כרטיס נטען סמארטקארד - האם כך משתלם לקנות מט"ח בדואר ישראל?
כרטיס נטען בדואר ישראל (סמארטקארד)
כרטיס נטען חדש לדואר ישראל: מאפשר הטענת יורו, פאונד ושקל בסכום גבוה במיוחד

חדש – כרטיס נטען של דואר ישראל ששמו סמארטקארד, המאפשר טעינת שקל, אירו וליש”ט, עד 20,000 שקל

הכרטיס הנטען החדש של דואר ישראל לא מציע טעינת דולרים, אך מציע שורת יתרונות אחרים. כמה הוא עולה ומה החסרונות?

דואר ישראל השיק היום כרטיס נטען הכולל שלושה מטבעות: שקל, אירו וליש”ט, ללא צורך בחשבון בנק. הכרטיס נטען עד 20,000 שקל, ואפשר למשוך בו מזומן בסכום מירבי של 4,400 שקל (בהשוואה ל-400 שקל בכרטיס של דיסקונט או לאומי).

במקביל, הוא ימשיך להנפיק את הכרטיס הנטען הדולרי.

הסכום המירבי לשימוש יומי בכרטיס הנטען החדש הוא 6,600 שקל (1,500 אירו).

עלות הכרטיס 45 שקל, כאשר כל הטענה כרוכה בתשלום עמלה של 2% מסכום הטעינה (לאחר מכן אין עמלות על משיכת כסף).

הנפקת הכרטיס פתוחה לכלל הצרכנים – גם למי שאין לו חשבון בבנק הדואר, כאשר תוקף הכרטיס הנטען של דואר ישראל הוא ל-5 שנים.

כרטיס נטען של בנק הדואר – למי הוא מיועד?

כאמור, הכרטיס פתוח לכלל הלקוחות, אך בדואר מזהים שלושה קהלי יעד עיקריים:

  • ישראלים שטסים לחו”ל
  • לקוחות שאין להם כרטיס אשראי. מדובר ב-900,000 צרכנים.
  • בני נוער שההורים רוצים לתת להם כרטיס אשראי

לכן, בדואר ישראל רואים בכרטיס הנטען מהלך אסטרטגי.

כבר כיום מחזיק בנק הדואר 700,000 מתוך מיליון הכרטיסים הנטענים בארץ, ולהערכת אבי בלו, מנכ”ל בנק הדואר, השימושים בכרטיסים נטענים צפויים לגדול בשיעור חד: “מדובר בשוק צומח, והצפי הוא שהוא יגלגל 3,600 דולר ב-2022, לעומת 900 מיליארד דולר בשנת 2016. הצמיחה הזאת נובעת גם בגלל המגמה של הממשלות בעולם להפחית את השימוש במזומן”.

בלו הגיע לבנק הדואר מתפקיד בכיר בבנק דיסקונט, כחלק מהאסטרטגיה של דואר ישראל להפוך את בנק הדואר לשחקן מרכזי בענף הבנקאות בישראל.

חזי צאיג, יו”ר דירקטוריון דואר ישראל, אשר נכנס לתפקידו לפני ארבע שנים וחצי, אמר היום כי הוא רואה בבנק הדואר מנוע צמיחה אסטרטגי: “החשיבות של בנק הדואר בתמהיל ההכנסות של דואר ישראל הינה עצומה ומהווה קרוב לרבע מהכנסות החברה עם כחצי מיליון חשבונות בנק. החזון שלנו הוא שבנק הדואר יציע מגוון שירותים בנקאיים ופיננסיים, לרבות מתן אשראי ופיקדונות לכלל תושבי מדינת ישראל. הפכנו את בנק הדואר לחטיבה עסקית ואנו משיקים כל הזמן מוצרים חדשים”.

כחלק מהמהלך הזה, מטרת דואר בנק הדואר להוות פתרון לכמעט מיליון אזרחי מדינת ישראל שאין להם כרטיס אשראי ואינם יכולים לבצע שורה של פעולות.

קהל צומח, תרתי משמע: בני נוער שעושים שופינג באינטרנט

כאמור, בדואר ישראל מזהים את חגיגת השופינג אונליין כמנוע צמיחה של הכרטיס הנטען.

לפי סקר שביצע דואר ישראל, 92% מבני הנוער בגיל 14-18 קונים באינטרנט בסכום ממוצע של כ-127 שקל לקניה – מרביתם על חשבון ההורים.

מהסקר עולה, כי 95% מבני הנוער הקונים ברשת, קונים בחו”ל, לעומת 43% מהם שקונים גם בארץ. האתרים המובילים מחו”ל בקרב בני נוער הם: eBay (77%) ועלי אקספרס (68%), והאתרים המובילים בארץ בקרב בני נוער הם: גרופון (16%), יד 2 (14%) ועדיקה (14%).

ההוצאה גבוהה יותר בקרב בנות (144 שקל לעומת 110 שקל בקרב הבנים), ובקרב גילאי 16-18 (143 שקל לעומת 104 שקל בקרב גילאי 14-15).

53% מבני הנוער משתמשים בעת ההזמנה בכרטיס האשראי של ההורים ו-41% מבני הנוער משתמשים בחשבון הפייפאל של ההורים, המקושר אף הוא לכרטיס אשראי. 18% מבני הנוער ציינו כי הם קונים דרך כרטיס נטען.

33% מבין בני הנוער שקונים באינטרנט, אמרו שהם קונים לבד וההורים רק משלמים בסוף. 29% מבני הנוער מבצעים את הקניה יחד עם אחד ההורים, ו-29% מבני הנוער עורכים את הקניה לבד, בעיקר בנים בגילאי 16-18. בקרב המשלמים באמצעות כרטיס האשראי של ההורים על הקניות באינטרנט, כשליש ציינו כי הם מרגישים תלויים בהורים ועוד כרבע ציינו כי הם צריכים לחכות עם הקנייה עד שההורים יאשרו ויעבירו את כרטיס האשראי.

נכון לעכשיו אפשר לקנות את הכרטיס החל מגיל 18, אך בדואר צפויים להפחית את הגיל ל-16.

חשוב לדעת: לכרטיס נטען של דואר ישראל אין ביטוח במקרה של גניבה

הפתרון של כרטיס נטען נשמע כמו פתרון טוב ובטוח, אלא שלכרטיס הנטען של דואר ישראל אין ביטוח

התוצאה היא שאם הכרטיס נגנב או אובד ואדם אחר מחליט לחגוג על חשבונכם, לא תוכלו לקבל זיכוי – והיו דברים מעולם.

אפשר כמובן לבטל את הכרטיס, אבל יחלוף זמן מרגע היעלמות הכרטיס עד לרגע הדיווח – ובזמן הזה ייעשו שימושים בכרטיס, כספככם יירד לטימיון.

זאת, בניגוד לחברות האשראי הרגילות, אשר בדרך כלל מזכות צרכנים שהכרטיס שלהם נגנב על קניות שהם לא ביצעו.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

תגובות: 0
נגישות