סקירה: שיאומי Mi 8 - סמארטפון עם מסך איכותי וסוללה חזקה במחיר שפוי - פואנטה

סקירה: שיאומי Mi 8 – סמארטפון עם מסך איכותי וסוללה חזקה במחיר שפוי

שיאומי Mi 8 אינו חף מחסרונות, אבל התמורה שהוא נותן בעבור 2,100 שקל גבוהה מאוד, גם ביחס למכשירי שיאומי וגם ביחס למכשירים של יצרניות אחרות

xiaomi mi8
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

בזמן שמושק בארץ סמארטפון הדגל של סמסונג, גלקסי נוט 9, שמחירו מתקרב ל-5,000 שקל, גם שיאומי מציעה סמארטפון דגל – Mi 8, במחיר שהוא כמחצית ממחיר ה-NOTE9.

שיאומי Mi 8, שנחת בישראל לאחרונה, עולה 2,100 שקל אצל היבואן הרשמי המילטון. לארץ הוא מגיע בגרסה הרגילה שלו, ואילו בחו"ל קיימת גם גרסה זולה יותר, הנקראת Mi 8 SE, וגרסה יקרה יותר, ששמה אקספלורר. דגם אקספלורר מציע גם זיהוי פנים עם מצלמות יעודיות.

מסך

שיאומי MI 8 מצויד במסך גדול ואיכותי. מדובר במסך גורילה גלאס 5 של 6.21 אינץ' בטכנולוגיית Super AMOLED מבית סמסונג, ברזולוציה של 1080 על 2248 פיקסלים. יחס המסך הוא 18.7 על 9. הפורמט הצר והשוליים הדקים מייצרים יחס גוף-מסך של 86.8.% ואחיזה נוחה.




החדות גבוהה, אבל הגוון של המסך מעט צהבהב וחסר מעט עושר בצבעים. לא מדובר בבעיה משמעותית שתפריע ל אבל אלו באמת בעיות קלות. לתאורה האחורית מתמודדת היטב עם שמש חזקה.

ממשק

שיאומי Mi 8 מגיע עם גרסת האנדרואיד אוריאו (8.1.0) עליה מותקן ממשק הבית של שיאומי – MIUI 9.6. המשמעות היא שאין מגירת אפליקציות ושבכל שורה ניתן להציג רק 4 אייקונים ולא 5.

במצב המתנה, המסך מציע מצב תצוגה קבוע עם השעה וחיווי על התראות, מה שמאפשר לקבל את המידע, מבלי להעיר את הסמארטפון.

חומרה

החומרה היא אחד היתרונות הגדולים של Mi 8, משום שבדרך כלל אפשר למצוא חומרה כזאת רק במכשירים יקרים והמכשיר עובד מעולה, מהר וחלק. Mi 8 כולל מעבד סנפדרגון 845 של קוואלקום עם 6 ג'יגה זיכרון עבודה.

הסמארטפון כולל התקן GPS כפול אשר מספק פרטי מידע מדויקים יותר בסביבה עירונית וגם בלוטות' בהתקן 5.0 והתקן NFC.

בדגם שנבדק יש רק 64 ג'יגה אחסון פנימי, ללא יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. יש גם גרסת 128 ג'יגה.

מצלמה

כמו במכשירים אחרים, גם לשיאומי Mi 8 יש מערך צילום כפול. בגב המכשיר יש שתי מצלמות הכוללות מערכת מיקוד כפולה וחיישני 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F1.8 ו-F2.4 וחיישנים בגודל 1.4 ו-1.0 מיקרון.
צילומים באור יום וצילומי תקריב נראים נהדר, הצבעים נאמנים למקור, רמת הפירוט גבוהה, החדות טובה וגם והטווח הדינמי מתפקד היטב. המצלמה כוללת זום אופטי כפול שעובד היטב.

לעומת זאת, כאשר התאורה בעייתית המצלמות מתקשות להתמודד. הגירעון מופיע במהירות גם במקומות סגורים ולא רק בלילה.

בדומה למכשירים רבים אחרים, גם כאן יש מצב בוקה/פורטרט המטשטש את הרקע האחורי. גם כאן שיאומי מצליחה לספק תוצאות טובות, המפרידות את הרקע הקדמי מהאחורי.

המצלמה הקדמית עבור צילומי סלפי מגיעה עם חיישן 20 מגה פיקסל, מפתח צמצם F2.0 וחיישן בגודל 0.9 מיקרון. התוצאות סבירות באור יום ומגורענות במקומות סגורים.

סוללה

לשיאומי Mi יש סוללה חזקה (3,400 מיליאמפר / שעה), שבבדיקה שלנו החזיקה בלי בעיה יום שלם ואף יותר. למעשה, בשימוש רגיל מהשעה 07:00 ועד חצות, נותרו עדיין 20% בסוללה.

ההבטחה היא לטעינה מהירה (מטען מהיר מצורף בערכה). בפועל, יש מהירות ממנה. בתוך רבע שעה מתקבלת 15% אנרגיה ובתוך חצי שעה 30%. המטען הוא USB-C.

עיצוב

ה-Mi 8 שוקל לא מעט – 175 גרם, אבל זה לא מאוד מורגש. עובי המכשיר הוא 7.6 מ"מ.

עיצובו של שיאומי מזכיר מאוד אייפון X. כמו סמארטפונים רבים בשנה האחרונה, גם לו יש מגרעת (Notch). בדגם האקספלורר, המגרעת מחביאה בתוכה מערך חיישנים המאפשר את פתיחת המכשיר באמצעות זיהוי פנים, כאן אין את האופציה הזאת, כאשר גם האפשרות לזיהוי פנים באמצעות מצלמת האינפרה אדום עדיין לא פעילה והיא אמורה להתעדכן באמצעות עדכון גרסה עתידי.

גב המכשיר מגיע בזכוכית מבריקה בצבע שחור, המתלכלכת מהר בטביעות אצבע. העדשות הכפולות הממוקמות לאורך ובצד המכשיר, מייצרות מבליטה מרגיזה.

אין חיבור 3.5 מ"מ לאוזניות, אבל שיאומי מצרפת מתאם בערכה.
בנוסף, אין עמידות של הסמארטפון מפני מים.

בשורה התחתונה

ה-Mi 8 נותן תמורה מצוינת למחיר, במיוחד ביחס למה שמציעים המתחרים בעלות גבוהה יותר.

מחיר שיאומי Mi 8

2,100 שקל (יבואן רשמי המילטון, שנתיים אחריות).

בקרוב – גרסת 128 ג'יגה ב-2,400 שקל.

הסקירה פורסמה לראשונה בבלוג הטכנולוגיה The Gadget Reviews של צחי הופמן

 

לסקירות נוספות של צחי הופמן:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות