כך קניתי בזארה שלוש חולצות ב-300 שקל במקום ב-730 שקל

כך קניתי בזארה שלוש חולצות ב-300 שקל במקום ב-730

עם קצת סבלנות, חסכתי 430 על שלושה חולצות בזארה. תאגיד האופנה הבינלאומי מפציץ עם מחירים בתחילת העונה, אבל סוף העונה מתחיל מהר!




אני אוהבת את זארה. מדובר ברשת אופנה עם קולקציות מגוונות שמתאימות לכל סיטואציה וקל לאתר בה בגדים גם בגזרות שאינן מותאמות לדוגמניות בלבד. כמי שמופיעה לא מעט בטלוויזיה וזקוקה לפריטי לבוש מגוונים המתאימים להופעה על המסך, אני מבקרת בזארה לא מעט. אלא שהחיסרון ברשת הזאת הוא המחירים הגבוהים – לרוב הרבה יותר גבוהים מאשר בחו"ל. לכן הפכתי לי למנהג לקנות ברשת רק בסוף עונה, או כשהמחירים סבירים בעיניי (למשל, 80-150 שקל לחולצה מחויטת).

זארה – חכו להנחות

לשמחתי, זה מוכיח את עצמו, כפי שנוכחתי לדעת מספר פעמים בחודשים האחרונים. הנה כמה דוגמאות: חולצה שמחירה המלא עמד על כ-300 שקל, נמכרה כעבור כמה חודשים בכ-100 שקל בלבד. חולצה נוספת, שמחירה המלא עמד על 230 שקל, נמכרה כעבור כמה שבועות ב-100 שקל, וחולצה שלישית צנחה ב-100 שקל ונמכרה באותו מועד ב-100 שקל גם היא.

 zara01

פירוש הדבר שאילו הייתי רוכשת את שלושת הפריטים הללו במחיר מלא, הייתי משלמת עליהם לא פחות מ-730 שקל – מחיר אסטרונומי כשמדובר בשלוש חולצות בלבד, ואילו בסוף העונה הן עלו לי פחות ממחצית הסכום – 300 שקל בלבד.

זארה ישראל – יותר יקרה מחו"ל

בישראל רשת זארה היא חלק מקבוצת גוטקס, שכוללת, בין היתר, את המותגים זארה, ברשקה, פול אנד בר, גאפ, מסימו דוטי ומותגי בגדי הים פלפל, טורקיז, כריסטינה וגוטקס. החברה נמצאת בבעלותם של ג'ואי שוובל וחנן אליטוב, לאחר שבשנת 2009 נרכשה ב-50 מיליון דולר מידיה של אפריקה-ישראל הנמצאת בבעלותו של לב לבייב.

אלא שזארה בישראל הרבה יותר יקרה מזארה בחו"ל, וזה פשוט מרתיח. אפשר לראות את זה באתר של זארה אונליין, וזה בולט מאוד בחנויות של זארה הום.

בישראל זארה הום ממותגת כפרימיום, בעוד שבחו"ל ממש לא.

לאחרונה פורסם שהיקף ההכנסות של קבוצת האופנה גוטקס עמד בשנת 2015 על 1.7 מיליארד שקל.

אבל ישראל היא טיפה בים. הרשת הספרדית זארה היא מותג הדגל של קונצרן אופנה בינלאומי עצום ששמו אינדיטקס. הקונצרן, הנמצא בבעלותו של אמאנסיו אורטגה, כולל שמונה מותגים (זארה, ברשקה, פול אנד בר, מאסימו דוטי, אוישו (Oysho), אוטרקווה (Uterque), זארה הום (Zara Home) וסטרדיבריוס (Stradivarius) – המפעילים למעלה מ-6,700 חנויות ברחבי העולם. בשנת 2014 עמדו הכנסות התאגיד ממכירות על 11.59 מיליארד אירו.

כאן בישראל יש רק לחלק מהמותגים חנויות, ביניהם ברשקה, פול אנד בר, סטרדיווריוס ומסימו דיוטי.

ההצצה להפרשים הגבוהים שבין המחירים בתחילת העונה לבין מחירי המבצע מספקת הבנה, ולו חלקית, לגבי מתח הרווחים האדיר של הזכיין בארץ ושל התאגיד הבינלאומי כולו – מתח רווחים שאנו, הצרכנים שאינם מסוגלים להתאפק וקונים בתחילת העונה, מאפשרים לו להתקיים.




מעוניינים לפרסם בפואנטה?

השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות