חדשות קורונה: הבלגן חוגג. משרד הבריאות לא מאשר חזרה של הרכבת לפעילות

חדשות קורונה: הבלגן חוגג. משרד הבריאות לא מאשר חזרה של הרכבת לפעילות

יש רכבת? אין רכבת? לא תאמינו מה קורה בין משרד הבריאות למשרד התחבורה. וגם – קבלו הצצה להמלצות ההזויות של משרד הבריאות לנוסעי הרכבת

רכבת קורונה
הרכבת המהירה מירושלים לנתב"ג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מה קורה בממשלת ישראל? האם אין שום תקשורת בין משרד הבריאות למשרד התחבורה? מדינת ישראל הכריזה על שגרת קורונה כמעט בכל הענפים, אבל נוסעי הרכבת ככל הנראה יצטרכו להמשיך לחפש פתרונות אחרים עד תחילת חודש יוני. נזכיר כי דוברות הרכבת פרסמה מתווה לחזרת רכבת ישראל לפעילות באופן חלקי החל מיום ראשון 17.5, ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' פרסם הודעה חגיגית כי אכן הרכבת תחזור לפעילות באישור משרד הבריאות. זמן קצר לאחר מכן הסתבר שמשרד הבריאות לא מאשר זאת.

אי אפשר לשמור על ריחוק חברתי ברכבת

כאמור, כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה חדשות צרכנות, רכבת ישראל הודיעה כבר לפני מספר ימים כי ב-17.5 היא תחזור לפעילות חלקית והדרגתית, אך לא תגביל את מספר הנוסעים בקרון. בהודעות הדוברות נכתב כי הפעלת הרכבת תלויה באישור משרד הבריאות: "האישור צריך להתאים לכך שהרכבת היא אמצעי הסעת המונים ייחודי, הכולל מספר קרונות עם יציאות וכניסות רבות ועובר בתחנות ביניים. לא ניתן לשלוט במספר הנוסעים והתקהלותם ברכבות וברציפים".

שר התחבורה סמוטריץ' עדכן את עם ישראל דרך עמוד הפייסבוק שלו כי משרד הבריאות אישר את חזרת הרכבת לפעילות  תוך הקפדה על נהלים כמו חובת עטיית מסכה והתקנת אמצעי מדידת חום תוך שבועיים. כעבור זמן קצר משרד הבריאות פרסם החלטה הפוכה.

השר סמוטריץ' זעם וצייץ בטוויטר כך:

משרד הבריאות פרסם הבהרה: ״אנו מודעים לצורך לאפשר תחבורה ציבורית, אך לצערנו אנו עדיין לא בשלב בו ניתן לתת אישור להתקהלויות בהיקפים כל כך גדולים וצפופים", נמסר מהמשרד. "אנו מקווים שהשיפור בנתוני התחלואה יימשך ונוכל לאפשר לרכבת לפעול. אני נבוא על כך בדברים באופן מסודר עם משרד התחבורה״.

ממשרד הבריאות נמסר גם כי מנכ״ל המשרד התנצל בפני שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ ובפני ציבור נוסעי הרכבת על אי ההבנה שהייתה במשרד בתהליך אישור הנסיעה ברכבת.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

מה דורש משרד הבריאות כדי שהרכבת תחזור לפעילות?

הצצה ברשימת הדרישות של משרד הבריאות מנוסעי הרכבת ומהנהלת הרכבת מעלה תהייה אם מישהו שם קרא את מה שהוא כתב. הנה כמה מהדרישות:

  • הימנעות ממגע בפנים
  • הימנעות ממגע במשטחים ובעמודים
  • הימנעות ממגע בטלפון הסלולרי
  • התרחקות מאדם שמשתעל או מתעטש
  • הימנעות מאכילה ומשתייה
  • הימנעות מהנחת התיק על הרצפה או על משטחים אחרים

 

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות בפואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות