בגדי נשים בראי ההיסטוריה

בגדי נשים בראי ההיסטוריה

מספיק לצפות בפרק של "הכתר" או "ברידג'רטון" בנטפליקס כדי לראות איזו כברת דרך עשה עולם האופנה בהיבט של בגדי נשים. קבלו טעימה על המסלול שנעשה מאז הקרינולינה ועד הג'ינס

בגדי נשים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בגדים תמיד היו חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של המין האנושי, בייחוד מבחינת הנשים. נשים עטו עליהן מלבושים שונים ששיקפו דרכם תקופה מסוימת בהיסטוריה.

בגדי נשים השתנו והתגלגלו לאורך השנים. כיום אנחנו רואים נשים שמתלבשות איך שהן רוצות ואיך שנוח להן, במכנסיים, בחצאיות, בשמלות ובכל שילוב אפשרי. בעבר נושא הלבוש לשנים היה הרבה פחות גמיש, תרתי משמע…

עד המאה ה-19 נשים לבשו שמלות תפוחות עם שרוולים תפוחים. במאות ה-18 וה-19 נשים לבשו מחוכים וקרינולינות מתחת לשמלות. נוח זה לא היה… מחוך הוא פריט לבוש קשיח העוטף את גוף האישה באמצעות קרסים וחוטים המאפשרים לדחוס את הגוף ולייצר מראה מחוטב. הקרינולינה גם היא לא בדיוק פריט לבוש נוח.  מדובר בחצאית הנלבשת תחת השמלה, מצופות שיער סוס או פלדה, מה שמקנה לה מבנה קשיח. הקרינולינה נחשבה פריט הלבשה תחתונה והיא בנויה בצורת חישוקים הולכים ומתרחבים, כמו גזרת פעמון, וכשנלבשה תחת השמלה היא יצרה את הנפח הלא הגיוני שמזוהה לנו עם סרטים תקופתיים על המאות הקודמות.

משמעות השם קרינולינה: שילוב המילים "שיער סוס" ו"פשתן" בצרפתית, מה שמתאר את החומרים ממנו עשויה הקרינולינה.

בנוסף לפריטים קשיחים אלו, הן לבשו עודפי בד כבדים וגזרות עם חיתוכים במקומות כאלה ואחרים, שהקשו על התנועה.

תחילת המאה ה-19 התאפיינה באופנה בוגרת. בגדי הנשים עוצבו בצורה ארוכה ונשית. תקופה זו אופיינה בשמלות ארוכות שאינן נפוחות, שנועדה להציג מבנה גוף עם קווים ארוכים ואלגנטיים. קווי המותן היו ארוכים ומשוחררים בניגוד לתקופה שקדמה לה. החצאיות היו ארוכות גם הן, היו אף כאלו עד גובה הברך והשמלות היו ארוכות עוד יותר. במהלך שנות ה20 בגדי הנשים החלו להפוך למה שאנחנו מכירים היום. הן אימצו סגנון חופשי ונוח יותר משהיה עד אותו הזמן. נשים החלו ללבוש חצאיות קצרות ואפילו מכנסיים. שמלות נוצרו כדי להתאים למבנה הגוף ולהחמיא לאיברים הנשיים. קווי המותן נמוכים שהדגישו את מבנה הגוף הנשי.

בגדי נשים במאה ה-20

במהלך מלחמת העולם השנייה, בגדי הנשים עוצבו בצורה יבשה ומאופקת. מצב הרוח היה בשפל ותעשיית האופנה נאלצה לעצב באופן חסכוני. אך בשלהי שנות ה-40 ובתחילת שנות ה-50 הכמיהה לסגנון אלגנטי נשי ויוקרתי החל מתפשט ברחבי העולם. סגנון אשר התאפיין בכתפיים עגולות, חצאיות ארוכות ומותניים צרות.

בשנות ה-60 וה-70 חלה תפנית בעולם האופנה ששינו אותו עד היום. באותה העת עיצבו מעצבי האופנה בעיקר עבור מסלול הדוגמניות ומפעלי הבגדים ייצרו את אותם עיצובים בצורה מסיבית והמונית. הצעירות של שנות ה-60 החלו לייצר בעצמן עיצובים שמצאו חן בעיניהן, תוך התעלמות מעולם האופנה האירופאי אשר נחשב לדעתן למיושן.

עד אותה תקופה, נשים עקבו באדיקות אחר תכתיבי האופנה ולא העזו להתלבש בסגנון אחר. אלו השנים בהם הוצגו לראשונה מכנסי פעמון (פדלפון), חצאיות קצרות (במיוחד), מכנסי ג'ינס ומכנסיים צמודים. גיוון הבדים ושיטות ייצור חדשניות שברו את הגבולות והחלו לאפשר לממש רעיונות יצירתיים יותר מאשר היה נהוג עד כה.

ואיך בגדי הנשים מאופיינים היום? בגיוון חברתי ובחופש אופנתי. ישנן נשים רבות שמחפשות בגדים יוקרתיים מאופנה העילית של אירופה, ניו יורק ומקומות אופנה עילית גדולים ומוכרים אחרים. ועל אותו הצד, ישנן בנות שלאו דווקא רודפות אחר המותגים והשמות הגדולים של תעשיית האופנה ומסתפקות באופנה עממית יותר במחירים מוזלים ואטרקטיביים יותר.

סגנון האופנה הוא חופשי במלוא מובן המילה, וכל אישה יכולה לבחור בעצמה את הסגנון האישי שלה מתוך מגוון רחב, אופציות אינסופיות של מעצבים ועלויות שונות בשוק.

אם את מחפשת בגדי נשים, את מוזמנת להיכנס לאתר: https://htofashion.co.il/

1
נגישות