רמי לוי קונה 50% מרשת גוד פארם, שמוכרת אורל בי, קולגייט וג'ילט ב-10 שקלים
רמי לוי רוכש 50% מרשת גוד פארם מידי המייסדים אדם פרידלר ואוהד סנדלר
מימין: אוהד סנדלר. משמאל: אדם פרידלר. מייסדי רשת גוד פארם מוכרים מחצית מהמניות לרמי לוי

בשורה לצרכנים: רמי לוי רוכש 50% מרשת הפארם המוזלת גוד פארם. המשמעות – רשת פארם זולה בפריסה ארצית

לוי מעוניין כבר זמן רב לפתוח רשת פארם, ומייסדי גוד פארם – אוהד סנדלר ואדם פרידלר – צפויים לפתוח עכשיו עשרות סניפים בשנה שבהם יוכלו הצרכנים לקנות משחות שיניים, דאודורנטים, שמפו וסכיני גילוח בעשרה שקלים בלבד

פרסום ראשון!

רשת גוד פארם – רשת הפארם המוזלת שפתחה לפני כשנתיים את הסניף הראשון שלה עם בשורה אמיתית לצרכנים – צפויה לגדול בקרוב ולפתוח 100 סניפים תוך 5 שנים, והכול בזכות עסקה עם טייקון הלואו קוסט רמי לוי.

רשת רמי לוי שיווק השקמה דיווחה הערב לבורסה כי היא רכשה 50.01% ממניות רשת גוד פארם תמורת 4.5 מיליון דולר – וכעת עסקת הרכישה תלויה באישורה של הממונה על ההגבלים העסקיים.



כיום מונה רשת גוד פארם 9 סניפים – מתוכם 3 בהפעלה עצמית והיתר בזכיינות.

המודל של גוד פארם, אשר הוקמה על-ידי שני היזמים הצעירים וחדורי המוטיבציה אדם פרידלר ואוהד סנדלר, הוא שכל הפריטים בה נמכרים במחיר של עד 10 שקלים.

רשת גוד פארם - אורל בי בעשרה שקלים. רמי לוי רוכש 50% מגוד פארם
מברשות שיניים וחוט דנטאלי של Oral B ברשת גוד פארם – 10 שקלים בלבד

מדובר במותגים הפופולריים שהצרכנים רגילים לקנות בסכומים הרבה יותר גבוהים, כמו קרמה, דאב, ג’ילט, אורל בי, קולגייט ועוד.

כאמור, סנדלר ופרידלר, שימשיכו לכהן כמנכ”לים משותפים, מדברים על התרחבות מהירה. רמי לוי מסביר שפתיחת 100 סניפים ב-5 שנים היא תחזית ריאלית לחלוטין: “הרבה יותר קל להקים את החנויות האלה מאשר סופרמרקט, שמצריך אישור מכירת בשר ודגים. אנחנו לא מתכננים להקים בתי מרקחת – מה שמצריך אישורים וכולי. אם מקובל לחשוב שהדרך להביא לקוחות אל רשת פארם היא באמצעות תרופות ובית מרקחת, לנו יש אסטרטגיה אחרת. אנחנו לא צריכים להביא את הלקוחות בשביל קניית תרופות, הם יבואו בגלל המחירים האטרקטיביים”.

לדברי לוי, כרגע יש 4 סניפים בקנה.

למעשה, רמי לוי רוצה כבר הרבה זמן להקים רשת פארם, במיוחד לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים אישרה לשופרסל לקנות את ניו פארם. הממונה התנתה באותה עת את העסקה במכירה של 9 סניפי ניו פארם – ורמי לוי רצה לרכוש אותם, אך נתקל בסירוב.

כעת, עם רכישת רשת גוד פארם, תהיה לו תשתית רחבה שגם מתאימה לערכים ולמותג של לוי – שדוגל כידוע במחירים זולים ולואו קוסט.

“שני היזמים האלה מצאו חן בעיניי”, מסביר לוי לפואנטה, “יש להם DNA דומה לשלי, הם באים עם אותם ערכים”, אומר רמי לוי לפואנטה – ודברים דומים אומרים גם מייסדי גוד פארם, סנדלר ופרידלר: “אנו שמחים ונרגשים על חיבור עם אדם ודמות שעם אותם ערכים שלנו ורואים את טובת הצרכן בראש ובראשונה. אדם שעיקר הפעולה שלו היא לדאוג לסל הזול במדינה וכך נעשה יחד איתו. מקווים להגיע לכל בית ולהתרחב כמה שאפשר וכמה שיותר מהיר. אנו נמשיך את תפקידנו כמנכ”לים משותפים”.

האסטרטגיה של רמי לוי: קנה חלק מקופיקס, קונה חלק מגוד פארם

המהלך של רמי לוי מחזק את האסטרטגיה שלו להפוך לטייקון לואו קוסט.

לפני מספר ימים אישרה רשות ההגבלים העסקיים ללא תנאים את העסקה שבמסגרתה תרכוש רשת רמי לוי שיווק השקמה 20% מרשת קופיקס, לפי שווי של 105 מיליון שקל.

בהמשך ייתכן שלוי יהפוך לבעל השליטה בקופיקס, משום שלפי תנאי העסקה,  יש לו אופציה לרכוש מניות נוספות בקופיקס, עד לשליטה של 50.01% מהחברה, החל ממועד השלמת העסקה ועד 24 חודשים לאחר מכן.

לדברי לוי, השליטה בחברות הללו תהיה משמעותית מבחינת כוח הקנייה שלו, אך ברמת נקודות המכירה לא צפויה סינרגיה בין קופיקס וגוד פארם.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

– קופיקס חוזרת ל-5 שקלים ונפרדת ממודל התמחור האחיד

– רמי לוי לא נח – מוכר גם בשמים

– גוד פארם פותחת סניף נוסף – הצרכנים מתלהבים

– MILUCCA, מותג האיפור החדש של סופר-פארם, מציע מחירי לואו קוסט

תגובות: 0
נגישות