סקירה: לדרמן P4. הכלי הרב תכליתי משתדרג עם פתיחה מתוחכמת. משתלם? - פואנטה

סקירה: לדרמן P4. הכלי הרב תכליתי משתדרג עם מנגנון מתוחכם. משתלם?

בדקנו את לדרמן P4 מסדרת FREE החדשה של לדרמן. חובבי אולר לדרמן יגלו שהכלי הרב-תכליתי המציא עצמו מחדש, ומציע פתיחה מגנטית ונעילה נוחה

לדרמן FREE P4
כלי רב תכליתי - לדרמן FREE P4
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: זאב ינאי

באחרונה השיקה חברת לדרמן (Leatherman) הוותיקה את סדרת הכלים הרב תכליתיים Free, הכולל מגוון מוצרים, החל מאולר לדרמן ועד הכלי הרב-תכליתי לדרמן P4. עבור חובבי הז'אנר, מדובר בחדשה משמעותית. במקום שליפה של הכלי מתוך האולר באמצעות מגרעת שטבועה בו, לדרמן פיתחה ארכיטקטורה מגנטית. כך השליפה מבוצעת ביד אחת באמצעות דחיפת הכלי באגודל ממש ללא מאמץ.

ללדרמן שמורה אצלי פינה חמה בלב. כשנסתיימה בר המצווה שלי לפני 26 שנים, הגעתי הביתה ופירקתי את הר המתנות, כשאני מחפש רק אחת, המתנה האולטימטיבית לילד בר המצווה – אולר. הכלי הקטן הפך לחלק מכל טיול, תיקון ביתי או משימה שהמצאתי רק כדי להשתמש בו. הבעיה היחידה הייתה שכל שימוש בו דרש מאמץ מסובך לשליפת הכלים באמצעות הציפורניים, שיניים או אפילו עט שהחזקתי במיוחד, כדי לשלוף את הפצירה או המספריים שהיו בו. כעת, עם השקת סדרת FREE של לדרמן, באה אל סופה הסאגה שהייתה למיתולוגיה של חובבי אולר לדרמן.


כלי רב תכליתי P4 מסדרת FREE של לדרמן. מה השתנה?

בחודשים האחרונים בדקתי את הכלי הרב-תכליתי P4 מסדרת FREE של לדרמן בטיולים, בפיקניקים, בקמפינג ובבית. לאחר שימושים רבים בכלים השונים שהוא מציע, הגעתי למסקנה ש-21 הכלים בו עושים את העבודה שנדרשת מהם בצורה יעילה. כעת, בתיקונים קטנים בבית אני כבר מעדיף להשתמש ב-P4 מאשר להעלות את ארגז הכלים הגדול מהמחסן.

לדרמן P4 הוא למעשה אולר משודרג (משולב פלאייר) שהופך אותו לכלי רב-תכליתי, והוא התגלה כשימושי מאוד גם במקרה חירום… כאשר הוזעקתי לחלץ את בן השכנים מחדר האמבטיה שבו הוא ננעל. הגעתי מצויד בלדרמן בלבד. תוך שתי דקות הילד היה בחוץ, והמנעול ישב כלאחר כבוד על דלפק המטבח.

אחרי זמן מה של שימוש אינטנסיבי שמתי לב לדבר מעניין – הצליל: החברה מתגאה בכך שהמנגנון המגנטי מייצר צליל שונה לכל אחד מהכלים ששולפים, וקליק בסגירה. האוזן שלי לא מספיק רגישה להבחין בין הצלילים השונים, אבל בן ה-7 שלי מעיד שיש הבדלים שכאלה.

הקליק מעיד על מנגנון הסגירה שהשתנה. הכלים כיום ננעלים במקומם, ולסגירתם יש צורך במשיכה מנופון קטן שאחראי על הנעילה בזמן השימוש וקפיצתו בסגירה משמיעה את הקליק. החברה מבטיחה שדרוג של הכלי הוותיק ותפעול ביד אחת, ואכן, אחרי כמה שימושים למדתי לפתוח ולסגור את הכלים השונים ביד אחת.

לדרמן P4
לדרמן P4: פתיחה ותפעול ביד אחת. צילום: יח"צ לדרמן חו"ל

אגב, הקליק בסגירה הוא פיצ'ר חשוב שמבטיח שאני לא מטייל ביער עם סכין פתוחה בכיס (מה שעלול לסיים את הטיול בצורה לא ממש נעימה…).

גם חזית הכלים השתנתה בראשונה מאז הקמת לדרמן לפני 35 שנים. הכלי שעשוי מפלדת אל-חלד 420 נושא מראה אפור מטאלי עם חזית מחוררת, שמקלה על האחיזה. יחסית לכלי שאמור להיות פרקטי מעל הכל, הוא פשוט יפה, ומעורר הרבה עניין כששולפים אותו.

המלצה חמה: כדי שבטיולים הכלי היקר לא יחליק מהכיס ויילך לאיבוד, בצידו החיצוני של הכלי יש טבעת אליה ניתן לקשור מיתר שמאבטחים על החגורה עם שאקל. בעתיד יהיה זמין בארץ קליפ לחגורה שניתן יהיה להתקין על ה-P4 במקום הטבעת הקיימת כיום.

כלים נוספים בסדרת Free של לדרמן

סדרת Free של לדרמן כוללת שישה כלים בעלי תצורה שונה. שניים מהם בעלי פלאיירים, שניים אולרים ושניים סכינים.

כמה עולם מוצרי סדרת FREE של לדרמן?

מחירי הפריטים השונים נעים בטווח של 205-750 שקל, כאשר אולר P4 הוא היקר מביניהם.

זה לא סכום שמוציאים בקלות ראש, אבל כשמדובר במוצר שהולך איתך כל החיים (עם 25 שנות אחריות) – רבים ייראו בו השקעה לטווח ארוך.

  • כלים רב-תכליתיים (משולבים פלאייר): לדרמן P2 – כ-650 שקל.
  • כלים רב-תכליתיים (משולבים פלאייר): לדרמן P4 – כ-750 שקל.
  • אולר לדרמן T2: כ-205 שקל.
  • אולר לדרמן T4: כ-325 שקל.
  • הסכינים K2 ו-K4 יהיו זמינים בחודש ינואר 2020 באתר היבואן T&I.
אולר לדרמן T4
אולר לדרמן T4 מסדרת FREE

אגב, לאחר השקת המוצר בארץ היצרן נתן ליבואן הישראלי הנחה בדיעבד על הסחורה. במקום לשמור את הכסף לעצמו, היבואן הוזיל את המוצרים ללקוחות ואף החזיר את סכום ההנחה ללקוחות שרכשו את המוצרים טרם ההנחה. כשמגיע פרגון אז מגיע. כן ירבו כאלו.

עד סוף אוגוסט ניתן לרכוש את סדרת Free של לדרמן רק באתר היבואן, ומספטמבר בחנויות.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות