טיפים לעיצוב חצר הבית

טיפים לעיצוב חצר הבית

עיצוב החצר שלכם לא פחות חשוב מעיצוב הבית כולו. חצר מטופחת עם תאורת חוץ וריהוט מתאים משדרגת את כל חוויית המגורים והאירוח

תאורת חוץ
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כשקניתם את הבית או את הדירה, יש להניח שהחצר או המרפסת היו שיקול חשוב ומרכזי בהחלטה. חצר או מרפסת פתוחה הם אלמנט משמעותי שמעלה מאד את הערך של הדירה, ולא לחינם. מקום פרטי משלכם תחת כיפת השמיים יוצר לכם פינה לשהות בה, לנוח ולארח חברים. האוויר והשמש בחוץ נותנים לכם רגעים של שלווה ותחלופת כוח במהלך היום.

למרות זאת, ולמרות ששילמתם במיטב כספכם על החצר הזו, פעמים רבות היא מוצאת את עצמה מוזנחת ולא מזמינה. אנו משקיעים המון בעיצוב אסתטי ופונקציונאלי של החדרים השימושיים בבית שנמצאים בשימוש יומיומי, כמו המטבח, סלון, חדרי השינה, האמבטיה והשירותים וחדרי השירות. החצר נתפסת כמותרות, אנו יוצאים אליה רק כשיש זמן ופניות – ולכן גם הטיפול בה נדחה לסוף.

אחרי שתטפלו בחצר או במרפסת ותהפכו אותה לשימושית, נעימה ונוחה – תגלו שאתם משתמשים בה לא פחות ואולי אף יותר מחדרי השירות והמטבח.

אז איך מתחילים?

אם הייתה לכם נטייה להפוך את החצר למחסן, העבודה הראשונית שלכם תהיה לרוקן את החצר לגמרי וגם למצוא מקום אחר לכל החפצים המיותרים שעוד יבואו, כדי שלא תחזרו לסורכם והחצר תהפוך שוב לחדר אחסון אחורי. לאחר שתרוקנו את החצר לגמרי, נסו לחשוב מה הייתם רוצים להפיק מהחצר. מקום שלו ופסטורלי להחליף בו כוחות? אזור אירוח? מקום משחק לילדים?

חצר המיועדת בעיקר לילדים תעוצב בצורה שונה מחצר המיועדת לאזור רומנטי ושקט לבני הזוג. חצר לילדים יש לרפד בדשא – סינטטי או טבעי, גומי או כל רעיון אחר שיצמצם סכנות של נפילות וחבלות. תוכלו למקם מתקני חצר – מגלשות, טרמפולינה ואפילו בריכה מגודרת היטב.

חצר פסטורלית יותר ניתן לרצף בדק או להצמיח בה דשא גזום היטב, להוסיף עצי פרי ושיחים ולרהט במקומות ישיבה או פינת אוכל. היופי בריהוט גן הוא שעובדה שהוא יכול להיות עשוי מכל דבר: כסאות שהם גזם עץ, סלעים או מקלעות במבוק, ספות אמיתיות, פופים או רק כריות מרופדות הפזורות על הרצפה. אם אתם ממוסדים יותר תוכלו לקנות מערכת ריהוט שלמה לחצר, הכוללת ספות מתאימות, שולחן ופינת אוכל אמיתית.

כך או כך, כדי שהמרפסת באמת תהיה שימושית תצטרכו להשקיע בתאורת חוץ מתאימה, שתאפשר לכם 'לתפוס ראש' גם בשעות הערב החשוכות. תאורה מתאימה ורכה תשלים את האווירה הפסטורלית ותיתן טון עיצובי נוסף לחצר. ניתן למצוא גופי תאורה קלאסיים, עמודי תאורה לשביל ולפינות החצר, או גופים דמויי עששיות לתלייה על הקירות. בדרך כלל אור צהוב יתאים יותר לאווירה בחצר מאור לבן או אור יום מלאכותי.

כשהמרפסת תהיה מוכנה ומעוצבת לטעמכם תגלו כי כל שקל שהושקע בה מחזיר את עצמו כפליים, וכי יש לכם מקום חדש וזמין לבלות בו עם בני המשפחה.

1
נגישות