מחאת האפודים הצהובים מתרחבת: ארגון לתת והפעיל החברתי ברק אומגה בפנים - פואנטה

מחאת האפודים הצהובים מתרחבת: ארגון לתת והפעיל החברתי ברק אומגה בפנים

מחאת האפודים הצהובים מכניסה ללחץ את הממשלה, והשר כחלון הודיע כי בקרוב יוכרז על צמצום עליית תעריפי החשמל

מוביל מחאת החקלאים, ברק אומגה, מצטרף למחאת האפודים הצהובים וקורא לצרכנים לא לקנות את מוצרי אסם
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בממשלה אמנם מנסים לצייר את מחאת האפודים הצהובים כמחאה של אנשי שמאל שמנסים להפיל את נתניהו, אבל הטיעון הזה הולך ונחלש עם הצטרפותם למאבק של גורמים בלתי מזוהים פוליטית. מובילי המחאה קוראים להצטרפות המונית להפגנה במוצאי שבת מול קריית הממשלה בת"א, 22.12, 19:30. אחד משחקני החיזוק הבולטים הוא ארגון לתת, שפרסם בשבוע שעבר את דוח העוני האלטרנטיבי, שלפיו כ-2.3 מיליון איש (רבע מאוכלוסיית ישראל) חיים בעוני. מדובר על פער של יותר מחצי מיליון איש ביחס לדוח הרשמי של הביטוח הלאומי לשנת 2017. מנכ"ל ארגון לתת ויו"ר ארגון לתת הצטרפו היום למחאה, ובמסיבת עיתונאים קראו לממשלה למנוע את עליית מחירי החשמל והמים. אתמול חברה גם התאחדות הסטודנטים הארצית למחאת האפודים הצהובים – מה שמזרים למאבק דם צעיר ואנרגטי.

משמאל לימין: ערן וינטרוב מנכ״ל, ארגון לתת; רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים; ז׳יל דרמון יו"ר ארגון לתת

שחקן חיזוק משמעותי אחר הוא ברק אומגה, מי שיזם והוביל לפני חמש שנים את מחאת החקלאים (מחאת הפלפלים) ומאז מקדם את המאבק להורדת מחירי הפירות והירקות באמצעות ניסיון לבטל את פערי התיווך שפוגעים בחקלאים ובצרכנים כאחד.

"מחאת האפודים הצהובים מתלבשת כמו כפפה ליד על מחאת החקלאים", מסביר אומגה. מאז שהתחלתי ללוות את מחאת החקלאים לפני חמש שנים ועד היום, המסר הוא אחד: האינטרסים של הצרכנים ושל החקלאים זהים, וצריך לטפל במתווכים, בפערי התיווך, שגורמים ליוקר המחיה. צריך לטפל גם בנושא החלב – לא ייתכן שמצד אחד רוצים להוריד את מחיר המטרה ולשלם פחות לרפתנים, ומצד שני שמחירי החלב יעלו".




אתמול פרסם יורם מועלמי, שמוביל את העמותה לצמצום פערים חברתיים ויזם במהלך הקיץ את מחאת האבטיחים, פוסט מחאה בפייסבוק.

ערן וינטרוב, מנכ״ל לתת: "זה לא עניין מפלגתי"

המסר של ראשי עמותת "לתת" בדיוק הפוך מזה שמנסה הממשלה לשדר: גל ההתייקרויות יפגע בכולם, ובמיוחד בשכבות החלשות – ועל כן המאבק בהתייקרויות צריך להיות מאבק רחב ומקיף, בלי קשר לימין ושמאל: "אנחנו רוצים להבהיר לכל המפלגות מכל קצוות הקשת הפוליטית – זו ההזדמנות שלנו לשים דגש בבחירות הקרובות לא רק על נושאים ביטחוניים וצבאיים, אלא גם את הנושאים החברתיים, ולהעביר מסר שזה לא פחות חשוב".

נתוני דוח העוני של עמותת לתת

כאמור, לפני ימים מעטים פרסמה עמותת "לתת" נתונים מטרידים לגבי שיעור המשפחות הישראליות שחיות במצוקה כלכלית, ומבחינת משפחות אלה, גל ההתייקרויות הוא מכה אנושה.

כחלון: תוך יום-יומיים נודיע על צמצום בהתייקרות החשמל

שר האוצר משה כחלון התבטא היום לראשונה בנושא תעריפי החשמל, ואמר שמתקיימים דיונים קדחתניים שצפויים להסתיים בצמצום ההתייקרות בתעריפי החשמל, שכרגע אמורים להגיע עד 8.1%. נזכיר כי לפני ההודעה האחרונה, רשות החשמל הודיעה על התייקרות צפויה של כ-6% "בלבד", כך שאם השר כחלון יבשר על הפחתת שיעור ההתייקרות מ-8.1% ל-6%, לא תהיה בזה שום בשורה משמעותית.

פעילות הסברה לצרכנים

ברק אומגה בכניסה לסניף רמי לוי במסגרת מחאת האפודים הצהובים

היום התקיימה פעילות הסברתית מחוץ לחנות רמי לוי הסמוכה לקניון איילון ברמת גן, שם קראו פעילי מחאת האפודים הצהובים לצרכנים שלא לקנות את מוצרי אסם, כחלק מחרם הצרכנים נגד אסם, שהחל אתמול על רקע העלאת המחירים שעליה הכריזה החברה לפני מספר ימים.



 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות