מבוטחי מכבי יכולים מהיום להזמין תרופות מרשם מסופר פארם אונליין ולאסוף ללא תור - פואנטה

מבוטחי מכבי יוכלו להזמין תרופות מרשם מסופר-פארם אונליין ולאסוף ללא תור

תוך כמה זמן אפשר לאסוף את התרופות שהוזמנו בסופר-פארם אונליין, האם מבוטחי מכבי יהיו זכאים להנחת קופת חולים ואיך מבטיחים זיהוי מוחלט של הרוכשים?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אין כמעט מצב שבו אין תור בבית המרקחת בסופר-פארם – מה שהופך את השירות החדש למבוטחי מכבי ליעיל במיוחד: הזמנת תרופות מרשם מאתר סופר-פארם ואיסופן תוך שלוש שעות מהסניף ללא המתנה בתור.

למעט תרופות נרקוטיות, תרופות המאוחסנות בקירור והכנות רוקחיות, כלל תרופות המרשם זמינות לאיסוף עצמי. זאת, לאחר שסופר-פארם וקופת חולים מכבי חתמו על הסכם ראשון מסוגו ובהתאם לנוהל 128 ל"מסירת תכשירים מבית מרקחת באמצעות מכירה מקוונת", שמאפשר שירות הזמנת תרופות מרשם מהבית.

לדברי יוסי אמיר, סמנכ"ל תפעול סופר-פארם, ההסכם עם מכבי הוא פורץ דרך, שכן לראשונה ניתן להזמין תרופות מרשם דרך אתר אינטרנט ולחסוך את הזמן שלוקח ללקט את התרופה ואת עריכת החשבון: "אנו בטוחים שבעתיד כל קופות החולים יצטרפו לשירות וכי נוכל אף לנפק תרופות במשלוח ישר עד הבית".



תהליך ההזמנה והאיסוף כולל מספר שלבים:

  • יש להיכנס ללשונית בית המרקחת באתר סופר-פארם אונליין וללחוץ על "קופת חולים מכבי" תחת תרופות מרשם.
  • בהזנת מספר תעודת זהות וטלפון נייד, נשלח ללקוח קוד מזהה חד פעמי שעליו להזין באתר.
  • הלקוח בוחר את סניף האיסוף המבוקש ואת התרופות אותן הוא מעוניין לקבל מתוך המרשם הדיגיטלי באתר.
  • אם יש הנחת קופת חולים, המחיר המוצג ללקוח כולל את ההנחה. התשלום מתבצע בכרטיס אשראי.
  • בעת ההגעה לסניף יש לגשת לנקודת האיסוף מאתר סופר-פארם ולמסור לנציג תעודת זהות או רישיון ואת מספר ההזמנה.
  • האיסוף יתבצע על ידי מקבל המרשם או על ידי הורה לילד המטופל בתרופת מרשם. בעת ההזמנה ניתן למנות מיופה כוח שיוכל להגיע לסניף ולאסוף התרופות בהצגת תעודה מזהה (הורים יכולים להזמין ולאסוף תרופות מרשם עבור ילדים עד גיל 16 ללא צורך בייפוי כוח).

קופות אוטומטיות וצ'אט עם רוקח

בחודשים האחרונים מורגשת התעוררות בתחרות בענף הפארם – במיוחד על רקע השקת רשת הפארם BE של שופרסל, אשר קמה במקום רשת ניו פארם.

כפי שפורסם בפואנטה, בחודש שעבר הושק שירות צ'אט עם רוקח בסופר-פארם, שבמסגרתו רוקחי הרשת מייעצים דרך אתר סופר-פארם לאורך רוב שעות היום ללא עלות.

בנוסף, סופר-פארם הולכת ומרחיבה את הקופות האוטומטיות, והכריזה כי בחודשים הקרובים ייפרסו קופות בשירות עצמי בסניפי סופר-פארם בכל רחבי הארץ.

ומה לגבי המחירים? השוואת מחירי פארם שבוצעה כאן בפואנטה גילתה שרשת BE זולה יותר מסופר-פארם – אך לעתים קרובות המחיר הנמוך נמצא דווקא באתרי פארם עצמיים, כמו פארמה פלוס, מדי לינק, BELA ואחרים.

עם זאת, שתי הרשתות עושות מהלכים רבים כדי להיות אטרקטיביות יותר עבור הצרכנים. כך למשל, רשת הפארם BE החלה להעניק הנחה קבועה לעמיתי חבר, ורשת סופר-פארם הצטרפה לתווי השי של יינות ביתן (תו פלוס).


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות