2 ג'יגה גלישה חינם והטבות נוספות ללקוחות גולן טלקום - בעקבות פשרה בייצוגית

2 ג'יגה גלישה חינם והטבות נוספות ללקוחות גולן טלקום – בעקבות פשרה בייצוגית

לקוח גולן טלקום הגיש בקשה לייצוגית בטענה שהחברה לא מעדכנת בזמן וכראוי את לקוחותיה על כך שחבילת הגלישה שלהם עומדת להסתיים. אילו הטבות נוספות הושגו בפשרה ומה צריכים לקוחות גולן טלקום לעשות כדי לזכות ב-2 ג'יגה גלישה חינם?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם לקוחות גולן טלקום – תיהנו בקרוב מכמה הטבות, ביניהן תוספת של 2 ג'יגה גלישה חינם לחודש במשך שלושה חודשים במידה שתמצו את חבילת הגלישה שלכם.

זאת, כתוצאה מהסכם פשרה בתובענה ייצוגית (19531-08-17) שהוגשה נגד גולן טלקום למחוזי ת"א-יפו על-ידי אחד מלקוחותיה. הלקוח, שיוצג ע"י עו"ד יריב דן, טען שגולן טלקום לא הודיעה ללקוחות על שיעור ניצול החבילה שלהם סמוך ככל האפשר למועד שבו ניצלו 75% מנפח החבילה ומלוא החבילה.

טענה נוספת הייתה שגם כאשר גולן טלקום כן שלחה הודעות, הן לא כללו את מלוא הפרטים הנדרשים אודות שיעור הניצול, ותאריך ושעת חישוב שיעור הניצול.

חשוב לדעת כי גולן טלקום אמורה לעשות זאת לא מתוך טוב לבה, אלא כי כך מחייב אותה רישיונה. לכן, הלקוח הגיש נגדה בקשה לתביעה ייצוגית עבורו ועבור שאר הלקוחות שנפגעו, בגין רכישות חבילות גלישה נוספות שהוא העריך את ערכן בסך הנע בין 24 ל-30 מיליון ₪.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

לפי ההסכם, כל לקוח שיבקש מגולן טלקום תוספת נפח גלישה, יקבל תוספת נפח גלישה של 2 ג'יגה בייט בחינם לחודש, בכל אחד מ-3 החודשים שלאחר אישור ההסדר. הכוונה לכל לקוח שלה שינצל את מלוא נפח הגלישה הבסיסי בחבילה שלו (למעט מספר זניח של מנויים של חבילת 9.90 ₪ בחודש).



ואיך יידעו על כך הלקוחות? גולן טלקום חייבת לפרסם את האפשרות לקבל הטבה בדף החדשות או בדף המידע באתר האינטרנט שלה.

מדובר בהטבה ששווייה קרוב ל-16 מיליון שקל, לפי החישוב הבא: לגולן טלקום יש 900,000 מנויים ושוויים של 2 גי'גה הם 5.90 שקלים. לפי הנתונים שהציגה גולן, כ-55,000 מנויים בממוצע מסיימים בחודש את נפח הגלישה שלהם.

בנוסף, כל הלקוחות יקבלו מגולן טלקום שירות הגנת סייבר חינם למשך חודש. שווי השירות – 5.90 שקלים בחודש. לכן השווי הכולל עומד על 5,310,000 שקל.

ההטבה האחרונה היא שיר בהמתנה למשך חודש חינם. בגולן השירות הזה מתומחר במחיר של 9.90 שקל בחודש – כך ששווי ההטבה המצטבר הוא כ-8.9 מיליון שקל.

עוד לפי הפשרה, גולן טלקום תשפר את מערכותיה כך שיישלחו התראות וגם תיתן הטבות לכלל הלקוחות.

מה שחשוב לדעת הוא שגולן טלקום מחויבת לנתק אחרי חודש גם את שירות הגנת סייבר וגם את שירות "שיר בהמתנה" – מבלי שהלקוחות יצטרכו לבקש זאת ביוזמתם. הוראה זו תמנע מצב שגולן תנצל את הפשרה שהושגה כדי לדחוף ללקוחות שירותים יקרים שהם לא רוצים ולא יודעים שהם משלמים עליהם.

גולן טלקום תצטרך ליידע את הלקוחות על ההטבות באמצעות מסרונים שיישלחו למנוייה, ולא רק באתר האינטרנט שלה, כאשר יובהר כי מדובר בהטבה שניתנת במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית.

השופטת רחל ברקאי עמדה על כך שהלקוחות יעודכנו על-ידי גולן טלקום בדבר ההטבות באופן אקטיבי למרות התנגדותה של גולן. וכך כתבה השופטת: "המדובר במידע חשוב אותו יש להנגיש לכלל ציבור הלקוחות, שיתכן ואינו נוהג בשגרה לצפות באתר האינטרנט של המשיבה. הדברים נכונים בפרט לגבי הטבת "הגנת הסייבר" ו"שיר בהמתנה", אשר מן הראוי כי ציבור הלקוחות יקבל המידע באופן נגיש אודות קבלת ההטבות, גם אם הן ניתנות באופן אוטומטי ומוסרות לאחר חודש ימים באופן אוטומטי, והכל בכדי למנוע אי בהירות ולהבטיח הצגת מידע שלם אודות השירות והחיובים אותם הוא מקבל.

"הדברים נכונים ביתר שאת לגבי ההטבה של הגדלת נפח הגלישה, שכן מדובר בהטבה שכדי לממשה נדרש הלקוח לפנות באופן ייזום אל המשיבה, ומתעורר חשש כי ככל שהדבר יפורסם רק באתר האינטרנט של המשיבה רבים מהלקוחות שזכאים למימוש ההטבה – לא יממשו הטבה זו מחמת חוסר נגישות למידע והמשיבה 'תצא נשכרת'".


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות