהביעו חשש מהנושא, שהרי ידוע שעלי אקספרס הוא אחד מאתרי הקניות המצליחים בעולם והוא משגר חבילות כמעט לכל מדינה על הגלובוס. על סמך המידע הקיים, וירוס הקורונה אינו יכול לשרוד בסביבה יבשה ולכן אין חשש מהידבקות באמצעות החבילות. לפי פרסומים ב-BBC, הנגיף לא יכול לשרוד תקופה כל כך ממושכת מחוץ לגוף, כך שההנחה היא שהוא לא יכול לעבור באמצעות מטען.

נזכיר שוב כי בכל מקרה, הזמנות שבוצעו בשבועיים האחרונים באתרי סחר סיניים לא טופלו – משום שהסינים היו בחופשה. היום, חלקם חוזרים לפעילות מלאה, ביניהם אתר BANGGOOD.

האם החבילות מסין יגיעו בזמן?

לגבי עצם הגעת החבילות – זה כבר עניין אחר. נגיף הקורונה ללא ספק יגרום לעיכוב בהגעת חבילות – וזאת מכמה סיבות.

ראשית, התפרצות וירוס הקורונה התפרץ בדיוק בעת שהסינים נמצאים בחופשת ראש השנה הסיני, ולאור המצב יש לא מעט חברות שהאריכו את החופשה, כך שהעובדים הסינים במקומות רבים לא יחזרו לעבודה בשבועות הקרובים.

שנית, חלק גדול מהחבילות נשלחות לישראל בטיסות מסחריות רגילות – וכעת כשאין טיסות, יצטרכו להעביר אותן במטוסי מטען וייווצר פקק שיילך ויגדל ככל שיגדל מספר החבילות שלא מגיעות בטיסות רגילות. מטוסי המטען אמנם ממשיכים לטוס, אבל היכולת שלהם להכיל את הכמות האדירה של החבילות – מוגבלת.

פרסום כתבות

בדואר ישראל כבר עדכנו לפני מספר ימים חלק מהלקוחות כי קיים חשש שחלק מהחבילות יתעכבו, אבל עד כה מדווחים שדווקא לא הורגשה ירידה בכניסת חבילות עד כה וכמות של חבילות נכנסה בסופ"ש האחרון ארצה בכמות דומה לזו של השנה שעברה.

לכן, מי שתכנן להזמין למשל תחפושות מסין – כדאי שיחשוב פעמיים, ומי שכבר הזמין תחפושת מעלי אקספרס או אתר סיני אחר – כדאי שישקול להיערך עם תחפושת נוספת ליתר ביטחון.

עם זאת, לדברי יניב פורת, מנהל קבוצת עלי ביי בפייסבוק, כרגע הוא אינו מרגיש ירידה בהתעניינות מצד הצרכנים הישראלים.

הבעיה: כמעט הכול מיוצר בסין

בימים כתיקונם אנחנו לא מייחסים יותר מדי חשיבות לעובדה שסין אחראית לייצור של חלק ניכר מהמוצרים בעולם – החל מטלוויזיות, דרך סמארטפונים ועד בגדים.

למעשה, לא רק מי שקונה בעלי אקספרס או באתרים סיניים אחרים עלול למצוא את עצמו בבעיה, אלא כמעט כל אחד. גם מוצרים שאנחנו מזמינים באיביי, באמזון או באתרים אחרים מיוצרים בחלקם הגדול בסין.

במידה שהמצב ימשיך להידרדר, וכרגע לא נראה שהווירוס מתחיל להיבלם – וירוס קורונה ישפיע ישירות על היצע מוצרים רבים בחנויות השונות.

משרד הבריאות: הסגר לשבים מסין

בישראל מטילים כעת הגבלות קשות על מי שחוזר מסין. למעט אזרחים ישראלים, נאסר על אנשים ששהו בסין להיכנס לישראל. בישראל יש כעת כ-1,400 תיירים סיניים, אשר יחזרו ככל הנראה מחר לסין בטיסות קונקשן דרך ירדן או רוסיה.

כפי שפורסם בפואנטה, הטיסות הישירות מישראל לסין הופסקו.

הנחיות קורונה

לפי הנחיות משרד הבריאות, כל אדם ששהה בסין וחזר לישראל – צריך להיות בהסגר בביתו למשך שבועיים, והוא יקבל אישור מחלה על אובדן ימי העבודה.

אל תחמיצו את המבצעים של פואנטה

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות