רמי לוי רוכש 50% מרשת גוד פארם - רשת פארם זולה בפריסה ארצית

רמי לוי רוכש 50% מרשת גוד פארם – רשת פארם זולה בפריסה ארצית

בקרוב לא תצטרכו לנסוע רחוק כדי לקנות ב-10 שקלים מוצרי קולגייט, אורל בי או crema. רמי לוי רוכש 50% מרשת הפארם המוזלת גוד פארם

רמי לוי רוכש 50% מרשת גוד פארם מידי המייסדים אדם פרידלר ואוהד סנדלר
מימין: אוהד סנדלר. משמאל: אדם פרידלר. מייסדי רשת גוד פארם מוכרים מחצית מהמניות לרמי לוי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

פרסום ראשון!

רשת גוד פארם – רשת הפארם המוזלת שפתחה לפני כשנתיים את הסניף הראשון שלה עם בשורת מחיר של מוצרי פארם ב-10 ש"ח, נרכשת ע"י רמי לוי. לאחר הרכישה, שואפים היזמים לפתוח 100 סניפים תוך 5 שנים. רשת רמי לוי שיווק השקמה דיווחה הערב לבורסה כי היא רכשה 50.01% ממניות רשת גוד פארם תמורת 4.5 מיליון דולר – וכעת עסקת הרכישה תלויה באישורה של הממונה על ההגבלים העסקיים.



כיום מונה רשת גוד פארם 9 סניפים – מתוכם 3 בהפעלה עצמית והיתר בזכיינות.

המודל של גוד פארם, אשר הוקמה על-ידי שני היזמים הצעירים וחדורי המוטיבציה אדם פרידלר ואוהד סנדלר, הוא שכל הפריטים בה נמכרים במחיר של עד 10 שקלים.

גוד פארם רמי לוי
מברשות שיניים וחוט דנטלי Oral B ברשת גוד פארם – 10 שקלים בלבד. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מדובר במותגים הפופולריים שהצרכנים רגילים לקנות בסכומים הרבה יותר גבוהים, כמו קרמה, דאב, ג'ילט, אורל בי, קולגייט ועוד.

כאמור, סנדלר ופרידלר, שימשיכו לכהן כמנכ"לים משותפים, מדברים על התרחבות מהירה.

תחרות ישירה לסופר-פארם

רמי לוי מסביר שפתיחת 100 סניפים ב-5 שנים היא תחזית ריאלית לחלוטין: "הרבה יותר קל להקים את החנויות האלה מאשר סופרמרקט, שמצריך אישור מכירת בשר ודגים. אנחנו לא מתכננים להקים בתי מרקחת – מה שמצריך אישורים וכולי. אם מקובל לחשוב שהדרך להביא לקוחות אל רשת פארם היא באמצעות תרופות ובית מרקחת, לנו יש אסטרטגיה אחרת. אנחנו לא צריכים להביא את הלקוחות בשביל קניית תרופות, הם יבואו בגלל המחירים האטרקטיביים".

לדברי לוי, כרגע יש 4 סניפים בקנה.

למעשה, רמי לוי רוצה כבר הרבה זמן להקים רשת פארם, במיוחד לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים אישרה לשופרסל לקנות את ניו פארם. הממונה התנתה באותה עת את העסקה במכירה של 9 סניפי ניו פארם – ורמי לוי רצה לרכוש אותם, אך נתקל בסירוב.

כעת, עם רכישת רשת גוד פארם, תהיה לו תשתית רחבה שגם מתאימה לערכים ולמותג של לוי – שדוגל כידוע במחירים זולים ולואו קוסט. בכך הוא מציב תחרות ישירה לרשת סופר-פארם.

"שני היזמים האלה מצאו חן בעיניי", מסביר לוי לפואנטה, "יש להם DNA דומה לשלי, הם באים עם אותם ערכים", אומר רמי לוי לפואנטה – ודברים דומים אומרים גם מייסדי גוד פארם, סנדלר ופרידלר: "אנו שמחים ונרגשים על חיבור עם אדם ודמות שעם אותם ערכים שלנו ורואים את טובת הצרכן בראש ובראשונה. אדם שעיקר הפעולה שלו היא לדאוג לסל הזול במדינה וכך נעשה יחד איתו. מקווים להגיע לכל בית ולהתרחב כמה שאפשר וכמה שיותר מהיר. אנו נמשיך את תפקידנו כמנכ"לים משותפים".

האסטרטגיה של רמי לוי: קנה חלק מקופיקס, קונה חלק מגוד פארם

המהלך של רמי לוי מחזק את האסטרטגיה שלו להפוך לטייקון לואו קוסט.

לפני מספר ימים אישרה רשות ההגבלים העסקיים ללא תנאים את העסקה שבמסגרתה תרכוש רשת רמי לוי שיווק השקמה 20% מרשת קופיקס, לפי שווי של 105 מיליון שקל.

בהמשך ייתכן שלוי יהפוך לבעל השליטה בקופיקס, משום שלפי תנאי העסקה,  יש לו אופציה לרכוש מניות נוספות בקופיקס, עד לשליטה של 50.01% מהחברה, החל ממועד השלמת העסקה ועד 24 חודשים לאחר מכן.

לדברי לוי, השליטה בחברות הללו תהיה משמעותית מבחינת כוח הקנייה שלו, אך ברמת נקודות המכירה לא צפויה סינרגיה בין קופיקס וגוד פארם.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות