זכותי מגישה: כך תמצו את מלוא זכויותיכם במקרה של פציעה או מחלה

זכותי מגישה: כך תמצו את מלוא זכויותיכם במקרה של פציעה או מחלה

נבחרת המומחים של זכותי סייעה בהצלחה למעל 20,000 לקוחות לממש זכויות רפואיות השוות מיליוני שקלים. האם גם לכם מגיעים פיצויים?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

התחום של זכויות רפואיות הוא מורכב ורגיש, והעיסוק בו מצריך ידע רב-תחומי, ובעיקר רפואי, וכן ניסיון רב והיכרות עמוקה עם המערכת. גם אם אתם סובלים מבעיה רפואית כלשהי, או שחלילה נפצעתם, במרבית המקרים חוסר ניסיונכם וחוסר היכרותכם את המערכת יביאו לכך שתיקלעו לסבך ביורוקרטי לא פשוט, שבסופו תקבלו פחות ממה שיכולתם לקבל אילו הייתם ניגשים לתהליך עם ליווי מקצועי מתאים.

"זכותי", החברה למימוש זכויות רפואיות, מסייעת ללקוחותיה כבר שנים בהתנהלות מול המוסדות השונים – ביטוח לאומי, מס הכנסה, חב' הביטוח ועוד, בכל הקשור לזכויות רפואיות וכספיות עקב בעיות רפואיות. לנבחרת של זכותי, הכוללת רופאים, רואי חשבון, יועצי מס וכן עובדים לשעבר של הביטוח הלאומי, אשר בין היתר ניהלו מחלקות מקצועיות במוסד, ניסיון של טיפול באלפי מקרים, אלפי ועדות רפואיות ומיליוני שקלים של פיצויים שהשיגו חולים ונפגעים אשר נעזרו בחברת זכותי למימוש זכויותיהם. שיחה עם עם הנבחרת של זכותי, בראשות המנכ"ל אלון אהרונוב, מאפשרת להבין על קצה המזלג איך נראית העבודה היומיומית שלהם, מיהם אותם אנשים הזוכים בסיועם להטבות שונות, מהן בדיוק אותן הטבות ומה ניתן לעשות על מנת לייעל את התהליך המתיש. הנה תשובות לכל השאלות:



אילו מקרים יכולים בכלל לזכות בזכויות רפואיות?
זכותי: זכויות רפואיות מגיעות למי שנפגע במקום העבודה, בדרך אליה וממנה ולמי שעובד בסביבת עבודה מזיקה ונפגע כתוצאה מכך. זכויות ופיצויים מגיעים גם למי שסובל מאובדן כושר עבודה עקב בעיה נפשית או פיזית הפוגעת בכושר ההשתכרות שלו. כמו כן, מי שסובל ממגוון ליקויים רפואיים יכול להיות זכאי גם לפטור ממס הכנסה.

ובמקרים כאלו, מה באמת כוללות אותן זכויות?
זכותי: הזכויות מאוד מגוונות וכוללות בין היתר: פטור ממס הכנסה, קצבאות מהביטוח הלאומי, מענקים וקצבאות מחברות הביטוח.

מהו התהליך לקבלת זכויות רפואיות?
זכותי: ראשית יש לציין כי המוסדות והגופים האחראים על מתן הפיצויים נוטים לעתים להקשות על הפונים אליהן, מחשש לניצול המערכת על ידי ביצוע מעשי הונאה. בכך הם מצד אחד שומרים על הכסף של כולנו ומונעים ממנו להיות מנוצל לרעה, אולם מצד שני הם מקשים פעמים רבות גם על אלו הזכאים לתשלומים, ומכאן הצורך להסתייע בליווי של אנשי מקצוע כמו אלו הקיימים בחברת זכותי.
תהליך ההכרה בזכויות רפואיות כולל פניה לגופים המתאימים (ביטוח לאומי, מס הכנסה, חברות ביטוח ועוד), ובמקרה הצורך הופעה, או מספר הופעות, בפני ועדה רפואית אשר קובעת את סעיף הליקוי, אחוזי הנכות והזכויות הנגזרות מהן. ועדה רפואית כוללת רופא מומחה ומזכיר, היא אורכת מספר דקות מועט בשל אילוצי תקציב, הפרוטוקול שלה נחתם ע"י הפונה ומהווה אישור לפרוטוקול שבה ויש עליה זכות ערעור בתוך שישים יום כאשר החלטת ועדת הערר הינה סופית, אלא אם תבחרו לפנות בסיוע עו"ד לבית הדין לעבודה. קל מאוד ללכת לאיבוד בתהליך, להתבלבל, לא לציין פרטים חשובים בהופעה בפני הועדה, לחתום מבלי לבדוק, לערער באופן לא נכון ובכך לאבד סכומים משמעותיים והטבות מרחיקות לכת. זכותי קמה על מנת למנוע מצבים כאלו, ומטרתנו היא כי כל נפגע המלווה ע"י זכותי ימצה את הזכויות המגיעות לו.

איך בחברת זכותי מצליחים להקל על הפונים? מה כולל השירות של זכותי?
זכותי: קודם כל חשוב להבין כי על מנת למצות את הזכויות דרושה בקיאות הן בתחום הרפואי הספציפי של הפונה, הן בתחום הכלכלי-מיסויי והן בנהלי המוסדות עצמם. בשביל זה יצרנו בחברת זכותי את מה שאנחנו מכנים "הנבחרת"- רופאים, רואי חשבון, יועצי מס ועובדי הביטוח הלאומי לשעבר. יחד אנחנו מנתחים כל מקרה רפואי המזכה בזכויות וקובעים מהי הדרך הנכונה ביותר על מנת למצות את זכויותיו של הפונה.
אנו מסייעים ללקוחות זכותי ראשית בהסבר מלא ומפורט על התהליך שהם עומדים לעבור, לאחר מכן בהכנת האישורים הרפואיים המתאימים, סיוע במילוי הטפסים הנדרשים ובניית התיק הרפואי. לאחר מכן, כאשר מזומן הלקוח לוועדה רפואית, אנו מסייעים לו להתכונן אליה, להבין את הפרוצדורות הטכניות ולאחר מכן מבצעים בעזרת הרופאים ניתוח אישי של תוצאות הועדה. חשוב לציין כי אנחנו לא נמצאים עם הלקוח בוועדה עצמה ולא מעניקים ייצוג משפטי או סיוע משפטי בוועדה.

כמה עולה השירות של זכותי? ומה קורה במידה והלקוח לא השיג את מבוקשו?
זכותי: ראשית חשוב לציין כי הפגישה הראשונית עם זכותי ניתנת ללא תשלום וללא התחייבות. אנחנו מזמינים כל נפגע מחלה או פציעה שמאמין כי ייתכן והוא זכאי לזכויות רפואיות כלשהן לפנות אלינו ולהיפגש עם נציג של זכותי. אם אתם חוששים מהסכמים מסורבלים, מתשלומים לא ידועים או מ"עקיצות" למיניהן, כדאי שתדעו כי בית המשפט כבר קבע במספר מקרים לאחרונה כי ההסכם של זכותי ברור, קצר, בהיר מובן וממצה. לא נפרט אותו כאן במלואו, ומן הסתם ישנם גם הבדלים בין מקרה למקרה, אך חשוב לציין כי התשלום הוא על בסיס הצלחה בלבד וניתן רק כאשר הלקוח מקבל את הזכויות בפועל, בשיטת "לא קיבלת, לא שילמת".

באילו מקרים מומלץ לפנות לסיוע של מומחי זכותי?
זכותי: אלו המקרים הנפוצים בהם מטפלת זכותי. אם חלילה אתם או בני משפחתכם מתאימים לאחת ההגדרות אנו מזמינים אתכם להיפגש עם מומחי זכותי ללא עלות וללא התחייבות ולבחון את זכויותיכם:

• פגיעות בעבודה, במהלכה, בדרך אליה או בחזרה ממנה.
• נכות כללית, גופנית, שכלית או נפשית, אשר פוגעת ביכולת ההשתכרות.
• נפגעי תאונות אישיות אשר נחבלו בגופם מגורם חיצוני ונגרמה להם פגיעה ביכולת לתפקד.
• בעלי ליקויים בגפיים התחתונות המוגבלים בניידותם.
• נפגעי פוליו שעקב מחלתם נקבעה להם נכות יציבה.
• קשישים אשר זקוקים להשגחה או תלויים בזולת לביצוע פעולות בסיסיות.
• ליקויים רפואיים מצטברים אשר יכולים יחד להוות פטור ממס הכנסה.

אנחנו מקווים ששפכנו קצת אור על התחום המורכב של זכויות רפואיות. באם יש לכם שאלות נוספות אתם מוזמנים לפנות ישירות למוקד זכותי ולתאם פגישה ראשונית ללא תשלום. לסיום, מבקשים בזכותי להדגיש כי למרות שהשירות הניתן אינו מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לטיפול משפטי, עדיין הרוב המוחץ של המקרים שטופלו ע"י זכותי הסתיימו בהצלחה ובזיכוי של הלקוח בתגמול כספי, ולעתים תגמול כספי ניכר.


1
נגישות