חברת התעופה גרמניה איירליינס קרסה, אל על ואיזי ג'ט מציעות הנחות - פואנטה

חברת התעופה גרמניה איירליינס קרסה, חברות התעופה אל על ואיזי ג'ט מציעות הנחות

מה יעלה בגורל כספם של הנוסעים שהזמינו כרטיסי טיסה בחברת גרמניה איירליינס, אשר הכריזה על פשיטת רגל?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נוסעים רבים של חברת התעופה הגרמנית "גרמניה" נותרו חסרי אונים, לאחר שהלילה הגישה החברה בקשה לפשיטת רגל. כל טיסותיה של חברת גרמניה הופסקו, ובכלל זה, כמובן, גם טיסות מישראל ואליה. כך למשל בוטלה הטיסה מדיסלדורף שהייתה אמורה לנחות בצהריים בנתב"ג. למרות זאת, מי שנכנס לאתר חברת גרמניה איירליינס בעברית מגלה שהוא עדיין פעיל ומזמין את הגולשים להזמין טיסות, למשל טיסה לברלין במחיר של החל מ-99 דולר.

ומה יעלה בגורל כספם של הנוסעים הישראלים? החברה הודיעה כי לקוחות שרכשו את הכרטיסים שלהם ישירות ממנה, לא יוכלו להחליפם או לקבל זיכוי עבורם. לעומת זאת, נוסעים ישראלים שהזמינו דרך סוכני נסיעות ישראלים עשויים לקבל את כספם – גם זה לא בטוח. באופן עקרוני, חוק הגנת הצרכן אמור להגן עליהם לתקופה של 14 יום אחרי ההזמנה. בנוסף, ייתכן שיש סוכני נסיעות שטרם העבירו את התשלום מהלקוח אל חברת התעופה, ויוכלו להשיב את הכסף.

מה שבטוח הוא שכמו במקרים קודמים, למשל קריסת חברת מונרך וקריסתה של חברת אייר ברלין – שוב יהיו צרכנים רבים שהפסידו הרבה כסף, ונופלים בין הכיסאות. הקריסה הזו ודאי לא תהיה קריסה אחרונה של חברת תעופה, ולכן מן הראוי שכנסת ישראל תעביר כבר חקיקה ברורה שתספק הגנה לצרכנים מפני מקרים כגון אלה.

אגב, חברת גרמניה לא הייתה חברת לואו קוסט – היא פעלה במתכונת של שירות מלא, ומאז תחילת פעילותה בישראל בשנת 2015, היא זכתה להצלחה והפעילה 14 טיסות שבועיות לישראל מדיסלדורף, ברלין, המבורג ונירנברג.

אל על ואיזי ג'ט מציעות: כרטיסים בהנחה לנפגעי גרמניה איירליינס

מטבע הדברים, יש לא מעט נוסעים שנתקעו בלי הכסף וגם בלי כרטיס טיסה – וחברות התעופה המתחרות מציעות להם הנחות כדי שיטוסו עמן.

כך למשל, היום פרסמה חברת אל על כי היא מציעה ללקוחות המחזיקים בכרטיס טיסה של גרמניה איירליינס אפשרות לרכוש כרטיס טיסה חלופי במחיר מוזל שמגלם 20% הנחה. מדובר בטיסות החברה אל על היוצאות ונכנסות מהיעדים הבאים: ברלין, פרנקפורט, מינכן וכן עשרות ערים נוספות בגרמניה באמצעות שילוב טיסה ורכבת.

ההנחה תקפה לכל מחירי אל על המפורסמים ואינה חלה על מיסי נמל, לטיסות עד תאריך 13.2.19 כולל.

מימוש ההטבה מתבצע באמצעות מוקד השירות הטלפוני של חברת אל על (*2250), סוכני הנסיעות ומשרדי אל על בגרמניה, בהצגת כרטיס טיסה של גרמניה איירליינס ליעדים והתקופה הרלוונטיים.

מלאי מינימום של כרטיסי טיסה: 150. יודגש כי מלאי המושבים בטיסות הישירות מ/אל ברלין בשבוע הקרוב מאוד מוגבל והחברה בוחנת את האפשרות להוספת טיסות ליעד זה.



גם חברת איזי ג'ט פרסמה הודעה דומה: "שמענו בצער את החדשות בנוגע לגרמניה אירליינס. איזי ג'ט פועלת כדי לסייע לנוסעים שהושפעו מהמצב והיא מציעה חבילת סיוע שכוללת עלות כרטיס מופחתת הכוללת מזוודה אחת לכל מי שנפגע מהמצב עד 4 במרץ. כמו כן, אנו מציעים הנחה של 15% במחיר כרטיס לכל לקוחות גרמניה בהזמנות עתידיות עד ל 15 ביולי 2019.

"כדי ליהנות מחבילת הסיוע, לקוחות גרמניה מוזמים ליצור קשר עם שירות הלקוחות של איזי ג'ט ולקבל תעריף של 110 יורו (כיוון אחד) עם הצגת הכרטיס ומספר ההזמנה של גרמניה. כמו כן, נוסעי גרמניה שירצו ליהנות מהנחה על הזמנות עתידיות מתבקשים לפנות לצוות שירות הלקוחות שלנו. הלקוחות יידרשו להציג את מספר ההזמנה והכרטיס שרכשו מגרמניה. לא ניתן לקבל הנחה על הזמנות מקוונות או כאלה שכבר נרכשו באיזי ג'ט".



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות