המבורגר טבעוני: רחוק מטעם של המבורגר בשרי, אבל מה רע בזה?

המבורגר טבעוני: רחוק מטעם של המבורגר בשרי, אבל מה רע בזה?

סדרת הבורגרים BBQ של חברת טבע דלי מבקשת להציע חלופה להמבורגרים במראה ובטעם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאחרונה טעמתי את סדרת הבורגרים של חברת טבע דלי – BBQ – המיועדת לצלייה על הגריל או על המחבת. בסדרה הושקו ארבעה מוצרים: בורגר ניו-יורק קלאסי, בורגר קליפורניה עם ברוקולי, בורגר טקסס עם פטריות ובורגר קבב עם פטרוזיליה, כולם טבעוניים ומבוססים על סויה וסייטן. המוצרים מכילים קינואה, עדשים מונבטות, שקדים, זרעי פשתן, אורז מלא, צ'יה, אזוקי, כוסמת, מש, חלבון סויה וחלבון חיטה – במטרה לספק גם חלבונים וגם חומצות אמינו מהצומח. בגלל צורתם העגולה והיחסית שטוחה, הבורגרים מספקים גם נראות של המבורגר ומתאימים לאכילה בלחמנייה עגולה.

סדרת BBQ של טבע דלי. המבורגר טבעוני בגרסאות שונות. צילום: אלינור אדם

סדרת BBQ של טבע דלי. המבורגר טבעוני בגרסאות שונות. צילום: אלינור אדם

במבחן הטעם, העושר של המרכיבים בהחלט מורגש, אך אין שום דמיון להמבורגר רגיל. בעיניי, זה בסדר גמור כל עוד יודעים למה לצפות. אפשר לזהות את עקבות הסייטן ולא כולם מתחברים לטעמו, אבל השילוב עם שלל המרכיבים האחרים מעשיר כל ביס ותורם לתחושת השובע. בני נוער שטעמו את הבורגר הקלאסי ואת הבורגר עם הברוקולי לאחר צלייה על האש, ציינו שהם יבשים מדי. גם רמת המליחות מעט גבוהה וכדאי להפחית את כמות המלח.

בסופו של דבר, שום קציצה מן הצומח לא יכולה להידמות לחלוטין לקציצה בשרית. זה לא הופך אותה ללא טעימה, אבל כאשר יוצאים מנקודת המוצא הזו, הציפיות ממנה הולמות יותר את המציאות. לכן, בשורה התחתונה, מדובר במוצר שמגוון את התפריט ויכול להוות פתרון טוב לארוחת "על האש" עבור צמחונים וטבעונים, יותר למבוגרים שמסוגלים ליהנות מטעם מורכב ומיוחד ופחות לבני נוער וילדים.

מחיר: 24 שקל לאריזת 400 גרם שבה 4 קציצות של 100 גרם או 8 קבבים של 50 גרם.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות