איך בוחרים טיול לויאטנם

איך בוחרים טיול לויאטנם

טיול לויאטנם הפך לפופולרי – ולא במקרה, הנופים, התרבות, האוכל… מדובר בארץ מרתקת. טיול עצמאי או טיול מאורגן? הנה כמה טיפים

טיול מאורגן לויאטנם
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אחת המדינות האהובות ביותר על הישראלים בשנים האחרונות, היא ויאטנם. נראה שיש גל של תיירים ישראלים שנוהר אליה, והוא הולך וגדל מידי שנה. טיול לויאטנם הוא כל כך פשוט – הן מבחינה תקציבית והן מבחינת תכנון, עד כי נראה שהטרנד הגיע אלינו מאוחר מדי. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לתכנן את הטיול הבא שלכם על הצד הטוב ביותר.

טיפים לקראת טיול לויאטנם

  • עם מי אתם מטיילים? טיול לויאטנם יוכל להתקיים כטיול עצמאי או מאורגן, תלוי בכם. אם אתם מטיילים עם ילדים, כדאי לשקול טיול עצמאי או טיול פרטי עם מדריך. צאו מנקודת הנחה שייתכן שטיול מאורגן למבוגרים לא יכיל תכנים שיעניינו את הקטנים שלכם, ומעבר לכך, לא כל חברות התיירות מאפשרות הבאת ילדים לטיול.
  • מסלול: חשוב לבצע מחקר מעמיק על מדינת היעד ולבדוק מהן נקודות העניין העיקריות. בהתאם לכך, בצעו בדיקה מקיפה של המסלולים אותם מציעות חברות התיירות השונות; מה כל אחד מהם כולל, מה בתשלום ומה לא, האם ישנו מסלול עם ערך מוסף כלשהו שמסלול אחר לא ייתן לכם?
  • איפה תשנו? חברות תיירות בדרך כלל יאפשרו לכם לבחון את מקומות הלינה במהלך הטיול; ייתכן שחלק מהמלונות ונקודות הלינה יימצאו מחוץ לערים הגדולות או בנקודות לא נגישות במיוחד. במידה ומרכז העיר חשוב לכם, בחרו בחברה שתאפשר לכם לינה בהתאם.
  • ויזה: ישראלים נדרשים להוציא ויזה לפני טיול לויאטנם והתהליך פשוט יותר ממה שנדמה לכם. תוכלו לעשות זאת בעזרת הוצאת מכתב ממחלקת ההגירה של ויאטנם, מאתרי אינטרנט המציעים את שירות הוצאת הויזה בתשלום. היתרון בטיול מאורגן הוא שאתם ממש לא צריכים להטריד את עצמכם! הויזה תחכה לכם מוכנה ותהיה כלולה במחיר הטיול כולו.
  • המדריך: אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחת הטיול הוא המדריך שיתלווה אליכם. בדרך כלל מדובר במקומי או באדם שמכיר את המדינה על בוריה. עליו לשלוט בשפה ולהכיר היטב את כל האתרים והנקודות החשובות ביותר במדינה, ולארגן היטב את הקבוצה מבחינת שעות יציאה וחזרה, נסיעות בין יעדים ועוד. אל תהססו לבקש עליו פרטים ולברר כמה זמן הוא במקצוע, כמה קבוצות ליווה, מה תחום ההתמחות שלו, ועוד.
    דרך יעילה לקבל מידע נוסף היא להריץ עליו חיפוש מהיר באינטרנט, מדריכים בעלי מוניטין חיובי זוכים לביקורות והמלצות בכל רחבי הרשת.

טיול עצמאי או טיול מאורגן?

ההבדלים בין טיול לויאטנם בצורה עצמאית לבין טיול מאורגן טמונים במאמץ שיהיה עליכם להשקיע בהכנות לטיול ובאופי הטיול עצמו.

מן הסתם, בטיול עצמאי אתם אדון לעצמכם – אך החופש הזה יציב בפניכם גם אתגרים והפתעות. טיול מאורגן פוטר אתכם מכל ההתעסקות בתכנון המסלול, בארגון הלינה והתחבורה ועוד, כך שמלבד ההזמנה אתם לא מתעסקים בשום דבר וממשיכים בשגרה שלכם, בעבודה וכו'. כאמור, בטיול מאורגן אתם למשל לא מתעסקים בהוצאת ויזה לויאטנם. גם במהלך הטיול, אתם פטורים מהפתעות ומעניינים לוגיסטיים, ולא פחות חשוב – מקבלים הדרכה מקצועית ממדריך מנוסה.





1
נגישות