תלונות צרכנים על וואלה שופס בגין קושי בביטול עסקה ואספקת מוצרים.הקנס בדרך

בעקבות תלונות על וואלה שופס – צפי לקנס של כ-414,000 שקל מטעם הרשות להגנת הצרכן

הזמנתם מוצרים מאתר וואלה שופס ולא קיבלתם אותם, או שניסיתם לבטל עסקה ולא קיבלתם החזר כספי? הרשות להגנת הצרכן הודיעה לוואלה שופס על כוונתה להטיל על האתר עיצום כספי בגלל בעיות באספקת מוצרים והטעיית צרכנים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אתר וואלה לא יורד מהכותרות – והפעם לא מדובר באתר וואלה ניוז ובתיק 4000, אלא באתר וואלה שופס השייך לו.
וואלה שופס עשוי למצוא את עצמו משלם יותר מ-400,000 שקל בגין עיצום כספי שהרשות להגנת הצרכן מתכוונת להטיל עליו.
הרשות שלחה לוואלה שופס הודעה על כוונת חיוב, וזאת לאחר שבדקה תלונות שהגיעו מצרכנים על שורת בעיות באספקת מוצרים.
חשוב לציין שהתלונות לא הגיעו לאחרונה, כך שקשה להניח שיש קשר ישיר בין הצרות של וואלה לבין צרכנים שנפגעו מבעיות אספקת מוצרים.
בכל מקרה, לפי הודעת הרשות, תלונות צרכנים על וואלה שופס הגיעו בכמה תחומים: חלק רכשו מוצרים שונים באתר וואלה-שופס, קיבלו אישור הזמנת מוצר ובתוכו מועד האספקה, אך וואלה-שופס לא סיפקה את המוצר במועד שצויין באישור ההזמנה.
אחרים, שביטלו את העסקה התאם לחוק הגנת הצרכן, לא קיבלו את כספם במועד הקבוע בחוק.
תלונות נוספות נגעו להצגת מחיר נמוך ממחיר המכירה בפועל (החברה מוצר במחיר מסוים, ובשל "טעות אנוש" כהגדרתם העלתה את המחיר לאחר הרכישה ודרשה מהצרכנים את המחיר הגבוה).
תלונות אחרות נגעו לדגמים שסופקו – במקרים מסוימים נקנה מוצר מדגם מסוים ונשלח לצרכן מוצר מדגם שונה.



בעקבות התלונות, פתחה הרשות להגנת הצרכן בחקירה ובסיומה הודיעה לחברת וואלה שופס (שופמיינד בע"מ) על כוונתה להטיל עיצום כספי בסך 413,600 שקל.
המשמעות היא שוואלה שופס יכולה לערער על הקנס הצפוי תוך 45 יום – ואם תצליח לשכנע את הרשות להגנת הצרכן בצדקתה, הקנס יופחת או יבוטל כליל.
הרשות מצדה מדגישה כי מדובר במספר סעיפים שאליהם מתייחסת החקירה: "מדובר בהפרות מהותיות של חוק הגנת הצרכן. מועד אספקת המוצר ומחיר המוצר הם מידע מהותי שבית העסק נדרש להציג בפני הצרכן טרם המכירה ולעמוד בהם לאחר המכירה. החזר כספי עקב ביטול הינו חובה של העוסק וזכות של הצרכן", אומרת אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
תגובת וואלה שופס: "קיבלנו את הודעת הרשות ונמסור את תגובתינו על פי הנוהל".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 2

  1. 2019 שום דבר לא השתנה.
    ממליץ להתרחק מ-WALLASHOPS, חנות של רמאים :
    * מספקים מוצרים משומשים ולא חדשים
    * השירות לא קיים, אין עם מי לדבר
    * קבלת כסף חזרה רק דרך בית המשפט

    הביאו לי מדיח כלים משומש מלא מיים שהציף את הסלון בעודו באריזה המקורית ולא מחובר למיים.
    המדיח יותר משבוע עומד באמצע הסלון ולא רוצים לקחת אותו בחזרה ולהחזיר את הכסף.

  2. ב 7.4.2020 עשיתי הזמנה ונאמר לי. וגם שלחו לי את ההזמנה במייל שתוך שלושה ימים ההזמנה תגיע אלי הביתה שילמתי 45 ש'ח עבור המשלוח הזמנה היתה עבור נכדי לכבוד החג .וזה לא קרה אמי דורשת את כספי בחזרה ימיד ….אתם מנתקים טלפונים .אתם משקרים במצח נחושה . UPS השאיר לי הודעה לחכות בבית בין השעות 10:00 עד 13:00 יום עבודה שלי נסרף ביגלל טימטום של השליח מ UPS אנני מעוניינת במוצר שלכם .ופה נגמרה החברות שלי בוולה שופס. נכדתי היקרה תחקירנית בתוכנית הכול כלול.גם רעות תקני לי בת משפחה….

נגישות