על עוגות ועוגיות לטבעונים

על עוגות ועוגיות לטבעונים

מעוגת שוקולד ועד עוגיות לטבעונים מבוססות על טחינה – יש שפע של קינוחים טבעוניים ששווה לכם להכיר ואפשר כיום להכין עם חומרי גלם מעולים

עוגיות לטבעונים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

הימים שבהם מבחר הקינוחים עבור טבעונים היה דל גם מבחינת כמות וגם מבחינת טעמים חלפו מן העולם – וטוב שכך. כיום יש תחליפים מצוינים, שמבטיחים שגם טבעונים מתחילים וגם טבעונים ותיקים יוכלו ליהנות מכל מה שיש לטבע להציע בלי להתפשר. לפניכם כמה מתכונים מצוינים לנשנוש של אחר הצהריים או למגוון אירועים מיוחדים שבהם אתם זקוקים לעוגה מיוחדת או צנצנת עוגיות טעימות ממש.

עוגת שוקולד טבעונית

מי לא אוהב שוקולד? זה מוצר מושלם עבור כולם: טבעונים, צמחונים וקרניבורים. כמעט כולם אוהבים את הטעם העמוק והטעים של המוצר הממכר הזה. בעבר היה נהוג להכין כמעט את כלל העוגות עם ביצים וחלב, אך כיום ניתן להכין מגוון רחב מאוד של עוגות בלעדיהם, למשל עוגת שיש. לפניכם כמה טיפים שישדרגו את עוגת השוקולד המעולה הזו:

  • עטרו אותה עם שבבי שוקולד מגורר לאחר שהיא מתקררת לחלוטין.
  • מי שרוצה להכין עוגת שוקולד בטעמי קפה יכול להחליף את מחצית הכמות של הקקאו באבקה של נס קפה.
  • אפשר להעמיק את טעמי השוקולד בעוגה על ידי הוספה של נטיפי שוקולד צ'יפס או לחילופין שוקולד מריר קצוץ.
  • אם אתם רוצים להכין מאפינס במקום עוגה מלאו ¾ בכל שקע ואפו רק 20 דקות.
  • אם אתם רוצים להכין ציפוי שהוא שילוב של מתוק- מלוח הוסיפו לקקאו גם סילאן או סירופ מייפל, קצת תמצית וניל וגם חמאת בוטנים.

קרמבל תפוחים חורפי

אחד המאכלים שהכי כיף לאכול בחורף הוא קרמבל תפוחים חם חם שזה עתה יצא מן התנור. הבית כולו אפוף בריח של התפוחים המתוקים והבצק הפריך, ניתן להבחין גם בריח הקינמון שיוצא מן העוגה הכה טעימה הזו. עם צאתה מהתנור פרסו לכם פרוסה ענקית לצד כדור של גלידה וניל טבעונית. לפניכם כמה טיפים לדרג את עוגת הקרמבל המעולה הזו:

  • אם אתם רוצים ליצור קרמבל פריך מומלץ להשתמש בשמן קוקוס כתחליף לחמאה. או לשלב אותו ביחד עם שמן רגיל כדי להוזיל את העלויות של חומרי הגלם ההלו.
  • ניתן להוסיף חצי כוס יין אדום איכותי אל התפוחים כאשר הם מתבשלים במחבת עד שהיין מתאדה לחלוטין והתפוחים סופגים אליהם את כל הטעמים שלו.
  • כדי לקבל טעמים עשירים יותר של בצק תוכלו להוסיף שקדים טחונים או אגוזים.

מה בצנצנת?

עוגיות טחינה הן לא פחות מאשר עוגיות חובה בצנצנת העוגיות שלכם. מדובר בעוגיות רכות ונימוחות שכף לאכול לצד כוס שתייה חמה, בפרט אחרי יום ארוך ומייגע. אז אם מתחשק לכם נשנוש ביתי, טעים וקל להכנה אלו לגמרי העוגיות בשבילכם. מי שרוצה לגוון קצת את העוגיות יכול לבזוק עליהן אבקת סוכר עם צאתן מן התנור, ואת התערובת עצמה אפשר לשדרג עם צימוקים, בוטנים או שקדים או אגוזים כתושים, פתיתי שיבולת שועל או שומשום וקוביות תמרים. אלו יעניקו לעוגיות הטחינה שלכם טעם עשיר מאוד ומגוון במיוחד.

עוגיות גרנולה מושלמות

לא תמיד אפשר להפסיק לאכול מהן לפני שהן מחוסלות לחלוטין. מדובר באחת העוגיות המוצלחות ביותר וזאת בשל מרקמה הפריך שהופך אותה למאוד מהנה לנגיסה. ברגע שאתם נוגסים ממנה מיד מתפרצים לכם בפה שלל טעמים מצוינים של בננה, חמאת בוטנים ושוקולד מריר, שמשלים את השילוב הזה והופך את הביס שלכם למושלם.

עוגיות תמרים וחלווה

אם גם אתם מכורים לטעם של השומשום, העוגיות האלו יפנקו אתכם באמת. זוהי עוגייה מתוקה ובריאה שמפוצצת באנרגיה, סופר טעימה ונהדרת להתענג עליה לצד כוס תה חם.

1
נגישות